Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som beter sig tillräckligt illa bannas, så om du ser någon som beter sig riktigt illa enligt dig så är upplevs du frmodligen som snäppet värre.

Moderatorerna ser ju ofta tvisten mer objektivt då de inte är inblandade direkt.
Objektiv
Näää, tror du på det själv?

Tvärt om det existerar, nu menar jag inte explicit på Buke, men det finns sjuka personer som hackar ochfår fram information de använder för att trackasera folk.

Ja. Missbruk kan alltid förekomma. Jag menade på legitimt sätt.

Men ska jag skydda mig från sjuka personer bör jag börja med att byta namn...

Objektiv
Näää, tror du på det själv?
Som moderator läser man rapporterade inlägg objektivt, eftersom det är vad som skrivs som är det väsentliga, inte vem som skriver.

Jag har på det forat jag modererar plockat inlägg från "populära" nick som kliver över gränserna likväl som från folk jag känner irl utan problem. Klarar man inte av att vara objektiv så ska man inte vara moderator.

Som moderator läser man rapporterade inlägg objektivt, eftersom det är vad som skrivs som är det väsentliga, inte vem som skriver.

Jag har på det forat jag modererar plockat inlägg från "populära" nick som kliver över gränserna likväl som från folk jag känner irl utan problem. Klarar man inte av att vara objektiv så ska man inte vara moderator.

Och där har det ju genom åren inte riktigt varit som det borde alltid hos alla moderatorer. Men om man "hela tiden" blir bannad är det knappast pga subjektiv moderator.

Vad gör du för fel?
Någon gång måste du väl göra någon förbannad?
Vad fick du varningen för?

Sist blev jag bannas i flera veckor, för att jag kallade en person för "hangaround"

@fio kanske har flest, men du sätter nog rekord om man ser på tidsaspekten. Fio har haft flera år på sig, du lyckas med konststycket på rekordtid.

Och där har det ju genom åren inte riktigt varit som det borde alltid hos alla moderatorer. Men om man "hela tiden" blir bannad är det knappast pga subjektiv moderator.
Ja och det är egentligen inte konstigt att man kan vara olika bra på att diskutera.
Jag är till exempel 152cm och smidig som ett kylskåp. Jag är fullständig urusel på basket ..

Ja.

Om du och jag grälar så hårstråna bildligt tala ryker och en tredje part kommer in och ska reda ut det så är den personen mer objektiv än både du och jag.
Ja, kanske har du rätt.

Jag kan ändå se objektivt på trådar där jag inte är inblandad själv.
Där syns det tydligt hur en del går över gränser för va som är rena trakasserier.

Sant och vissa är ju heller inte kvar som moddar ;)

Övriga moddar och admins brukar snappa upp sånt där och oftast beror det på att de helt enkelt ledsnat på att vara moderatorer av en eller annan anledning. Det är ju hyfsat otacksamt liksom, eller att de tappat sin objektivitet och då är lösningen enkel. De förblir inte moderatorer.

Ja och det är egentligen inte konstigt att man kan vara olika bra på att diskutera.
Jag är till exempel 152cm och smidig som ett kylskåp. Jag är fullständig urusel på basket ..

Nej. Det enda jag kan tycka är konstigt är de som inte förstår/lär sig.

Jag förstår de som vägrar ändra sig och blir bannade och "tar det" och vet varför. Men de som är
Helt oförstående även efter femte gången.

Liksom när jag fick varning för olämpligt beteende. Vad jag än tyckte om moderators brist på objektivitet och hur fel jag än tyckte det var - så jag insåg vad det var som jag varnades för, och hur jag kunde - om jag ville - åka på ännu en varning.

Men är man varnad/bannad fem gånger och - subjektiva moderatorer eller ej - inte räknat ut hur man undviker det (om det är vad man vill), det förvånar mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama