Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om man skulle få starta en webshop som saluförde både liksäckar, saltsyra, olika knivar, rep, silvertejp, lite mer nischade saneringsmedel osv. Och om man då skulle kunna få köpa lite köpanalys- och sökhistoriksinformation. Fatta vad man skulle kunna ha roligt med riktade annonser då.
Tja, annat vore väl diskriminering? :angel: Jag menar, det är ju inte så att du skulle uppmana till brott eller så, så rent teoretiskt borde det ju hålla sig inom lagens ramar.

Tja, annat vore väl diskriminering? :angel: Jag menar, det är ju inte så att du skulle uppmana till brott eller så, så rent teoretiskt borde det ju hålla sig inom lagens ramar.

Ja. Liksom har de kollat vad man kan köpa hos en genomsnittlig butik riktad mot lantbrukare. Typ nordpost. Allt man kan behöva både för lantbruk - och sånt som är belagt med livstidsstraff.

Jag skulle bara ha ett något mindre, mer avskalat sortiment. Nischad liksom.

Alltså, jag kan inte ens beskriva hur mycket jag älskar sökmotorer. Den information de får in är ett litet pris att betala. Under större delen än min skoltid ägnade jag, och nu överdriver jag inte, minst 2 timmar om dagen i biblioteket.
Ända långt upp i tonåren visste min mamma var jag fanns om jag var försvunnen. Antingen i stallet eller i biblioteket.

Det går ju inte när man är vuxen och jobbar. Det är helt magiskt att ha så mycket information ett tumklick bort.

Och lägg där till det fantastiska i att inte ens behöva veta vad det en vill söka heter ens en gång, det går ju att hitta i princip vad som helst med hjälp av stödord och vaga beskrivningar också

Jag tror det beror på att moderatorerna har sin banningsfavoriter ,
Favoriterna växlar. Om ett nick håller sig lugn ett tag (några år) så får moderator nya favoriter att banna. :idea: :confused:

Vad tror du om min teori?
Din teori saknar het verklig grund. Håller du dig till reglerna så blir du inte bannad. Du kanske ska fundera lite över varför du blir bannad om du vill slippa. Och läsa reglerna.

Att den inte håller eftersom vissa användare kan debattera flitigt och vasst och inte bli bannade på 10 år och andra blir bannade om och om och om igen och hinner knappt tillbaka innan de åker ut igen. I 10 års tid.
Då är vi ju tillbaka på ruta 1

Det FINNS alltså populära på sidan som kan göra vad dom vill, utan represalier.

(Sen finns ju klart den grå massan som alla skiter i vad den säger, den får liksom hänga med som utfyllnad :p)

Ja. Liksom har de kollat vad man kan köpa hos en genomsnittlig butik riktad mot lantbrukare. Typ nordpost. Allt man kan behöva både för lantbruk - och sånt som är belagt med livstidsstraff.

Jag skulle bara ha ett något mindre, mer avskalat sortiment. Nischad liksom.

Jag tror du kan vara något på spåren där..

Då är vi ju tillbaka på ruta 1

(Sen finns ju klart den grå massan som alla skiter i vad den säger, den får liksom hänga med som utfyllnad :p)

Nej. Det finns de som klarar att hålla sig på rätt sida gränsen trots att de uttrycker starka åsikter, kan bara vassa osv. Och de som inte klarar att hålla sig på rätt sida utan hänfaller åt upprepade personangrepp osv.

Jag tror det beror på att moderatorerna har sin banningsfavoriter ,
Favoriterna växlar. Om ett nick håller sig lugn ett tag (några år) så får moderator nya favoriter att banna. :idea: :confused:

Vad tror du om min teori?
Njä, det finns ju flera olika moderatorer. Jag tror att man helt enkelt är olika skickliga på att hålla sig på rätt sida banningsgränsen.

Det underlättar om man har vana vid att diskutera och formulera sig i skrift.

Nej.

Det handlar om att hålla sig på rätt sida för vad som är acceptabelt beteende jämfört med att som en del gör att hela tiden kliva över den gränsen i parti och minut.

Personligen känner jag mig själv så pass bra att jag vet när jag kommer nära gränsen och i det läget lämnar jag diskussionen istället för att kliva över gränsen och hänfalla åt hånfulla inlägg och personangrepp som vissa gör.

Njä, det finns ju flera olika moderatorer. Jag tror att man helt enkelt är olika skickliga på att hålla sig på rätt sida banningsgränsen.

Det underlättar om man har vana vid att diskutera och formulera sig i skrift.
Undrar vad dom tycker om den här utvikningen från trådstarten?

Din teori saknar het verklig grund. Håller du dig till reglerna så blir du inte bannad. Du kanske ska fundera lite över varför du blir bannad om du vill slippa. Och läsa reglerna.

Det finns dom som beter sig väldigt illa på forumet men dom bannas inte.

Och lägg där till det fantastiska i att inte ens behöva veta vad det en vill söka heter ens en gång, det går ju att hitta i princip vad som helst med hjälp av stödord och vaga beskrivningar också

Ja. Och att vad man än börjar fundera på - så har man bokstavligt talat svaret på fickan.

Även jag bodde på biblioteket som liten. Och satt och läste uppslagsböcker från pärm till pärm. Nu har jag allt jag nånsin kunnat vilja veta några klick bort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama