C
C_L
Sv: Diagonal hjälpgivning
För att jag tänker på diagonalen.
Ytter hand är kvalitetsgivande för inner bak som ska stödja, ju mer stöd på ytterhanden desto mer stöd på inner bak (Kan såklart ramla över o bli _för_ mkt stöd (För både mun o ben)
Inner hand är kvalitetsgivande för ytter bak som ska kunna flexa mellan korta och långa steg beroende på önskan och val av steglängd. Släpper man för mkt på inner innan hästen kan bära sig själv lutar den fram som ett välkänt torn.
Vad som annars kan bromsa samsidigt är sitsen, (Sittbenen) och Skänklarna.
Uppifrån kan Andningen bromsa eller öka fart, vinklingen av bäckenet och min egen fokus.
Sorry, har problem att konkret bara svara på en sak
Håller med om intressant med olika vinklar - jag dissar ingenting om det fungerar
hur tänker du att inner hand bara bromsar ytterbak - jag vet inte om du har rätt - det kanske du har
För att jag tänker på diagonalen.
Ytter hand är kvalitetsgivande för inner bak som ska stödja, ju mer stöd på ytterhanden desto mer stöd på inner bak (Kan såklart ramla över o bli _för_ mkt stöd (För både mun o ben)
Inner hand är kvalitetsgivande för ytter bak som ska kunna flexa mellan korta och långa steg beroende på önskan och val av steglängd. Släpper man för mkt på inner innan hästen kan bära sig själv lutar den fram som ett välkänt torn.
Vad som annars kan bromsa samsidigt är sitsen, (Sittbenen) och Skänklarna.
Uppifrån kan Andningen bromsa eller öka fart, vinklingen av bäckenet och min egen fokus.
Sorry, har problem att konkret bara svara på en sak