Detta med att köra bil och vänta barn!

_bed_of_roses_

Trådstartare
Alla ni som är gravida eller har varit, hur länge körde ni bil eller körde ni bil hela tiden?
Jag skall ju åka ända från mig (mariannelund) till göteborg där jag skall födda min unge ca 2-3veckor innan det är dags och är lite orolig över detta med att köra bil om man får det eller inte, kommer ju ha med 2 hundar och en del barn saker så det är inget man vill ta med på tåget höggravid precis,
tänkte bara höra med er hur ni gjort med erat bill körande och så

Sv: Detta med att köra bil och vänta barn!

Jag åkte/körde bil precis som vanligt. Fast ryggen tyckte inte riktigt om att sitta i bilen längre stunder.

Alla ni som är gravida eller har varit, hur länge körde ni bil eller körde ni bil hela tiden?
Jag skall ju åka ända från mig (mariannelund) till göteborg där jag skall födda min unge ca 2-3veckor innan det är dags och är lite orolig över detta med att köra bil om man får det eller inte, kommer ju ha med 2 hundar och en del barn saker så det är inget man vill ta med på tåget höggravid precis,
tänkte bara höra med er hur ni gjort med erat bill körande och så

Jag kör fortfarande bil och jag är beräknad till nästa vecka.
Men som turbofling, så tycker inte ryggen att det är så där jättelatjo med längre sträckor, så ta pauser och sträck på dig.

Lycka till!

Jag körde bil hela tiden. Det gick bra även fast jag gick upp 26 kg och var 93 kg tung med enorm mage på slutet.

Vad skönt att veta att det finns fler som kör bil, ja det är ju närmare 30 mil jag skall åka så man kommer nog fp stanna några gånger inte bara för ryggen utan för hundarna med :D

Jag också. Och jag fick inte mer ont i ryggen av bilåkning än nåt annat :p

Jag körde oxå bil hela tiden.. Enda uppehållet jag gjorde var till och från förlossningen annars körde jag som vanligt! :-D

Körde som vanligt.
Sambon fick köra till BB för var lite jobbigt att bara vara när alla värkarna höll på.
Han körde hem oxå, kände mig lite lat efter snittet.

jag körde ända fram till den dagen vattnet gick,(37+6 gick på natten) min mage var tack o lov ganska behändig gock upp totalt 11kg men de var lite trångt bakom ratten sista 2 veckorna.;):)

Jag körde bil hela tiden, med båda barnen. Men jag hade en sån hejdlös foglossning att det gjorde riktigt ont om jag körde/åkte bil mer än 15-20min och det är ju inte så lätt när man bår 3mil utanför samhället.

Jag kör bil än, och jag är beräknad till igår :p
Har inga som helst problem att köra bil kortare sträckor, men åker jag långt eller om jag/den som kör inte kör lugnt och försiktigt så får jag en herrans massa sammandragningar, och då är det mindre bekvämt...

Jag undvek att köra på slutet. Mina korta armar räckte inte till när jag tyckte avståndet mellan mage och ratt var ok. Körde sista gången 30/4, sonen född 27/5. Å andra sidan gick jag hemma med havandeskapspenning, behövde inte ta mig någonstans när inte sambon kunde köra. :)

Med första barnet hade jag väldigt lågt blodtryck och i vecka 20 fick jag blodtrycksfall och svimmade bakom ratten.. på motorväg. Tack och lov hade jag en kylig medpassagerare som guidade mig till att sänka farten. När man är på väg in i ett blodtrycksfall så känner man det strax innan.. illamående och yr.. sen pang är man borta. Körde inte mer den graviditeten.

Med barn nr 2 var blodtrycket normalt och då körde jag längre in i graviditeten.. men jag tyckte det var obehagligt med tanke på det som hade hänt.

Så.. har du inte haft några blodtrycksfall och blodtrycket och blodvärdena är bra, så är det nog ingen fara. :)

Jag har kört bil hela tiden genom båda mina graviditeter och i båda fallen fram till dagen innan förlossningen (BF+8 resp BF+12).

Körde bil sista gången den 21 oktober vid 17 tiden. Mitt vatten gick den 22a kl 5 (v.39+1)

Jag övningskörde fortfarande som gravid, men hade min sista körlektion, innan uppehållet, 9 dagar innan Sebbe föddes (Född i v 37+3 tror jag det var). Inga problem alls!

Jag kör fortfarande bil, är i v.35, kommer köra tills det är dags om inget speciellt händer.
Jag har blivit extra åksjuk (blir det i vanliga fall, dock aldrig när maken kör - han är bäst :love:) av att åka bredvid under graviditeten så då kör jag hellre.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 307
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka