Dip dye, någon?

1994

Trådstartare
Jaah jag funderar på att göra en dip dye :p har blont hår och tänkte ha ljusblå elr turkls som dip dye :). MEN,vart finns ljusblå/turkos hårfärgnings medel o köpa någonstans?!??

Ska göra det själv med hjälp av en kompis ^^, är det någon annan som oxå gjort det själv? Bild :D?!
Vill ha även ha tips på hur man ska göra det så färgen inte blir som ett "rakt streck" utan färgen "faller/smälter" in bra :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Googla på Directions och Stargazer hårfärg så hittar du en massa olika färger och nyanser.
 
Sv: Dip dye, någon?

Finns att köpa på internet, rekommenderar directions färger :)

Du kan blanda ut färgen med balsam så blir den ljusare, så får att inte få "ett streck" vid slutet av färgen så sätt i blandad färg där:)
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag såg faktiskt att det fanns på Ica Maxi för ett litet tag sen :idea:
Vet dock inte hur bra de är :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Finns på shock.se, de har rätt stort urval av färger. Jag skulle också rekommendera directions, den är ifos det enda jag har använt själv men enligt kompisar som provat andra märken också så ska den hålla bäst.
 
Sv: Dip dye, någon?

Tacktack för era svar :)! Va inne på den där sidan men då var man tvungen handla över 100 kr och det ville jag inte. Så kollade in på en annan sida ist och hittade en färg som va havs blå, och nu undrar jag om hur jag kan få det till ljusblå, mitt hår är blont så det kanske borde bli lite ljusare blå då? Och hur längen ska ja ha i färgen?! Tänkte göra som så att jag delar upp håret i 2 delar och sätter en toffs i varsin ände där jag vill att dipen ska sluta, men som sagt hur längen? Och ska man tvätta håret sen då elr? Med balsam bara? För jag fick bara med färgen och ett par hanskar? Ska jag ha folie över håret? ?? Jaaa som ni märker så behöver jag verkligen hjälp , vill inte att detta ska gå heeelt så skogen :p
 
Sv: Dip dye, någon?

541052_556413794382274_484686354_n.jpg


Något sådant du tänkt dig? ^^

Det är blekt och färgat med directions rose red. Du kan spara färgen som blir kvar i burken, den håller för evigt! Så det blir inte dyrt i längden :D

*svar på dina frågor*
Färgen kommer bli havsblå i början om du inte blandar ut den. Men blanda ut den med balsam i en skål, till du får en ljusare blå färg. Då blir den mindre intensiv!

Du kan ha i färgen i timmar, jag brukar köra runt en timme:)

Du bara sätter i färgen och ser till att det inte blir något rakt sträck, utan kanske tar små slingor där du sätter färgen 2-3 cm högre än på andra. Ingen folie! Du får ha en handduk/tröja som du inte är rädd om och låta håret vila på. Det ska gärna vara fuktat :) Efter du färgat det behöver du bara skölja ur det. Kanske ha balsam i om du tycker det behövs.
 
Sv: Dip dye, någon?

Åhhh.... JAg är fortfarande så sugen... Vilket jag vart i över ett år.... Men har nu hamnat i läget att jag inte vet om jag ska göra själv eller gå o få det gjort med färg från goldwell elumen så att jag slipper hålla på o färga hela tiden...
 
Sv: Dip dye, någon?

Om du gör det själv kan du ju ändå alltid färga över det?

Att bara färga topparna varannan vecka är ju plättlätt (säger jag som fått färga hela håret oftare än så);) allt är relativt!
 
Sv: Dip dye, någon?

Ja det är ju det där när man tröttnar som är fördelen med att göra det själv... Och priset... :p

Men samtidigt vore det såååå skönt att slippa färga om varannan vecka. :p
 
Sv: Dip dye, någon?

Alltså om det inte gör något att färgen är lite blek? Som min rosa, den blir ju fin blekare också, så behöver man ju inte färga så ofta ens. Beror ju på hur ofta man tvättar håret. Jag försöker vara snäll mot mig och kör 3 gånger veckan max. Ibland lider jag mig genom 5 dagar utan att tvätta det :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Nää det är sant... Hmm... Kanske råkar spontanhandla lite blekning och färg... :angel:

Nästa problem är att jag inte vet om jag vill köra dip dye eller typ, luggen... :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Dip dye! Då kan du fortfarande variera sminket bra. Annars får man styra så mycket efter vilken färg man har i luggen eftersom det är precis vid ansiktet (Har haft lila lugg, som tur var passade med det mesta)
 
Sv: Dip dye, någon?

Det är lila jag tänkt. Tror jag. :D Har haft blått, lila, rosa, rött i olika varianter i lugg/hela håret förr, så jag har ju koll på hur det ser ut på mig. :D Men dip kanske är roligare eftersom jag inte haft det... Eller dipdye på luggen som inte är någon lugg utan rätt lång... Hmmm....
 
Sv: Dip dye, någon?

Åh gud va snyggt :D!!!!
Japp så hade jag tänkt mig ^_^ . ska blanda ut färgen med balsam[, då ser jag ju hur det blir ^^. Men tänkte på det härar med att det inte får bli ett rakt streck, men om jag då tar fram håret på varsin sida, och sätter en toffs där jag vill att färgen ska sluta, blir det ändå ett streck då? För dipen ska inte va så långt upp. jag har långt hår, till brösten.QUOTE=NotlikeI;15695565]
541052_556413794382274_484686354_n.jpg


Något sådant du tänkt dig? ^^
Det är blekt och färgat med directions rose red. Du kan spara färgen som blir kvar i burken, den håller för evigt! Så det blir inte dyrt i längden :D

*svar på dina frågor*
Färgen kommer bli havsblå i början om du inte blandar ut den. Men blanda ut den med balsam i en skål, till du får en ljusare blå färg. Då blir den mindre intensiv!

Du kan ha i färgen i timmar, jag brukar köra runt en timme:)

Du bara sätter i färgen och ser till att det inte blir något rakt sträck, utan kanske tar små slingor där du sätter färgen 2-3 cm högre än på andra. Ingen folie! Du får ha en handduk/tröja som du inte är rädd om och låta håret vila på. Det ska gärna vara fuktat :) Efter du färgat det behöver du bara skölja ur det. Kanske ha balsam i om du tycker det behövs.[/QUOTE]
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag gjorde så att jag köpte små barn toffsar (A) så satt jag fram ungefär 2 cm tjocka slingor på det viset du tänkt dig. Men varannan var lite högre än den andra. När håret väl blandar sig (när det är torkat) blir det ingen rakt linje :) sen precis sista sekunderna kan du ta ut toffsarna och "klämma" lite i övergångarna så färgen smetas ut lite. Skulle det blir raka linjer bleks håret efter ett tag och nästa gång behöver du kanske inte färga lite långt uppe utan får ju en fin "fading" effekt ^^
 
Sv: Dip dye, någon?

Tack! Ångrar faktiskt inte ens sekund att jag gick från det röd/rosa till detta ^^ Nu slipper jag förstöra hela badrummet varje gång jag duschar. Mellan kaklet är det rosa nu :C Litte lättare när bara topparna är färgade och det blir ju inte alls samma sak när man tvättar håret. Innan så blev allt vatten helt rosa, ibland blev hela jag missfärgad hahah:eek:
 
Sv: Dip dye, någon?

Ahh okej, men det dära med när du tog 2 cm tjocka slingor, då måste det ha blivit fler" toffs-slingor" elr?! :p
Jag provade innan och blanda lite färg med balsam och det blev en ljusare färg :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 500
Senast: Blimblom
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 467
Senast: MiaMia
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp