Jag är inte orolig, och tycker Sjoberga, och till viss del också Lampan verkar lite orolig i onödan. Man väljer själv vad man vill visa för vem, och det är oberoende av vad andra i sin tur har för inställningar. Så om jag t.ex. har valt "enbart mina vänner" på ett av mina inlägg, är det bara de som kan se det, oberoende av vad de i sin tur har för inställningar. Likadant med plats. Jag har platsangivelser på hela tiden av ren (o)vana. Men det är fortfarande inte någon som ser var jag är, om jag inte själv väljer att visa det.
Sen tycker inte jag att man ska oroa sig så mycket för inbrott etc. Bara för att ta mig själv som ett exempel. Jag har "gemensamma vänner" som visningsläge på de flesta av mina statusar m.m. Det betyder att mina vänner och folk som har gemensamma vänner med mig kan se mitt material. Jag har ett antal kriminella personer som vänner på FB. Folk som gjort saker med fängelse på straffskalan flertalet gånger (dock inte dömts till det än, men det är väl bara en tidsfråga!). Vilka deras vänner på FB är kan man ju bara tänka sig. Trots det har absolut noll och inget hänt mig. Inga bostadsinbrott, inga bilinbrott, inga konstigheter. Så jag tror faktiskt inte man behöver vara så orolig. Visst, någon inbrottstjuv kanske söker upp just din profil på FB och ser att du är på semester. Fine, det kanske har hänt. Men jag tror absolut inte man behöver vara så orolig. Jag menar, om det inte ens hänt något för mig/min familj trots att jag har relativt "tungt" kriminella som vänner på FB, varför skulle det då öht ens hända något för den som bara delar statusarna med sina vänner, och inte har några kriminella dito alls på FB?