Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Lycka till med allt! Jag följer tråden och hoppas också på en liten buke-bebis. :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men då finns det ju inget att "krocka" om. Mannen bestämmer över sin kropp och tar genom frivilliga handlingar risken att det blir en graviditet. Kvinnan bestämmer över sin kropp och föder barnet.

Det enda anständiga mannen då kan göra är att lära sig att bli en vettig förälder.

Jo vi har ändå en del meningsskiljaktigheter, för jag håller inte med dig om resten.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men igen! Han har oxå val! Två val!


Åter och om igen. Han har val! Men man måste välja att ha val! Inte först när det är för sent!
Då får han stå för sitt livsval! Sex utan skydd och utan dagen efterpiller. Han kan för 17 lägga till att inte komma i kvinnan även när han har kondom för att minimera risken!
HAN HAR VAL!!!!



Men har jag dömt dej eller någon annan då? Var? Har jag formulerat mej tokigt?
Jag tycker enbart jag ifrågasatt?



Självklart kan hon välja det.. Det är upp till kvinnan sen som kan tänka sej en abort eller kvinnan som inte kan tänka sej det.. Hon tar sitt ansvar när hon står där med bebisen i magen.
Det är inte självklar att ta ansvar betyder abort!
Jag kommer ta mitt ansvar om jag blir gravid igen trots dubbla preventivmedel. Jag kommer behålla och älska det!

Jag har aldrig sagt att ta ansvar måste vara abort! Vill mamman behålla barnet, gör det då! Men att förvänta sig att någon annan ska, utan reaktion bara ändra sitt liv och sin ekonomiska situation är absurt. Bara för att man kommit överens om att ha sex som idag är förvånande nog något folk ägnar sig åt ändå!
kvinnan har också ett val, hon kan välja vem hon har sex med också. Tycker inte alls det faktum att två människor har sex med varandra automatisk ska utmynna i ett tvunget vidare livsval.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Börjar nog fatta att det är på riktigt nu efter 711 test, digitalt imorse visade på 3+... jisses!

Men ska idag återigen försöka få tag på Gyn och be om en undersökning och och ett vul för att se om allt står rätt till och säga att det är pga cystorna som jag vill göra kollen.. Och sen får jag helt enkelt stålsätta mig inför att berätta för karln och sen vidare mina föräldrar att jag ska behålla ungen..

Vill ju typ grina av hipp hurray. :love:
Har följt tråden i smyg och tror att det kommer att bli fantastiskt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo det är usch att tala om för folk att jag är gravid och ska behålla ungen och antagligen va ensamstående..

Åh, grattis! :) vad roligt! Håller tummarna att han tar det bra nu.
"Folk" kommer säkert inte tycka att det är konstigt, konstigare saker händer väl hela tiden. Bry dig inte om det isf.
Man kan skaffa barn som ensamstående, i USA är det inte alls så ovanligt som här.
Lycka till!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

:up:
Vet du, det hade absolut inte varit min reaktion. Jag hade tyckt att det var starkt gjort av min vän och släkting!

:up: samma här. Det är verkligen att ta sitt ansvar för vad man tycker, och inte ta den lätta vägen ut som man kunde gjort.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har följt tråden i tysthet och vill bara säga grattis!
Skönt att du äntligen vet vad du vill :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu måste jag fråga - vilken är den "lätta vägen"?

Abort är väl en smidig väg eller? Fast ett jobbigt beslut psykiskt. Men man blir inte förälder då.
Det är väl främst därför man råder tonårstjejer till abort för det är lättare än att bli förälder.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo det är usch att tala om för folk att jag är gravid och ska behålla ungen och antagligen va ensamstående..

Grattis och lycka till! Jag tror du kommer klara detta hur bra som helst :D.

Jag tror det kommer lösa sig med med mannen också - han har ju några månader på sig att vänja sig ;)

/Lizzie
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag har aldrig sagt att ta ansvar måste vara abort! Vill mamman behålla barnet, gör det då! Men att förvänta sig att någon annan ska, utan reaktion bara ändra sitt liv och sin ekonomiska situation är absurt. Bara för att man kommit överens om att ha sex som idag är förvånande nog något folk ägnar sig åt ändå!
kvinnan har också ett val, hon kan välja vem hon har sex med också. Tycker inte alls det faktum att två människor har sex med varandra automatisk ska utmynna i ett tvunget vidare livsval.

Ja folk ägnar sej åt sex! Och jag förstår det. Jag gör det oxå! Men sex är en risk. Man måste ta ansvar innan. Både man och kvinna. Kvinnan ska oxå ta sitt ansvar INNAN. Jag har aldrig sagt annat. Kvinnor är bättre på att skydda sej.

Vad jag upprepade gånger sagt att den man som trots kvinnans piller eller vad hon nu har, använder kondom och drar ut den när det kommer och ÄNDÅ blir pappa kan jag tycka mer synd om. Men det ÄR en risk man tar om man vill ha sex.
Men med alla dom skydden bör risken reduceras radikalt..
Men vilken man gör det?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag har följt tråden i tysthet, men gått in säkert 3-4 ggr per dag för att se om du kommit fram till något beslut.. :D

Jättegrattis till dej och ditt beslut!
Jag vet att det kommer lösa sej till det bästa för dej och bebisen.

Och skulle du känna dej ensam så tänk på alla oss här på buke som stöttar dej, du är aldrig ensam! :)

Jättekram! Domino_s
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Hittade denna tråd och sträckläste igår (förutom vissa utsvävningar och diskussioner som jag bläddrade förbi) .

Vill bara säga ett stort grattis och vad skönt det måste vara att äntligen ha bestämt dig :)

Nu är jag nyfiken på hur det går när du berättar .. :o :D

Lycka till med allt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Till alla!

Ni är så underbara..dom flestas ord har verkligen hjälpt <3
Nu ser det inte ut som att jag och killen kan ses förrän nästa vecka.. Så får vänta tills dess med art berätta.. :/
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jaha ok, det är alltså abort du menar.

Jag förstod dig som att du tyckte att abort per automatik var mindre ansvarstagande än att sätta barn till världen. På vilket sätt tar man ansvar för vad man tycker genom att behålla barnet? Eller menar du just situationen där man egentligen vill ha barnet men väljer abort?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Grattis till beslutet iallafall! :D Kommer gå så bra ska du se!

Hejja hejja!!!!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Kom ihåg att OM nu någon (föräldrar/släkt/PV) skulle reagera negativt så vet du vart du ska vända dig för pepp och råd ;)

Vi finns ju här i princip dygnet runt:D

GRATTIS till ditt beslut, jag är rätt säker på att du gör helt rätt:love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 404
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp