Distans för islandshästar?

E

EnWisa

Hallå alla distansare!

Har hört att det ska finnas en speciell distansgren för islandshästar. Vet att Dyggur annordnade det nu i höst. Någon som hört något om det eller har erfarenhet av det?

Såg att det fanns en annan tråd om hur man ska få folk att få upp ögonen för distans. Kan säga att jag är rejält sugen på det, "trots" att jag rider islandshäst, så detta med distans just för islandshästar låter ju perfekt!:)

(Om denna tråd passar bättre under islandshästar så får ni flytta på den).

/EnWisa

Sv: Distans för islandshästar?

Några från Agersta var där och tävlade , min är tyvärr ur form annars hade jag också varit med :bump: Låter som en jätte kul grej

Det har jag inte hört något om, men det skulle ju vara kul om det fanns klasser för islandshästar.
Själva tävlar vi vanliga klasser mot vanliga hästar, bara man har rimliga mål så går det alldeles utmärkt!
(rimliga mål för oss är att inte jämföra oss med andra ekipage, tex så är en islandshäst inte lika snabb som en arab osv)

pma mig gärna om du hör något mer om detta! :)

Det har jag inte hört något om, men det skulle ju vara kul om det fanns klasser för islandshästar.
Själva tävlar vi vanliga klasser mot vanliga hästar, bara man har rimliga mål så går det alldeles utmärkt!
(rimliga mål för oss är att inte jämföra oss med andra ekipage, tex så är en islandshäst inte lika snabb som en arab osv)

pma mig gärna om du hör något mer om detta! :)

Jo jag har ju tänkt att starta i "vanlig distans" i vår (för första gången:crazy: ), men just en gren för enbart islänningar lät så himla spännande! annars får man som du skriver ha rimliga mål eller skaffa sig en arab;)

Absolut! Hör av mig så fort jag får veta något!

/EnWisa

Jag har tänkt starta med min isis dam i framtiden på max 6 mils ritter.. Jag tävlar för det är kul man får rida på underbara ridvägar.. och så vill jag ha min rosett hem å de får jag oftast på DR:)

Jag är ute efter rosett jag blir nöjd bara jag får en även om jag kommer sist hihi

Vore ju kul å anordna en bukeritt alltså en distanstävling som heter bukeritten:)

Får man lära känna lite folk och ha trevligt och så kan man vinna typ ett fint täcke eller nått0)

Vore ju kul å anordna en bukeritt alltså en distanstävling som heter bukeritten:)

Får man lära känna lite folk och ha trevligt och så kan man vinna typ ett fint täcke eller nått0)

Jag är på!!;)

/EnWisa

För en total novis. Snälla, berätta lite om distans för mig. Vad bör man tänka på under ritten? Hur lägger man upp taktiken? Vad är målet? Jag kan verkligen inget om distans och jag skulle hemskt gärna vilja lära mig. Skulle gärna vilja prova någon gång. Rider också isis. Finns det någon hemsida för info om just distans? Har man olika grenar för olika raser el vad grundar det sig på? Som ni ser total novis.. :rofl:

Sök lite bland Bukefalos länkar så hittar du distanssidor där du kan läsa mer. Då är det lättare för dig att återkomma hit och ställa lite mer specifika frågor.
Jag tycker absolut att du ska prova på distans, du kommer säkert tycka att det är kul!

Jag har mailat dit nu för att få mer info, jag lägger ut det här om jag får något svar.. :)

Åh, jag är också med om jag får :) Vore superkul!

Är islänningarna bra placerade på distansritten fö? Eller är det mkt araber i toppen?

Jag är oxå intresserad av distans och vore kul att testa en kortare runda. Tinker/ IC s kanske ligger i samma klass som islänningar? eller blir vi sist tro? :)

Hoppas ni fixar en bukeritt för vi är intresserade! :banana:

Tack för tipset! Det ska jag absolut göra:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 474
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 995
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 772
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar