YorkWann

Trådstartare
Fick ett samtal igår av en kvinna (dotter till en vän/gammal kollega till mamma ) Hon berättade att hennes mamma ramlat och brutit lårbenshalsen, i i samma sväng hade hennes älskade katt smitit ut och blivit påkörd.

Hennes mamma har alltid haft ett mycket gott öga till min katt, Sivan har även haft ett gott öga till henne (vilket är ganska ovanligt, det är en lite egen katt... :p )

Hon ringde helt enkelt för att höra om hon fick köpa Sivan till sin mamma i julklapp. Lite knepigt kan kanske tyckas, men katten är det enda mamman pratar om, och hon ringde på vinst och förlust.

Jag gillar tanten och jag är ganska övertygad om att katten skulle få det bättre där ( Jo, faktiskt :crazy: ) Jag har också nr till både dottern och mamman, så jag får komma och hälsa på henne och höra hur det är. Hon skulle bli grymt bortskämd :p

Men jag älskar min lilla katt, fasen...

Någon med råd?

Sv: Dilemma.

Hur later det om du pratar med dottern om att OM ngt skulle handa med den gamla damen sa gar Sivan tillbaka till dig? Hon ar ju gammal och man vet ju inte hur lange hon lever.. Fragan ar bara kan hon ta hand om katten (lada mat etc) med brutet larben?? Ladan ar forhoppningsvis pa golvet men kan tanten boja sig och gora rent??

Du kan ju prova ett par veckor. och yep det ar hart, dock om det gor den gamla damen overlycklig, jag skulle nog ga for det. Som sagt pa foder, med atertagande ratt om situationen andrar sig..

Dock allt detta skall tas med dottern. Onodigt den gamla damen vet "for mkt".

Och som du sager, du har number, halsa pa om de inte bor i Tjotahaiti...

Visst alskar man sina sma gullkatter (har en sjalv) och det ar svart, men som du skrev hon kommer att bli bortskamd..lol..

lycka till

Jo, det tänkte jag med, och om hon inte skulle trivas eller det skulle bli problem eller liknande, så ska hon med tillbaka till mig i sånna fall. Jag bor i Stenungsund och tanten i Göteborg, så det är 5 mil hon flyttar då. Tanten är inte dement elelr liknande, och vid god vigör annars, det var en ren olyckshändelse som gjorde att hon bröt lårbenshalsen så att ta hand om en katt ska inte vara några problem.

Men hur funkar foderavtal med katter , rent praktiskt? det är ju väldig skillnad på att ha hund elelr häst på foder tex?

Ta kontakt med någon kattuppfödare, de borde veta då det är ganska vanligt att man lånar ut sina katter på foder där.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 656
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Eva S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 057
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 759
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka