Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din teori saknar het verklig grund. Håller du dig till reglerna så blir du inte bannad. Du kanske ska fundera lite över varför du blir bannad om du vill slippa. Och läsa reglerna.
Jag VET varför jag blir bannad.
Det beror på att på forumet beter jag mig som en obstinat tonåring :D :devil:
(Jag gör inte det annars i livet (nuförtiden) så jag tycker det är lite roligt)
Fram till jul ska jag uppföra mig på ett sätt som inte kommer att få mig bannad. :angel:
Jag vet skillnaden.

Jag tycker ändå att vissa på forumet kan bete sig väldigt illa, utan att dom blir bannade för det.
(Men det är en helt annan fråga)

Fram till jul ska jag uppföra mig på ett sätt som inte kommer att få mig bannad. :angel:
Jag vet skillnaden.
Fast varför är det roligt att bete dig som en obstinat tonåring? Vad får du ut av det?
Hur kul kan det vara att vara ett troll som förstör?

Äsch, jag tror dom flesta som blir bannade, vet varför.
Jag vet det.

Däremot kan kan inte se varför en del kan hålla på och vara direkt gräsliga i trådarna mot andra utan banning.
Jag har varit här i snart 20 år och har aldrig blivit bannad eller fått ngn tillsägelse. Så himla svårt är det inte att undvika det. Alls. Jag tror att majoriteten här på Buke funkar ungefär som jag.

Jag vet skillnaden.

Jag tycker ändå att vissa på forumet kan bete sig väldigt illa, utan att dom blir bannade för det.
(Men det är en helt annan fråga)

Men då får du ju skylla dig själv :meh: Det är lite som att dunka huvudet i väggen och sedan skylla på att väggen för att du får ont i huvudet

Men då får du ju skylla dig själv :meh: Det är lite som att dunka huvudet i väggen och sedan skylla på att väggen för att du får ont i huvudet
Obstinata tonåringar brukar också protestera vilt.
Dom vet (oftast) även att dom har fel.

Varför tror du att jag får ont i huvudet?
Om jag hade fått ont, då hade jag inte skrivit mer. :p
Jag sa ju att jag tycker det är roligt, ni är roliga :)

Jag har varit här i snart 20 år och har aldrig blivit bannad eller fått ngn tillsägelse. Så himla svårt är det inte att undvika det. Alls. Jag tror att majoriteten här på Buke funkar ungefär som jag.
Jo, jag svarade bara på ditt inlägg.
Du behöver inte ge mig en lektion om hur en ska uppföra sig för att inte bli bannad. Det vet jag redan.
Förstår du?
Dvs ibland säger jag sånt som jag redan VET att jag blir bannad för.
För mig är det ingen katastrof om jag bli bannad några veckor, jag har annat att göra som tidsfördriv i väntan på att morgonkaffet blir klart.
Nu är det klart!

Det vi vet är att Facebook är gratis, och att Facebook inte är en ideell verksamhet.
Det betyder att de gör pengar på något sätt. Och att dess användare betalar dessa pengar på nå't sätt.

Who will do the math?
Jag har en bekant som jobbar med just denna insamlade information. Han tittar på hur folk rör sig över internet, mellan olika hemsidor osv och det blir alltså reklam och en förhoppningsvis ökad försäljning. Han har ingen möjlighet att sitta och snoka på enskilda människor, det är otroliga mängder information som analyseras.

Jag har en bekant som jobbar med just denna insamlade information. Han tittar på hur folk rör sig över internet, mellan olika hemsidor osv och det blir alltså reklam och en förhoppningsvis ökad försäljning. Han har ingen möjlighet att sitta och snoka på enskilda människor, det är otroliga mängder information som analyseras.

Det är ju så informationen används. Inte att Stina minsann är borta varje torsdag, då kan vi bryta oss in. Jag tror mig heller inte vara ett högintressant byte, jag hanterar inga stora summor pengar, hemlig information eller andra intressanta detaljer.

Visst kan man använda viss information i ont syfte, men av det jag delar på FB är det mer sannolikt att använda IRL-info i det syftet.

Jo, jag svarade bara på ditt inlägg.
Du behöver inte ge mig en lektion om hur en ska uppföra sig för att inte bli bannad. Det vet jag redan.
Förstår du?
Dvs ibland säger jag sånt som jag redan VET att jag blir bannad för.
För mig är det ingen katastrof om jag bli bannad några veckor, jag har annat att göra som tidsfördriv i väntan på att morgonkaffet blir klart.
Nu är det klart!
Tror du blandar ihop mig med nån annan, jag har bara skrivit detta inlägg som du citerade. Jag tycker att du är föraktfull mot andra här när du driver med oss. Jag gillar det inte alls. För många betyder buke mer än så än att man kan ha lite kul på ett tonårsaktigt vis när man ska föreställa att vara vuxen. När det gäller trams är det en helt annan sak, det du gör är bara trist.

Tror du blandar ihop mig med nån annan, jag har bara skrivit detta inlägg som du citerade. Jag tycker att du är föraktfull mot andra här när du driver med oss. Jag gillar det inte alls. För många betyder buke mer än så än att man kan ha lite kul på ett tonårsaktigt vis när man ska föreställa att vara vuxen. När det gäller trams är det en helt annan sak, det du gör är bara trist.
Ja, jag så fel. Jag trodde jag svarade @Lobelia
Hen brukar vilja lära mig hur en ska uppföra sig. :)
Så vilket trams ska godkännas då?
Vem ska avgöra vad som är okey?
Är det verkligen juste att raljera över (oftast) nya användares inlägg?
Det finns många på forumet som går över gränsen för vad som är okey.

Äsch, jag tror dom flesta som blir bannade, vet varför.
Jag vet det.

Däremot kan kan inte se varför en del kan hålla på och vara direkt gräsliga i trådarna mot andra utan banning.
Och du fortsätter?
Troligen är du objektivt värre än de som inte blir bannade, som sagt jag har sett dig klaga på folks beteende som i mina ögon är helt okej samtidigt som du bär dig direkt illa åt.

Ja, jag så fel. Jag trodde jag svarade @Lobelia
Hen brukar vilja lära mig hur en ska uppföra sig. :)
Så vilket trams ska godkännas då?
Vem ska avgöra vad som är okey?
Är det verkligen juste att raljera över (oftast) nya användares inlägg?
Det finns många på forumet som går över gränsen för vad som är okey.
Moderatorerna och i slutändan @Gunnar är de som sätter nivån. Och gissningsvis så ogillar de det som gör som du, medvetet saboterar trådar och beter dig som en obstinat tonåring i syfte att förstöra och driva med folk.
Jag har i brist på "bevis" hoppats att du varit omedvetet, men nu finns det ingen ursäkt. du saboterar medvetet.

Moderatorerna och i slutändan @Gunnar är de som sätter nivån. Och gissningsvis så ogillar de det som gör som du, medvetet saboterar trådar och beter dig som en obstinat tonåring i syfte att förstöra och driva med folk.
Jag har i brist på "bevis" hoppats att du varit omedvetet, men nu finns det ingen ursäkt. du saboterar medvetet.
Äsch, trams!
Det finnsmånga som går in i trådar och tramsar sönder dom. Vi ser det ofta på forumet.

Alla tramsar ibland på forumet.
En behöver inte vara troll för det.

Tramsar aldrig du?
Tror du verkligen att alla tramsar ibland?

Att medvetet gå in bara för att provocera och väcka reaktioner är själva definitionen på ett nättroll.https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Jag hoppas att folk som uttalat har det som uppsåt får snabbare och längre banningar är de som går över gränsen för att de är upprörda eller inte begriper bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 552
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur