Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag förstår inte varför du tar åt dig vad vi reagerar på från andra användare, är det för att "rådet" trots allt sådde ett frö? Allt för många använder sig av sina och andra barn som tillhyggen i relationer och att då råda någon annan till det är i mina ögon synnerligen osmakligt. :crazy:


Haha nej det är det inte, eftersom jag som sagt inte ens har träffat hans barn.
Tycker bara att när det är mig det gäller och jag tycker det är okej att skämta om det för att det får mig att må lite bättre en stund, så ska vissa komma och säga att det inte är okej att skämta om.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Får man fråga av ren nyfikenhet hur du (och pappan) täner kring det redan existerande barnet? Som du inte träffat än och som då eventuellt får ett syskon om drygt ett halvår. Typ ska du flytta in och bli introducerad för barnet osv.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Får man fråga av ren nyfikenhet hur du (och pappan) täner kring det redan existerande barnet? Som du inte träffat än och som då eventuellt får ett syskon om drygt ett halvår. Typ ska du flytta in och bli introducerad för barnet osv.



Eftersom han inte känner sig redo för ett barn till just nu och alltså vill att jag gör abort.. så kommer jag att ställa in mig på att bli ensamstående.
Så nej vi har inte diskuterat hans redan existerande barn nånting, vi har skyndat väldigt långsamt(ironiskt nog).
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag förstår inte varför du tar åt dig vad vi reagerar på från andra användare, är det för att "rådet" trots allt sådde ett frö?

Allvarligt....? :cautious:

Och det är väll inte så konstigt att TS tar åt sig eftersom det är hennes tråd,och henne det handlar om?

TS fattade att det var ett skämt,liksom jag,liksom några andra. Att läsa det där som allvar är som att få en blå snigel till en rosa elefant... Typ!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Han redan befintliga unge kommer att bli älskad oavsett om vi fortsätter detta förhållande med eller utan det eventuella barn jag bär på :D

Har följt tråden lite i bakgrunden men önskar dig all lycka. Med eller utan karl, med eller utan barn, jag hoppas det går din väg och att du blir lycklig!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Börjar nog fatta att det är på riktigt nu efter 711 test, digitalt imorse visade på 3+... jisses!

Men ska idag återigen försöka få tag på Gyn och be om en undersökning och och ett vul för att se om allt står rätt till och säga att det är pga cystorna som jag vill göra kollen.. Och sen får jag helt enkelt stålsätta mig inför att berätta för karln och sen vidare mina föräldrar att jag ska behålla ungen.. usch!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Då håller jag tummarna för att allt ser bra ut och på samma gång vill jag verkligen säga grattis :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Måste vara bland de mer osmakliga inläggen i en tråd där abort berörts. :mad:

Så bra att du tycker det.
Då det var sarkasm över den iver som många i tråden har att försvara mannens rätt att till varje pris slippa bli pappa mot sin vilja.
Inklusive att kvinnan skall göra abort även om hon inte vill bara för att mannen skall slippa barnet som han avlat.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En sådan sak tycker jag definitivt inte ens att man ska berätta för ett barn. Kanske inte ens i vuxen ålder. Det finns liksom ingen anledning.

Det kommer alltid fram.
För där finns alltid någon som glappar till slut.
Så man skall inte fatta sina beslut som kräver att de hålls hemliga för evigt för att det inte skall bli dåligt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Börjar nog fatta att det är på riktigt nu efter 711 test, digitalt imorse visade på 3+... jisses!

Men ska idag återigen försöka få tag på Gyn och be om en undersökning och och ett vul för att se om allt står rätt till och säga att det är pga cystorna som jag vill göra kollen.. Och sen får jag helt enkelt stålsätta mig inför att berätta för karln och sen vidare mina föräldrar att jag ska behålla ungen.. usch!

Lycka till... håller tummarna för att allt ska gå bra, både med VUL och med samtalen.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo det är usch att tala om för folk att jag är gravid och ska behålla ungen och antagligen va ensamstående..

Inte 2013. Vissa kommer oroa sig för det är tufft att vara ensamstående med barn, men när överraskningen lagt sig tor jag du kommer uppleva ett stort stöd. Lycka till! :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Om jag hade varit din vän irl så hade jag varit glad för din skull med tanke på endometriosen.
Jag hoppas och tror att din omgivning kommer att känna likadant.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har följt tråden i det tysta och vill bara säga: GRATTIS!!! :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Grattis! Är säker på att det kommer bli bra, oavsett om killen är med i bilden eller inte :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Mina vänner vet ju redan och dom absolut närmsta visste nog innan jag visste att jag inte skulle kunna göra abort och dom är glada..
Det är mina föräldrar och släkten som är bäst på att dömma.. Men jag hoppas att dom blir glada när chocken lagt sig :)

Och även om inte förhållandet håller så tror jag att han sen kommer vilja va en del av barnets liv.. :)


Men förhoppningsvis kommer vi bli en lycklig familj, kommer inte förvänta mig det.. Men tror och hoppas att chansen finns där!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 405
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 056
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp