Din sminkväska

Är iväg för tillfället så nu har jag en fullproppad väska med mig, har det i en hylla i badrummet annars :p men nu har jag med mig det jag oftast använder, vilket är:
mattifying primer från lumene
blur foundation från lumene
nyx contour palette
the balm mary-lou-manizer(?) highlighter
duo chromatic highlighter från nyx :love:
lumene cc puder
ögonbrynspallett från beauty uk
nudes palett från maybelline
ögonskuggspalett från sleek
mascara från l'oreal
flytande eyeliner från maybelline
olika matte lip cream från nyx
matte setting spray från nyx
fit me concealer från maybelline, använde dock väldigt sällan då min foundation är to die for

En brun kajalpenna från Lummene
En brun mascara från Sensai

I badrumskommoden finns även en ihoptorkad bronzemousse och ett transparent puder från clinique inköpt till mitt bröllop 2007

I takt med åldrande har jag funderat på att utöka mitt innehav, men jag blir bara villrådig vad jag ska köpa så jag struntar i det

Har ganska mycket smink, tycker att det är kul att sminka mig!
Men till vardags hinner jag inte med mer än grundmakeupen som består av:
Foundation, varierar mellan clinique, lily lolo och elf beroende på dagsform och om jag ska cykla till jobbet.
Mascara, masterpiece (max eller glamour extensions)
Ögonbrynspenna från elf eller ögonbrynsfärg från Oriflame.
Rouge och bronzer.

Fort ska det gå när jag sminkar mig, tid är något av en bristvara vid 4.45 på morgonen :p
Måste vara sminkad på jobbet så det måste se någorlunda prydligt ut, "lätt makeup" tror jag är det valda uttrycket.

Longwear blur foundation - Lumene
Bronzer - The Body Shop
Rouge - Smashbox
Mascara - LCC
Ögonskuggepalette - Urban något... :D

Cc cream från Lumene
Concealer från NYX
Transparent puder från Isadora
Contourpalett från Isadora -nude 03
Kajal
Mascara från Max Factor
När jag inte har färgade bryn så har jag även en brynpenna från Isadora tror jag.
Detta är väl min bas, men vid finare tillfällen eller när jag känner för det så har jag ögonskuggspalett från isadora samt en ifrån The Balm som jag använder.

Vid jobb har jag oftast antingen Concealer (endast runt ögonen) eller Cc cream i hela ansiktet, samt solpuder från contourpaletten och mascara :)

Förresten, är det någon som vet vilken färg det är på solpudret i isadoras contourpalett nude 03? Skulle vilja köpa bara solpudret :angel:

Jag har en stor byrå med 6 lådor fulla med smink. men om jag skall packa för att åka bort så lägger jag ner dagliga produkter i en rätt stor sminkväska, det brukar vara
Foundation
Concealer
Primer
Löspuder
Rouge
Highlighter
Bronzer/countour
Ögonbrynspomade
Give me brow gel
mascara
Eyeliner
Möjligen ögonskuggspalett
någon läppprodukt

Liknande trådar

Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 545
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
448
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 052
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar