Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okey
Så antalet varningar (sen långt tidigare) svgör om ett nick blir bannad för samma sak som ett annat nick inte blir bannad för. (Det förklarar ju en hel del)

Det känns kanske inte helt rättvist i mina ögon.
Regelbrott borde väl bestraffas likvärdigt oavsett hur många banningar nicket har haft tidigare?
Hur lång period ska nicket vara varningsfritt för att banning inte ska bli aktuellt?

Och slutligen varför är det okey att ett helt drev ger sig på en minderårig som vill ha råd på forumet?
Hur kan det inte strida mot forumets regler?

Jag tycker att det är rimligt att de som i allmänhet sköter sig efter en varning inte blir bannade, medan man snabbt bannar de som tidigare visat att de ignorerat varningarna och bara kör på i sina regelbrott.

Så nej, eftersom banningar och varningar är till för att skydda värdet av forumet så ser jag inte behovet av en sådan likvärdighet.

Okey
Så antalet varningar (sen långt tidigare) svgör om ett nick blir bannad för samma sak som ett annat nick inte blir bannad för. (Det förklarar ju en hel del)

Regelbrott borde väl bestraffas likvärdigt oavsett hur många banningar nicket har haft tidigare?
Hur lång period ska nicket vara varningsfritt för att banning inte ska bli aktuellt?

Och slutligen varför är det okey att ett helt drev ger sig på en minderårig som vill ha råd på forumet?

Åh så fungerar livet i stort med. Och även tex straffrätten. Generellt straffas du hårdare andra gången du gör samma otillåtna sak, och ännu hårdare tredje gången etc.

Samma sak med körkort, har du misskött dig tidigare kan körkortet ryka för en sak som en tidigare skötsam person bara får böter för.

Kommer du upprepat försent till jobbet får du en varning tillslut även om du den dagen bara var 3 min sen. Medan någon som brukar vara i tid samma dag kan vara 2 h sen utan att få en varning.

Ovh så vidare. Välkommen till livet och verkligheten liksom.

Varför skulle Bukefalos vara annorlunda än samhället i stor på den punkten?

Okey

Svaret på dina frågor finns här: http://www.bukefalos.com/help/terms

Med vänlig hälsning
IngelaH

Det står inget om att ge sig på en minderårig som söker råd. Ni glömde att ta med det.
Användare som beter sig så, får heller inga represalier.

En del användare agerar självutskrivna moderatorer och hoppar på de som de tycker bär sig illa åt i stället för att titta sig själva i spegeln, andas, sätta sig ner och göra som det står i reglerna....

"Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa moderatorn för forumet genom att klicka på Rapportera-ikonen i det berörda inlägget. Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna, du hjälper moderatorerna att hitta inlägget och de kan sedan ta ställning till om det behöver åtgärdas.

Administratören och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst."

Utifrån detta tittar moderatorer och Gunnar objektivt på trådarna och modererar utifrån hur diskussionerna har utmynnat. Om självutnämnd moderator sitter och munhuggs i två timmar innan denne skickar en rapport. Då är det svårt att bestämma vem som uppfört sig mest illa i tråden.

Hur vet du att andra användare inte får repressalier? Det är som jag skrivit tidigare bara moderatorer och Gunnar som ser de varningar som delas ut.

Har du fler frågor om hur bukefalos forum fungerar och om moderering av trådar, hänvisar jag till forumet "OM BUKEFALOS", där liknande diskussioner förts under flertalet år http://www.bukefalos.com/forums/om-bukefalos.78/

Får du inget svar på dina frågor där, kontakta Gunnar via kontaktformuläret som finns längst ner till höger på alla sidor, som ett litet kuvert bredvid texten "kontakta oss"

Med vänlig hälsning

IngelaH

Att tramsa sönder någons tråd och få personen att framstå som en idiot.
Är personangrepp i mitt tycke.

Det gjordes mot en minderårig på forumet för inte så länge sen. Tonåringen frågade om råd när det gällde att hjälpa till hemma.
Förlöjligande och, trams hade ingen ände.
Är det inte personangrepp i ditt tycke?
Du minns totalt fel där. Det var några påhopp som tystades snabbt i övrigt var tråden konstruktiv.

I övrigt kastar du stenbumlingar i glashus. Du beskriver precis ditt eget beteende i @Sockerbit tråd. Varför beter du dig på ett vis du fördömer hos andra?

Du minns totalt fel där. Det var några påhopp som tystades snabbt i övrigt var tråden konstruktiv.

I övrigt kastar du stenbumlingar i glashus. Du beskriver precis ditt eget beteende i @Sockerbit tråd. Varför beter du dig på ett vis du fördömer hos andra?
Eh, jag gick knappast i drev i sockerbits tråd. Tråden tog ett annat spår i diskussionen. Vi va flera som började snacka ot om c/o
Det tråden är också ot. I gen gnäller om det.

Eh, jag gick knappast i drev i sockerbits tråd. Tråden tog ett annat spår i diskussionen. Vi va flera som började snacka ot om c/o
Det tråden är också ot. I gen gnäller om det.
TS tog illa vid sig av trådkapningen då den var högst personlig. Du körde din trotsiga tonårsstil som du använder i avsikt att reta folk och förstöra (din egen utsago om din debattstil). Varför är det ok att du medvetet saboterar men inte när andra gör det (och troligen omedvetet)?

TS tog illa vid sig av trådkapningen då den var högst personlig. Du körde din trotsiga tonårsstil som du använder i avsikt att reta folk och förstöra (din egen utsago om din debattstil). Varför är det ok att du medvetet saboterar men inte när andra gör det (och troligen omedvetet)?
Du vet väl själv hur diskussionerna gå i trådarna, helt plötsligt så tar tråden en annan riktning.
Det händer oftast även i samtal irl.
Varför tycker du det är så konstigt?
Det va inte någons avsikt att förlöjliga sockerbit i hens tråd.

Jag tror inte du och jag kan förstå varandra öht.
Kanske är det bättre om vi inte inleder några diskussioner, dom leder sällan till något.

Du vet väl själv hur diskussionerna gå i trådarna, helt plötsligt så tar tråden en annan riktning.
Det händer oftast även i samtal irl.
Varför tycker du det är så konstigt?
Det va inte någons avsikt att förlöjliga sockerbit i hens tråd.

Jag tror inte du och jag kan förstå varandra öht.
Kanske är det bättre om vi inte inleder några diskussioner, dom leder sällan till något.
Och ni blev upprepade gånger ombedda att inte förstöra den personliga tråden men fortsatte och du var drivande med din obstinata tonårsstil som du upplyst är avsedd att förstöra och få dig själv bannad....

Varför är det ok att du medvetet saboterar i en tråd av personlig karaktär och sårar TS?

En del användare agerar självutskrivna moderatorer och hoppar på de som de tycker bär sig illa åt i stället för att titta sig själva i spegeln, andas, sätta sig ner och göra som det står i reglerna....

"Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa moderatorn för forumet genom att klicka på Rapportera-ikonen i det berörda inlägget. Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna, du hjälper moderatorerna att hitta inlägget och de kan sedan ta ställning till om det behöver åtgärdas.

Administratören och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst."

Utifrån detta tittar moderatorer och Gunnar objektivt på trådarna och modererar utifrån hur diskussionerna har utmynnat. Om självutnämnd moderator sitter och munhuggs i två timmar innan denne skickar en rapport. Då är det svårt att bestämma vem som uppfört sig mest illa i tråden.

Hur vet du att andra användare inte får repressalier? Det är som jag skrivit tidigare bara moderatorer och Gunnar som ser de varningar som delas ut.

Har du fler frågor om hur bukefalos forum fungerar och om moderering av trådar, hänvisar jag till forumet "OM BUKEFALOS", där liknande diskussioner förts under flertalet år http://www.bukefalos.com/forums/om-bukefalos.78/

Får du inget svar på dina frågor där, kontakta Gunnar via kontaktformuläret som finns längst ner till höger på alla sidor, som ett litet kuvert bredvid texten "kontakta oss"

Med vänlig hälsning

IngelaH
Händer något igen som jag tycker är fel. Då rapporterar jag eller så kontaktar jag via brevet.

Och ni blev upprepade gånger ombedda att inte förstöra den personliga tråden men fortsatte och du var drivande med din obstinata tonårsstil som du upplyst är avsedd att förstöra och få dig själv bannad....

Varför är det ok att du medvetet saboterar i en tråd av personlig karaktär och sårar TS?
Varför fortsätter du älta?
Jag har redan svarat på dina frågor.

Nej det har du inte. Det är ditt val om du vill svar men svar har jag inte fått. Jag undrar hur du tänker när du förstör för folk medvetet och sårar dem.

Jag skrev inte om c/o tråden med avsikt att såra TS. Tråden tog ett annat spår som diskussioner oftast gör.
Vad är det du inte förstår?

Jag skrev inte om c/o tråden med avsikt att såra TS. Tråden tog ett annat spår som diskussioner oftast gör.
Vad är det du inte förstår?
Varför fortsatte du när TS bad om att folk skulle sluta och flera andra just med hänvisning till att det var en känslig tråd? Just i den typen av trådar är det direkt oförskämt att spåra ut. När det är känsliga ämnen.
Varför upplyste du sedan oss om att du medvetet betedde dig som en obstinat tonåring i avsikt att förstöra och vad jag uppfattade så syftade just på den tråden?Och mer obstinat tonåringsaktigt än i den tråden går knappast att bete sig.

Varför fortsatte du när TS bad om att folk skulle sluta och flera andra just med hänvisning till att det var en känslig tråd? Just i den typen av trådar är det direkt oförskämt att spåra ut. När det är känsliga ämnen.
Varför upplyste du sedan oss om att du medvetet betedde dig som en obstinat tonåring i avsikt att förstöra och vad jag uppfattade så syftade just på den tråden?Och mer obstinat tonåringsaktigt än i den tråden går knappast att bete sig.
Du börjar själv likna "uppförandet av obstinat tonåring" i denna tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama