Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man ska knyta ihop ursprungsfrågan med Buke. Så den hittills enda gången jag drabbats av något negativt irl pga nätet så var det innan man kartlades på nätet. Det var en (frekvent bannad, och nej inte @fio !) Bukefalosanvändare som luskade fram mitt namn. Och sen inte bara roade sig med falska anmälningar till djurskyddet utan även skickade ett mycket otrevligt brev till min stackars gamla pappa med diverse lögner.

DET är i min mening faran med nätet. Enskilda användare som inte mår så bra. De kan göra mångt mer skada i ens liv än robotar och insamlade köpvanor.

Det finns ett citat " En diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sådant sätt att du verkligen ser fram emot resan."

Det är ju lite så det fungerar på forum, den som har bra diskussionsvana, ett bra språk och källor till sina påståenden har ju större möjligheter att debattera hårt utan att passera gränsen för en banning än de som använder "Du är en korkad kossa och jag Tycker att jag har rätt, för att du är ful" som argument.

De kanske inte beter sig illa sett till reglerna, men väl i dina ögon/enligt din uppfattning?

Jag kan störa mig enormt på vissa. Men de begår inga regelbrott - det är jag som subjektivt stör mig
Ja,egentligen är en väldigt fånig. När en stör sig på ett nick på nätet.
Jag gör det också, jag tror därför jag ska försöka bli en bättre människa och sluta störa mig på div nick. Det blir väl fint nyårslöfte :)

Att kalla en person för dryg, borde väl klassas som personangrepp.
Njae, det beror lite på hur man gör det.

Skriver jag "lampan är en dryg typ" är det ett ganska milt personangrep som knappast leder till något mer än att inlägget raderas men om man skriver mycket i den stilen kan det säkert bli en varning eller en avstängning. Accumulerade småangrepp.

Skriver jag "I inlägg X så debatterar Lampan på ett vis som jag upplever som drygt" så är det en kommentar om inlägget och inte dig som person och närstan alltid okej.

Ja,egentligen är en väldigt fånig. När en stör sig på ett nick på nätet.
Jag gör det också, jag tror därför jag ska försöka bli en bättre människa och sluta störa mig på div nick. Det blir väl fint nyårslöfte :)

Nu stör nick mig sällan även om jag skulle ha svårt för "hejajimmieåkesson" som nick. Erkännes. Men jag stör mig när jag stör mig snarast på hur personen bakom nicket väljer att argumentera. Eller inte göra det. Provokatörer tex roar mig inte särskilt. Men det är inget regelbrott att vara provokativ. Så länge de är på rätt sida regelverket.

Njä, det finns ju flera olika moderatorer. Jag tror att man helt enkelt är olika skickliga på att hålla sig på rätt sida banningsgränsen.

Det underlättar om man har vana vid att diskutera och formulera sig i skrift.
Jag ska anstränga mig en månad nu, låta bli att inte bli bannad.
Jag ska säga - Jag uppfattar ditt beteende som drygt, istället för - Du är en dryg j*vel.
Tror du det kan funka, alla vet ju ändå vad jag menar...liksom...:confused:

Om man ska knyta ihop ursprungsfrågan med Buke. Så den hittills enda gången jag drabbats av något negativt irl pga nätet så var det innan man kartlades på nätet. Det var en (frekvent bannad, och nej inte @fio !) Bukefalosanvändare som luskade fram mitt namn. Och sen inte bara roade sig med falska anmälningar till djurskyddet utan även skickade ett mycket otrevligt brev till min stackars gamla pappa med diverse lögner.

DET är i min mening faran med nätet. Enskilda användare som inte mår så bra. De kan göra mångt mer skada i ens liv än robotar och insamlade köpvanor.

Och om man kombinerar insamlad data med enskilda användare som inte mår så bra så kan det bli än värre.....

Jag ska anstränga mig en månad nu, låta bli att inte bli bannad.
Jag ska säga - Jag uppfattar ditt beteende som drygt, istället för - Du är en dryg j*vel.
Tror du det kan funka, alla vet ju ändå vad jag menar...liksom...:confused:

Du bör nog ha lite mer att säga än att "jag upplever ditt beteende som..."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama