Ditt nick?

Sedan min morfar introducerade mig till grekisk mytologi när jag var jätteliten har Pallas Athena varit en favorit. Mitt tilltalsnamn är av grekiskt ursprung så det kändes rätt att använda athena när det blev aktuellt med mailadresser odyl. Mitt största intresse (om än att det tar mindre tid nuförtiden) är arabhästar så athena_arabians är ganska logiskt. Jag trodde aldrig jag skulle byta avatar men det händer lite nu och då :p

Den nuvarande är arabhingsten Insh Allah, född i Sverige och använd på Marbach bla. Det är jag som har tagit fotot :)

I högstadiet hade jag en klasskompis som hade lite svårt med bokstaven "d", hen uttalade det helt enkelt som "t". Det smittade av sig på hela klassen och jag döptes om till Linta. Har aldrig stört någon av oss och numer använder jag det typ överallt på internet.
Avataren speglar nog mig mer än mitt nick. Jag är lokförare och är nog lite "nope" i allmänhet :p

Mitt nick anspelas på mitt smeknamn som jag har av många IRL. Jag fick det i högstadiet av min dåvarande bästa vän. Martyparty är också väldigt välanvänt. Dock brukar Marty vara upptaget på typ alla sidor, så då brukar det bli något annat.

Bilden föreställer mig och min häst ute i terrängen i en fälttävlansstart. Minns jag inte helt fel är bilden även tagen av en bukefalist.

Har ett otroligt vanligt namn och väldigt många hette så både i samma klass och paralellklass när jag gick i skolan.
Så var det väl någon form av fest och jag rullade ner för en slänt och någon utbrast "du ser ut som en boll" varvid jag sen började kallas för bollen, eller boll, för att folk skulle ha skillnad på alla oss med samma namn. Så det blev mitt nick när jag skaffade första eposten och sen lunarstorm och buke :angel:

Avataren byts nu och då, just nu min hund!

Mitt nick kommer från grekiskans μανταλάκι som uttalas mandalaki. Betyder klädnypa. Kom till på 90-talet när jag skulle skapa en hotmail-adress och alla vackra, poetiska ord som asteri (stjärna), ouranos (himmel), kima (våg) osv var upptagna. Likadant var det med matrelaterade ord som psaraki (liten fisk) och retsina. Så då fick det bli klädnypa.

Nicket har ingen annan anknytning till alla mina bläckfiskavatarer än att bläckfisk är en del av mitt Grekland. Jag är besatt av Grekland. Och dessutom helt fascinerad av detta lilla djur.

Mitt nick kommer från när mitt 13-åriga jag med beslutsångest inte kunde välja vilket av mina hästars namn jag skulle använda. Man vill ju inte vara orättvis ;) Det blev alltså en kombination av Arabesque och Sleipner :p
Avataren är en bild på min tik, och har således inget med mitt nick att göra.

Pappa kallade mig Gimlan som barn, även nu ibland och syrran kan också kalla mig det i vissa lägen. Det sägs och sas med ömhet. Det är ett namn som betyder en del för mig.

Bilden är jag liggande vid en sjö i gul t-shirt och stallkläder i övrigt. Minns varför och hur jag kände så på det viset betyder bilden en del också.
Jag har alltid tyckt att din avatar är lite otäck! :o Associerar till några tusen deckare där någon hittar ett lik på en strand :crazy:

she-hulk01-pic1.gif
Exakt så man föreställer sig @Monstermom!

När jag började hänga här hade jag samma användarnamn som mitt efternamn. Det är dock ett rätt ovanligt namn och ville inte vara så lätt att känna igen. What You See Is What You Get, aka Wysiwyg, kändes väldigt tufft och moget :p, och nu vill jag inte byta!

Min avatar är en uggla. Jag var helt besatt av ugglor där ett tag. Tycker den är söt så den får hänga med :D
Tack, äntligen ett sätt att komma ihåg ordningen på bokstäverna :D

Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:

Jag satt och läste en artikel publicerad i tidskriften Philosophia när jag registrerade mig. Långt och onödigt tillkrånglat namn. Avataren föreställer min ena hund när hon tävlar whippetrace.

Min första avatar var en bild på Hermelin i Plupp. Den blinkade med ögonen vid ojämna tillfällen.

Det är latin och betyder "obesegrad". Jag hade precis genomgått en av mitt livs värsta depressioner, så det kändes inte helt fel med ett namn som associeras till styrka. Avataren är för att jag helt enkelt gillar enhörningar.

Nu blev det inte så mycket användning av kontot alla dessa år; har läst men inte riktigt vågat mig på att skriva i några trådar, så jag smygstartar med den här.

Jag hette Gabby, som är mitt smeknamn från typ mellanstadiet, på någon sida innan men när jag skulle regga mig här var det inte ledigt. Så då lade jag till min dåvarande ponnys smeknamn :p

Avataren är mitt avelssto och min uppfödning som nu är 2,5 år som föl. Så har väl ingen koppling till nicket.

Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:

golit, liten bokstav och betoning på första stavelsen (till skillnad om det ännu inte namngivna mineralet Golit) var smeknamnet på en kille på min gata där jag växte upp. Förmodligen hade han fått det genom en felhörning på Goliat.

det var mitt reservnick på passagen och då jag allt mer började hänga på stallet blev det golit där och sedermera här.

avataren visar den lyssnande sidan av golit

Jag heter Anna, och är fortfarande förundrad över att det gick att registrera som nick. Det är ju rätt vanligt... och det händer med jämna mellanrum att jag får mail om att någon försökt logga in med mitt nick.

Bilden är på mig - en provtagning med nya datorns webkamera som jag blev rätt nöjd med - fast jag ska nog byta ut den till min Facebookbild, som jag är ännu mer nöjd med ;)

Mitt nick är @mandalaki s fel. :) Jag hade haft ett uppehåll med stallet/buke och mitt gamla nick fungerade inte längre. Det fanns någon gång i forntiden en liknande tråd som den här, där alla berättade om sina nick. Jag läste att @mandalaki ville ha ett nick på grekiska och att det till slut blev en liten praktisk sak. Jag var själv då också rätt besatt av Grekland och härmade henne. Det blev καρφίτσα - också en liten, praktisk sak: nål eller häftstift. Dessutom börjar det som mitt namn....

Min avatar är en detalj från Gripsholmsstenen och symboliserar mitt språkintresse.

Mitt nick är @mandalaki s fel. :) Jag hade haft ett uppehåll med stallet/buke och mitt gamla nick fungerade inte längre. Det fanns någon gång i forntiden en liknande tråd som den här, där alla berättade om sina nick. Jag läste att @mandalaki ville ha ett nick på grekiska och att det till slut blev en liten praktisk sak. Jag var själv då också rätt besatt av Grekland och härmade henne. Det blev καρφίτσα - också en liten, praktisk sak: nål eller häftstift. Dessutom börjar det som mitt namn....

Min avatar är en detalj från Gripsholmsstenen och symboliserar mitt språkintresse.
Det tog en evighet innan jag fattade att det var grekiska, jag hade aldrig stött på ordet! Och jag garvade när du berättade vad det betydde. Efter det har jag någon gång stött på det i grekiskan och fnissat. Det är ett jäkla bra ord - och nick. :D

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka