Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag svarade på detta :

Ursprungligen postat av Lillelorden Visa inlägg
Hur är det inte det?

Om mamma är den finaste "titeln" (bara en sådan sak; att kalla det titel) i världen är således alla kvinnor som inte kan eller vill få barn alltså sämre människor per automatik.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

kl

Nu är jag inne på min anonyma igen, men orkar inte byta.. Det har varit ett par jobbiga dagar och jag har verkligen inte orkat skriva..men förstår att ni undrar och tar absolut inte illa upp eller känner att ni tjatar/stressar/pressar! :)


Jag vet inte riktigt vad som hände i lördags, men plötsligt så kände jag mig inte så säker på att jag vill behålla längre. Rädslan att detta ska vara min enda chans vill behålla, men under tiden jag stod och pratade med killen i lördags så ändrade hjärtat sig.. Han pressade mig verkligen inte, jag inledde allt med att säga att jag inte kan göra abort och han protesterade inte, han sa typ bara "jaha", medans jag pratade(ältade) och då kände jag att nej jag vill inte göra det här. Jag tvivlar inte på att jag skulle fixa allting själv, men jag vill inte. Jag vill ha allt, vill att barnet ska vara efterlängtat.. att både jag och killen ska bli lyckliga över pluset..


Vet att det kommer bli en väldans massa reaktioner på det här och att säkerligen en del av er kommer tro att han tvingat mig att ändra mig, men det har han inte.. Och ja, jag kanske kommer ångra det här och det kommer antagligen vara bland det värsta jag har gjort.. och livet blir inte alltid som man tänkt sig, men det finns bättre förutsättningar än dom vi har just nu.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du ska följa hjärtat och känslan du har är det som är rätt.
All lycka i vilket fall och ta hand om varandra, ni verkar vara ett fint par.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag har följt tråden i det tysta, men jag ville bara säga att det är bara du som kan avgöra vad du ska göra, och det är inget konstigt om du vacklar mellan vilket som överväger och vad som är rätt för dig just nu. Oavsett, lycka till och jag hoppas att det blir bra för alla inblandade, men särskilt för dig!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag ser inte det svart/vita.
Men vi tänker förmodligen annorlunda, och det genomsyrar hela livet för alla människor ;-)
Jag tror (hoppas) inte att någon som skriver så faktiskt på riktigt tycker att barnlösa kvinnor är sämre människor - att det är självklart - men jag tycker att man bör tänka på hur man uttrycker sig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Så skönt att du följt din magkänsla, även om den ändrades.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Bra beslut av dig. Hoppas innerligt att du kommer kunna få barn när rätt tid kommer och förstår dig precis, drömmen är ju kärnfamiljen.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag håller med! Och jag tycker också illa om såna kommentarer om att mamma är det bästa man kan va och blabla men jag blir inte förvånad över att vissa inte ser några problem alls med såna 'titlar'.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ingen annan än DU kan bestämma hur du ska känna eller välja!

Det är ingen här som ska komma med pekpinnar, för enbart du vet ju hur det känns. Det är en process som du går igenom och hur du än gör så är jag säker på att allt kommer att ordna sig!:love:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast det är väl inte konstigt alls att du känner som du gör?

Hur du än gör finns det ju plus och minus och det är supersvårt att veta vad man väljer bort innan man ens vet vad det är.
Det är ju liksom inget litet och lätt besult.
Jag kan slå vad om att jag lär känna precis som du gör nu den dag om/när jag blir gravid trots att jag är sambo och förlovad med min karl sen flera år tillbaka...

Jag tycker du gör rätt som lyssnar på dig själv!
Hoppas allt går lätt och smidigt när/om du gör abort.
Å så hoppas jag massor att du kan få barn lite senare när du och din karl verkligen vill ha en liten pluttis :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Precis. För att uttrycka det lite mer pedagogiskt och inte så svartvitt, så tycker jag att det är en enorm skillnad mellan att uttrycka sig till exempel såhär:

"Att bli mamma är det bästa som hänt mig."

och såhär:

"'Mamma' är den finaste titeln som finns."
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Precis. För att uttrycka det lite mer pedagogiskt och inte så svartvitt, så tycker jag att det är en enorm skillnad mellan att uttrycka sig till exempel såhär:

"Att bli mamma är det bästa som hänt mig."

och såhär:

"'Mamma' är den finaste titeln som finns."

Man kan vända och vrida på detta hur som helst och välja att tolka mitt uttalande nedativt om man vill.
Att vara stolt moder bjuder jag på.Jag är en glad och stolt människa med "titeln" mor!Tyvärr värderas inte mederskapet spec. högt inom vår kultur.Det gör det dock för mig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Barnlösa kvinnor är väl inte sämre som människor..Vad vet jag om det eg?Det är typiskt fruntimmer som väljer att tolka fel.Jösses ..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det finns bara en sak som är rätt och det är det som känns rätt för just dig.
Inget annat.

Det enda viktiga är att det är ditt eget och bara ditt beslut och ingen annans.

Vad du sedan beslutar är bara upp till just dig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag tror (hoppas) inte att någon som skriver så faktiskt på riktigt tycker att barnlösa kvinnor är sämre människor - att det är självklart - men jag tycker att man bör tänka på hur man uttrycker sig.

Värdera upp Moderskapet!Det är vi som formar framtidens människor.Är inte det värt en fin titel så säg?Barnlösa har kanske en annan titel.. vad vet jag
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu var det inte enbart p.g.a. det inlägg jag citerade som jag misstänker att Lejonet är troll.

Det kan också vara någon som jag vet vem det är.
Och det är inget troll även om man kunde önska det.
Så att jag kunde tända ljuset och det försvann.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Värdera upp Moderskapet!Det är vi som formar framtidens människor.Är inte det värt en fin titel så säg?Barnlösa har kanske en annan titel.. vad vet jag

Första halvan kan jag väl köpa som en åsikt men sista meningen uppfattar jag som otroligt stötande av ngn anledning. Jag hoppas du är troll.

TS:

Håller med flera tidigare inlägg bla IU. Det här ska ingen komma med pekpinnar om, det är DIN kropp, ditt liv, och som en annan tjej med problem som kan göra att det blir svårt med graviditet framöver förstår jag verkligen våndan. För man vill ju så gärna att det ska bli "rätt" och att man har en pappa som åxå är glad och ser fram emot det, samtidigt som oron för fertiliteten sitter som ett orosmoln nånstans över en. Ingen an säga vad som är rätt för dig, och jag tror du kommer klara dig fint oavsett.
Ska jag säga något skulle det vara att du kanske kan försöka glädja dig lite åt att du uppenbarligen blev gravid rätt lätt, det är ju lovande inför en eventuell planerad graviditet!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Som jag ser det så är det helt legitimt och fullt normalt att vela och vackla in i det sista (been there, done that). Det är ett stort och livsavgörande beslut och vad du än beslutar så kan det inte göras ogjort när det väl är gjort, vilket beslut du än tar. Man kan liksom inte gå tillbaka och säga att man ångrar sig hur man än väljer. Så lycka till med vad du än beslutar! Samtidigt som det är stort och livsavgörande så tänker jag att det ibland kan vara bra att också tänka att vilka val man än gör i livet så förändras det ständigt i alla fall.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 395
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp