Mineur
Moderator
Det tror min bästa kompis också! Jag har inte hjärta att rätta henne efter alla dessa årJag trodde länge att malplacerad uttalas med långt första a.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror min bästa kompis också! Jag har inte hjärta att rätta henne efter alla dessa årJag trodde länge att malplacerad uttalas med långt första a.
Hur ska det uttalas?Jag betonar avatar fel och måste säga "profilbild" eller liknande för att inte göra bort mig. lärde mig detta på ett mindre kul sätt på forumträff för måååånga år sedan
Vad heter det då? Undrar om det avviker för oss finlandssvenskar i uttalet men jag säger nog 'maalplacerad'Det tror min bästa kompis också! Jag har inte hjärta att rätta henne efter alla dessa år
mall-placerad. det är en försvenskning av det franska uttrycket "mal placé" som betyder felplacerad. Det har alltså inget med fiskar eller fjärilar att göraVad heter det då? Undrar om det avviker för oss finlandssvenskar i uttalet men jag säger nog 'maalplacerad'
Mall-placerad. Det är ett fransk låneord från början.Vad heter det då? Undrar om det avviker för oss finlandssvenskar i uttalet men jag säger nog 'maalplacerad'
Jag trodde länge att malplacerad uttalas med långt första a.
ÖråJag vet aldrig om det heter jooro eller evro (euro). Har tagit reda på det flera gånger, sen blandar jag ihop det igen!
Jag har aldrig hört någon i mina trakter säga mall-placerad, här är det långa aaaaa. Ingen aning om att var felMall-placerad. Det är ett fransk låneord från början.
Lite sen ser jag.
Jag verkar inte ensam då i alla fall.Jag har aldrig hört någon i mina trakter säga mall-placerad, här är det långa aaaaa. Ingen aning om att var fel
Nope! Skaraborgsschlätta håller med digJag verkar inte ensam då i alla fall.
Jag verkar inte ensam då i alla fall.
Nope! Skaraborgsschlätta håller med dig