Distans klubb i västmanland eller närmst?

raggarn

Trådstartare
Hej jag har blivit väldigt distans intreserad vad finns närmsta klubb bor i västmanland och har 2 varmblod och i maj-07 min blivande distans häst.

Sv: Distans klubb i västmanland eller närmst?

I västmanland så är det väl lite tunt med aktiva ryttare. Det fins ju iofs en stor och väldigt proffsigt arrangerad ritt där :D. Närmaste klubb? Du kan kika in på www.nerikesdistansryttare.org. Där fins det länkar till landets alla :confused: distansklubbar.

/Linnea

och på gränsen till dalarna så finns vi, Folkärna Ridsällskap. (Avesta/krylbo)
Vart i Västmanland bor du? Vi har medlemmar i fagersta trakten... :)

Beror väl på vart du bor. Rönningens Kör och Ridklubb är bland de ledande inom distansen i Sverige. Vi är många distansryttare som bor i Västmanland, dock hör Rönningens till Upplandsdistriktet.

www.ronningens.com

Jag rider för Rönningens, och bor strax norr om Västerås. En bit att åka visserligen, men en himlans trevlig klubb! Vet att Baståsen har distansryttare. Mer i Västmanland vet jag faktiskt inte. Men jag hoppas verkligen att vi blir fler i Västmanland!

Jag bor med i västmanland och jag är med i Baståsens ridklubb. Där är vi bara två som rider distans. Jag är på 80km nivå och den andra på CR nivå. Jag söker också efter fler distansare här! Var med i Rönningen förut, men gjorde sen ett uppehåll i distansen och då blev det baståsen under tiden.

Var bor du norr om västerås? Jag bor också norr om Västerås, mellan Hallsta och Sura! Tänkte om man kan skapa lite nya kontakter är det ju jättekul!

Jag bor i utkanten hallstahammar har ett sto dräcktigt med arab hingsten gimmick,fölet är en tänkt distans häst!
har ej ridit distans än men vill börja.

Jag bor i Romfartuna, i princip 1.5 km väster om kyrkan. Kan det tänkas vara en 15 km till metropolen?

//Kattis

Men vad kul med lite flera distansare här i trakten! Jättekul! Kanske kunde vi sammanstråla nån gång?

Ja, då bor vi ju ganska nära varandra endå! Allt under 10 mil är nära! :p

:rofl: 10 mil är inte långt längre. Det kan man ju rida... Vi kanske kan sammanstråla någon gång o "hitte på någe"?

Jag bor i Romfartuna, i princip 1.5 km väster om kyrkan. Kan det tänkas vara en 15 km till metropolen?

//Kattis

köpte min häst i skultuna, själv så har jag ca 6mil till v-ås och 2,5-3mil till sala från där jag bor. så det är oxå nära :D

Jo det skulle vara roligt.
tyverr är min häst endast normal tränad nu...så 10 mil klarar hon ej.
Hadde tänkt låna ut henne då det ej finns nå tränings poolare här och att jag jobbar mycket+ att jag har ett dräcktigt sto,men kanske skall ha henne kvar om jag hittar ny stall platts.

Jag jobbar ganska nära sala utanför Tillberga mot sala,tror jag har ca 2 mil till sala från jobbet. kanske skulle fråga om jag kunde ställa henne på jobbet där de har ett tomt stall.

Jag har en boxplats över, om du är intresserad. 9 m2 med fönster. Till Tillberga är det kanske en 8 km, på andra sidan riksvägen mot Sala-hållet.

menade du 9,2 km eller..?
Jag jobbar åt andra hollet Tillberga mot Sevalla.
Vad vill du ha i hyra? Vad ingår?
Andra sidan sala vägen...menar du vägen som går rätt över mitt i mot Tillberga vägen?
Låter väldigt intressant!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 586
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 431
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 492
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 211
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka