Ditt nick?

Emiro hette hästen jag hade när jag registrerade om mig här. (Mitt gamla hade blivit stängt efter för lång frånvaro) Jag hade ytterligare ett på stallettiden så det här är mitt tredje nick.
Avatarer föreställer mig och min underbara häst när vi red en snitseljakt.

Jenka kom ifrån när två olika släktingar/personer i min närhet oberoende av varandra började kalla mig Jenka. Det hängde kvar som smeknamn i många år men nu mest på internet.

Avataren är inte kopplad till namnet alls utan kommer från nåt gulligt kedjemail för hysteriskt länge sen. Fast nu har jag haft den så länge att det skulle kännas konstigt att byta.

Hyacinth eftersom jag avgudar mrs Bucket/Patricia Routledge/keeping up Appearances. Jag är en något yngre version. Min avatar just nu föreställer Kostas, @mandalaki s stora love in a lifetime. Kåtblick, snopptofs och vind i håret. Eller så älskar jag bara att en man porträtterats i klassiskt kvinnlig pose och till min stora förtjusning väcker känslor hos alla och envar. Nästa avatar kan nog bli en smörgåstårta. Om inte Kostas är här för att stanna.

Avataren är ett hjärta, som tidigare slog, nu verkar det ha stannat? :eek:
Iaf, så var det för att påminna mig om att även om det kändes som att livet var slut, så slog mitt hjärta fortfarande, och livet gick vidare. Det är också givetvis kopplat till mitt medicinska intresse.

Hur ska jag tolka att det nu slutat slå?? :confused::crazy::eek::meh:
Det kanske är en hyllning till Alan Rickman och hans insats som Marvin i Liftarens guide till galaxen?

tanten med liten begynnelsebokstav eftersom jag väldigt ofta känner mig just som en gammal tant.
Kombinerat med den vördnad jag har för tanter. Försök sätta dig på en riktig tant - det är inte lätt :)

Men som sagt - jag känner mig oftast uråldrig och tantig/töntig

Tyvärr är det en himla massa gånger någon refererar till tanten utan att mena mig....:D
Jag tror att du behöver uppgradera din självbild. Du är varken tantig eller töntig. Du borde åtminstone kalla dig Tanten.

Jag tog en riktigt lång bukepaus under förra året. När jag bestämde mig för att komma tillbaka var tre nick starkt bidragande: @Philosophia @sjoberga - och @tanten. Inte för att jag alltid håller med er om allt, jag ville liksom bara se vad ni hade för er nuförtiden :D

Mitt nick kommer från en resa till Irland där Killaloe var det bästa stället vi besökte.

Angående avataren jag har nu så är det för att den beskrivningen är klockren för mitt liv och för att jag känner mig som en sengångare konstant.

Jag tror att du behöver uppgradera din självbild. Du är varken tantig eller töntig. Du borde åtminstone kalla dig Tanten.

Jag tog en riktigt lång bukepaus under förra året. När jag bestämde mig för att komma tillbaka var tre nick starkt bidragande: @Philosophia @sjoberga - och @tanten. Inte för att jag alltid håller med er om allt, jag ville liksom bara se vad ni hade för er nuförtiden :D

Jag kan intyga att @tanten är allt annat än töntig :D

Men åh, underbart!

Påminner mig om en gång i livet då jag nog skrattat som mest. När en väns pappa berättade uppkomsten av sina tre döttrars latinska mellannamn, alla någorlunda lika. Min vän var den yngsta i syskonskaran. De två första fick namn som hopp och ljus (eller något liknande), sen verkade de fina namnen ta slut, för den tredje fick heta byrålåda... :rofl:
Lovely :rofl::rofl:

Vem var det som hade Plupp som avatar?

På tal om @CillaWs råttor/livmoder känner jag att jag borde byta avatar till låt liknande (löjligt intresseradav gynekologi)

Mitt nick kommer från Suede-låten The Asphalt World, och jag har använt det sedan jag internetdebuterade typ 1996. Jag har funderat på att byta eftersom jag inte känner mig så särdeles flickig längre, men det är så inarbetat och så jag att jag nog kommer att förbi asfaltsflickan tills jag dör. Asfaltstanten låter i och för sig också ganska häftigt.

Jag designar stickmönster, och min avatar föreställer min största framgång, vanten Gudrun.
Åh, är det ditt eget mönster? Wow! Jag har lagt märke till din avatar, de är så fina. :bow:

Mitt smeknamn är Fia, och för att jag ville vara extra cool så krånglade jag till det lite extra... ;).. något jag ångrar idag men känner inte för att byta namn.

Bilden föreställer mig själv = Ego :devil::wtf::D

Hyacinth eftersom jag avgudar mrs Bucket/Patricia Routledge/keeping up Appearances. Jag är en något yngre version. Min avatar just nu föreställer Kostas, @mandalaki s stora love in a lifetime. Kåtblick, snopptofs och vind i håret. Eller så älskar jag bara att en man porträtterats i klassiskt kvinnlig pose och till min stora förtjusning väcker känslor hos alla och envar. Nästa avatar kan nog bli en smörgåstårta. Om inte Kostas är här för att stanna.
Du, Kostas fick ett eget liv under helgen! Någon gnällde över bukefalister som "hämtat hem pojkvän från Grekland". Helt grymt att Kostas finns! :love::rofl:

Mitt nick kommer från Suede-låten The Asphalt World, och jag har använt det sedan jag internetdebuterade typ 1996. Jag har funderat på att byta eftersom jag inte känner mig så särdeles flickig längre, men det är så inarbetat och så jag att jag nog kommer att förbi asfaltsflickan tills jag dör. Asfaltstanten låter i och för sig också ganska häftigt.

Jag designar stickmönster, och min avatar föreställer min största framgång, vanten Gudrun.

Det är inte så att man kan beställa ett par (eller två par) "vanten Gudrun" av dig?
Dom är asgrymma

Flixon är en hopslagning av två hundnamn, Flippan (Filippa) och Nixon. Tillsammans blev de ett hyfsat nick. Bilden bytte jag till efter en helgalen tråd där det byttes avatarer till höger och vänster, så kändes det tråkigt att byta tillbaka till den "gamla". Den här bilden var ganska nytagen då och kändes lagom intetsägande :p

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka