Sv: Devinette

Barrering är ett väldigt väldigt brett uttryck. Att hoppa en oxer med en lägre bakbom tycker jag inte är så farligt och hade inte reagerat på det om tränaren satt upp ett sånt hinder. Det kan få hästen att titta till, bli mer uppmärksam och använda bakbenen bättre. Tycker att det är en mild korrigering. Är i klass med att placera markbommen lite olika för olika effekt. Allt detta är klassificerd barrering, men är för mig milsvid skillnad på att slå/skada hästarna till att hoppa bättre.

Sv: Devinette

Jag hade aldrig i heliga halvete hoppat en förvänd oxer med min häst!
Det räknas som barrering av en anledning, och det är inte shysst mot hästen att utsätta den för det. Det spelar ingen roll om man själv anser att det är en "mild korrigering", det är fortfarande en otillåtetn metod.
Så som jag ser det är det framförallt psyket man manipulerar när man barrerar en häst, även om man får sen synliga effekten på tekniken och det är inte okej under några som helst omständigheter.

BIG NO-NO!

För övrigt anser jag inte att man kan jämföra markbommen och bakbommen på det viset...

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 610
Senast: Franken
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 407
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka