Detta fick jag idag:

Status
Stängd för vidare inlägg.

bananabambi

Trådstartare
i mailen på familjeliv.se:

vill du vara snäll och sluta besöka min frus sida här..
jag har ingen kontakt med någon från skolan eller grannar då jag vill ej ha de..


Författaren till mailet är en fd granne till mig och mina föräldrar, jag och han gick i samma lilla byskola. Han och hans fru fick barn i höstas. Jag har besökt deras sida och skrivit att deras barn var sött, och ja ni vet. Kul att ni fått barn, etc.

Men idag hade jag fått detta i min inbox.

Jag blev skitsur. Jag som aldrig stöter mig med folk. Jag trodde att folk ville ha besök och vänliga ord. Men vad fel jag hade.

Nu sitter jag och författar något svar. Men jag vet inte om jag ska vara frågande eller arg.

Jag blir bara så trött på människor, och blir uppriktigt ledsen av att få sådant i mailen.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Låter jättekonstigt ju!
Det är väl hans frus sida? Alltså har du ingen kontakt med honom direkt. Ska han även bestämma vem frun har kontakt med? Har man en sida ute på internet med info om sig själv är det sådant man får räkna med...
Har du smaskiga hemligheter om honom han inte vill att frun ska få reda på?
Jag skulle nog undra vad det var som var så stötande med att du skrev att de hade ett sött barn.
Herregud det är väl bara att ignorera om man inte vill ha någon kontakt. Din kommentar innebar väl inte att ni skulle rusa iväg på parmiddagar, hyra stuga i fjällen och fira jul ihop.

Jag skulle också bli ledsen!
 
Sv: Detta fick jag idag:

Varför vara med på fl om man inte vill ha kontakt med människor?? Mycket konstig människa!

Förstår att du blir sur!
 
Sv: Detta fick jag idag:

Äsch, bli inte stött. Kanske det har hänt något i deras familj som gör att han reagerar som han gör. Svara bara tillbaka att du naturligtvis respekterar hans åsikt och kläm in med att du gratulerar till deras söta barn :) Anse det sedan som ett avslutat kapitel.

Så skulle iallafall jag gjort. Man vet ju aldrig vad som ligger bakom hans agerande. Om jag inte var nära bekant så skulle jag heller aldrig ifråga sätta hans motiv.

Kanske han minns sin skoltid som en enda stor mobbingtid, även om du itne såg något. Vem vet?
 
Sv: Detta fick jag idag:

Vilken skum människa, har han alla hästar i garaget? :rofl:
Jag hade nog skrivit "hahahahaha" tillbaka och blockerat personen.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Vilken otrevlig typ! Varför ha en sida och "gästbok" om man inte vill att folk ska skriva!? Samt om man nu inte vill ha kontakt med delar i sitt förfluta så får han väl upplysa om det, så att ingen gör "misstaget" att vara vänlig och skriva en rad!

Kicki :)
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag håller med Welsh. För att man ska reagera på det viset har någonting säkerligen hänt som han vill ta avstånd ifrån. Kanske vill han glömma sin uppväxt helt.

Skriv ett svar där du glatt visar att du tar hänsyn till hur de vill ha det. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det är han som skriver till dig, ifall det är så att du inte känner kvinnan speciellt bra. Känner du honom bättre ter det sig naturligt att han skriver istället för frun. Hon kanske ville att han skulle skriva.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Sicket pucko...Sedan kan man faktiskt göra så att bara de närmsta kan gå in på ens sida på familjeliv om man inte vill ha besök av utomstående. Man får en kod som man ger till de man vill ha besök av.

Jag hade nog förklarat att det öht är jävligt korkat att lägga ut sig på ett öppet forum om man inte vill ha besök.
Eller be honom att ta sig i brasan:devil:
 
Sv: Detta fick jag idag:

Usch det ger lite dåliga vibbar det där. Jag har varit med om en liknande sak men där var det frun jag kände igen sedan barndomen. Vi var inte nära vänner på något sätt utan kände bara varandra ytligt.

Hennes man förklarade att de hade valt att säga upp alla kontakter från förr. Det här hände för flera år sedan men jag fick sedan via omvägar veta att han hade ett extremt kontrollbehov och tydligen hade misshandlat henne under flera års tid. De är skilda nu.

Så behöver det ju naturligtvis inte vara i ditt fall men ett märkligt beteende tycker jag att det är.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Det där var ju mystiskt. Det ligger säkert något bakom som någon sa. Om jag vore du skulle jag nog faktiskt strunta i att ens svara, även fast även jag skulle känna mig väldigt sur. Risken är bara att man formulerar sig tokigt när man är arg/sur. Låt surpuppan vara ifred som han önskar så slipper du någon mer kontakt.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Tack för alla svar.

Den jag pratade med tidigare i höstas, var frun. Hon var normalt vänlig i sina svar till mig. Sedan blev jag blockad från att besöka hennes sida, tänkte inte mer på det förrän häromdagen när jag såg att både hon och han hade varit på min sida, då gick jag in och kollade nya bilder på deras barn och sedan fick jag mailet.

Jag skrev dock ett rätt spydigt svar tillbaka. Men man ska inte skriva när man är irriterad.

Det värsta är ju att jag vet att mannen har ett fysiskt handikapp, och jag vet att hans familj var ansedd som konstig och bråkig. Nu känns det lite elakt att ha svarat, även om jag inte gick på så hårt. Som någon nämnde, han kanske var mobbad och vill lägga allt gammalt bakom sig. Även om jag inte såg det. Då kan man ju inte vara elak.

Å andra sidan har jag svårt att tycka synd om någon som faktiskt gör mig ledsen, oavsett om denne är mobbad eller inte.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Nu vet jag ju inte vad du skrev, men det tycker jag inte att du ska ha.
Personerna ifråga hade ju varit inne och kollat dina bilder. Inte förtjänade du ett sådant mail för att du sedan gjorde samma sak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 153
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 489
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp