sita

Trådstartare
Denna videon har man ju sett ett tag nu på bla youtube. Devinette Jag har sökt på bla allbreedpedigree för att se vad det är mer för härstamning och även letat resultat men hittar inget. Klart man vill veta vad det blir av en häst som hoppar på detta viset. Någon som vet?

Sv: Devinette

Vet bara att den hästen är skitduktig på att hoppa! ;)

Tack.

Visst hoppar hästen bra men är det hälsosam hoppning? Är det sådana hästar vi vill avla fram? Till vilken ryttare? Därför vore det intressant att veta hur han funkar under ryttare.

//Sita

Senast ändrad:

Jag tror bara den hoppade så stort just vid denna löshoppningen, tror inte den hoppar så med ryttare på ryggen.

Är du säker på att hästen inte heter devinette? När videon blev aktuell på youtube sökte jag där efter fler videos och hittade då andra filmer med en häst som hette just devinette och som hoppade i högre klasser med sin ryttare. Hur kom du annars fram till att hästen inte heter så? (Nyfiken)

För mig ligger det väldigt nära till hands att tro att hästen är preparerad.
Tycker faktiskt inte att det är så fantastiskt om jag ska vara ärlig.

Vad menas med preparerad?

*kl*

"Devinette" betyder gåta, problem - kanske ett ord för (lös)hoppning *spåna*

Senast ändrad:

En annan häst som hoppar så högt och fint över hindren är Maloubet de Pleville (stavning?) Har sett video på när han löshoppas och han hoppar minst lika högt och fint som hingsten här i tråden och jag tror inte att Peder har barrerat honom. ;)

*kl*

Hur gammal 'r hästen när videon spelades in. Tycker att hoppningen inte är helt olik Diarado som hyllas till skyarna. Tror faktiskt inte att den är preparerad eftersom den (vad jag kan se på den korta snutt) visar ett gott förtroende för hinderna och supersäker taxering.

Peder har inte ägt honom i hela hans liv så någon annan kan ha gjort det.

Jag tror INTE att någon av våra svenska landslagsryttare barrerar sina hästar. Jag skulle bli väldigt, väldigt förvånad om de gjorde det. Jag tror Maloubet precis var inriden eller under inridning när han löshoppades. Det var hemma hos Peder. Det gick på teven, tror det var "Barbacka" med Malin Baryard.

Om du inte visste det så är Maloubet importerad. Det betyder att det INTE behöver vara någon svensk som gjort det utan hästen kan ha blivit utsatt för det utomlands om det nu är så att den blivit utsatt för det över huvud taget.

Men tjena, välkommen till verkligheten. Att tro att ingen av våra landslagsryttare barrerar är som ett tro att ingen på fridrotts-vm är dopad.

Men tjena, välkommen till verkligheten. Att tro att ingen av våra landslagsryttare barrerar är som ett tro att ingen på fridrotts-vm är dopad.

Jaha.. okej, har annars fått för mig att barrering utförs av okunniga as som inte kan ett skit om att träna och utbilda hästar typ hästhandlare och annat oseriöst folk. Ärligt talat, tror toppryttarna i Sverige är lite mer kunniga än att de skulle tillåta barrering. Tror varken Peder, Malin, Maria eller någon annan skulle ens få för sig att tänka tanken på barrering. Förstår inte hur ni kan anklaga dom för kunna göra något sådant.

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 610
Senast: Franken
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 407
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka