Din sminkväska

lilstar

Trådstartare
Spinoff på skönhet och pengar-tråden. Ni som använder smink, vad har ni i er sminkväska. Alltså det smink ni använder till vardags/tar med er om ni ska bort en helg? Har ni mer som ni sällan använder? Och hur förvarar ni sminket?

Dior foundation, dior löspuder, isadora fast puder, loreal blusher, isadora concealer, loreal eyeliner, dior mascara, lite blandade läppglans/läppstift och isadora ögonbrynspenna. Har även ett gäng penslar. Har en sminkväska som hänger på en krok i badrummet o har typ hälften av grejerna i den o hälften i badrumsskåpet. Har även lite diverse ögonskuggor som jag använder nån gång per år eller så!

Använder i princip enbart foundation, mascara och läppstift. Ska det vara extra fint så har jag ett sett med highlighters (heter det så?). Färgar ögonbrynen regelbundet hemma så behöver inte fylla i dem mer än så. Förvaras i burkar av olika slag i badrumsskåpet alternativt löst i handväskan.

Primer från no7, foundation från tbs, palette med contouring/bronzing/rouge/ögonskugga från makeup revolution, brynskugga från L'Oréal, mascara, beauty blender, borstar från real technique och något läppbalsam är väl det jag använder till vardags. Vid fest använder jag någon roligare ögonskugga, eyeliner och läppstift.

Förvara det lite utspritt på ett litet bord i sovrummet.

Jag förvarar mitt smink i en korg i badrummet.

Till vardags använder jag concealer från tikei, BB cream från maybelline, solpuder (kommer ej ihåg märket), rouge från tikei, ibland highlighter som egentligen är ett rouge från everyday minerals. Mascara från loreal, sån med primer + mascara. Ibland någon ögonpenna, oftast Rosemary från MAC. Läppglans eller läppstift, lite olika märken och färger beroende på humör. Till fest har jag även eyeliner och/eller kajal och lite olika ögonskuggor. Korgen jag förvarar det i är ganska stor, jag använder kanske 10% av det smink jag äger egentligen

Till vardags använder jag en bb kräm med spf. Fyller i mina ögonbryn eftersom jag begåvats med ett par glesa rackare. Ibland mascara om jag orkar.

Har ett gäng ögonskuggor, eyeliner, rouge och puder om jag ska festa till det.
Allt förvaras i badrumsskåpet.

Spinoff på skönhet och pengar-tråden. Ni som använder smink, vad har ni i er sminkväska. Alltså det smink ni använder till vardags/tar med er om ni ska bort en helg? Har ni mer som ni sällan använder? Och hur förvarar ni sminket?

Jag använder inte jättemycket smink! Förvarar det i en liten necessär från Marc Jacobs. Använder endast concealer (typ runt ögonen), ett transparent puder vid behov, lite solpuder över kinderna, mascara och så läppstift. Kör på MACs "Lady Damer" en varm rödorange färg. Detta ryms lätt i necessären i min dagliga väska.

Fyller i mina ögonbryn eftersom jag begåvats med ett par glesa rackare. Ibland mascara om jag orkar.

Jag hade typ inga ögonbryn och fyllde jämt i mina. Sen gjorde jag 3D-bryn. Det är fan det bästa jag gjort! Ser helt naturligt ut och jag behöver aldrig fylla i eller bry mig om brynen längre! Sååå bra! Rekommenderar verkligen!

Jag har massor av smink, men till vardags använder jag primer, löst puder, rouge, ögonbrynsfärg, ögonpennor, kanske lite skugga, mascara och läppstift.

Jag hade typ inga ögonbryn och fyllde jämt i mina. Sen gjorde jag 3D-bryn. Det är fan det bästa jag gjort! Ser helt naturligt ut och jag behöver aldrig fylla i eller bry mig om brynen längre! Sååå bra! Rekommenderar verkligen!

Jag är inne på det.
Men är lite nervös att det ska bli fel och att jag kommer se ut som en ilsken mördare resten av livet :arghh:

Jag är inne på det.
Men är lite nervös att det ska bli fel och att jag kommer se ut som en ilsken mördare resten av livet :arghh:

Du måste gå till en bra och duktig person! Du kan börja försiktigt och sedan fylla på, så gjorde jag! :)

Oj! :p

Har (vad jag kommer på :o:D)

Foundation
Mascara (till under fransar)
Flera olika puder för olika "steg"
Contour kit
Highlights + paletter
Lösa skuggor + paletter
Rouge
Läppstift + pennor
Otaliga gloss
Kajal + liner
Ögonbrynsprodukter
Concealer i olika former
Primers
Setting spray
"Jungfru vatten"
Olika serum
93 olika typer av penslar + några olika sponges/blenders.

Ja, kan kolla lite till om en stund :rofl:

Har ett make up bord + riktig spegel där allt hyllas vackert! :d:p:love:

Jag är lite udda men jag har ju ett stort sminkbord som är fullt med smink och förvaring ovanpå skrivbordet fullt med smink och en hurts bredvid med hud och hårprodukter... Och tre krukor där jag förvarar sminkborstar. Så när jag ska packa ner smink i en sminkväska så tänker jag efter vad jag kommer att vilja applicera och i vilken ordning och vilket verktyg jag behöver till det :). Jag varierar produkter väldigt mkt efter humör och hur jag ser framför mig att jag vill se ut den dagen tillsammans med outfiten. Det brukar bli en sminkneccessär och en neccessär med borstar om jag ska iväg och behöver sminka mig någon annanstans än vid min sminkstation.

Jag är lite udda men jag har ju ett stort sminkbord som är fullt med smink och förvaring ovanpå skrivbordet fullt med smink och en hurts bredvid med hud och hårprodukter... Och tre krukor där jag förvarar sminkborstar. Så när jag ska packa ner smink i en sminkväska så tänker jag efter vad jag kommer att vilja applicera och i vilken ordning och vilket verktyg jag behöver till det :). Jag varierar produkter väldigt mkt efter humör och hur jag ser framför mig att jag vill se ut den dagen tillsammans med outfiten. Det brukar bli en sminkneccessär och en neccessär med borstar om jag ska iväg och behöver sminka mig någon annanstans än vid min sminkstation.

Udda & udda, jag har det ungefär som dig :D:laugh:

Jag är förtjust i smink. Så jag har ett sminkbord proppat med smink. Och i badrumsskåp och en annan låda.
I min sminkväska har jag det jag använder mest för tillfället till vardags.

Nu ligger det det här i:

Foundation Liquid Halo från Smashbox
BB-Cream från Biodroga
Highlighter Dior Skinflash
Rouge Clinique
Solpuder Isa Dora
Puder Halo från Smashbox
Puderborste och Rougeborste

Eyeliner vattenfast från Isadora
Kajal brun från Chanel
Kajal grön från Sephora
Ögonskugga Lancome
Ögonskugga Nyx
Eyeliner brun och blålila från HM
Ögonbrynsvax i rödbrun från Anastacia
Borste till Ögonbrynsvax.
Mascara mörkbrun från Chanel
Ögonskuggeborste
Pincett
Pennvässare
Lipliner i nude från Chanel
Läppstift i nude från Sephora
Lipplumper från Skin chemist

Puderfoundation, 1-2 ögonbrynspennor, mascara, concealer, en skuggpalett och två nudefärgade läppgunk. Kompletteras med tre penslar (en för concealern och två för ögonen).
Förvaras i en liten väska som följer med dagligdags eller ligger i badrummet.

Sen har jag ett gäng andra produkter som ligger i en låda hemma, lite glitterskuggor, flytande foundation, puder, rouge och solpuder, primers etc, men det används mest till fest :)

Liknande trådar

Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 545
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
448
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 052
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar