Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

+1 på den! Jag förstår killen, det gör jag verkligen. Men helt klart hoppas jag på ett lyckligt "slut" på denna tråd!

Jag förstår honom också, klart inte situationen är optimal. Men nu är läget som det är och då hoppas man på en solskenslösning. Hoppas han vågar satsa bara! Han verkar ärrad av tidigare erfarenheter, men man måste ju våga satsa på något nytt och chansa på framtiden också.
Dumma karl som inte fattar det direkt! :p ;)



Jag förstår också killen, därav tvivlet..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja det förstås, men det barnet finns ju redan självklart med, det är ju den nya som är sitter lite löst till... ;)
TS kanske kan alliera sig med barnet, fråga om det inte vore roligt med ett syskon? :D det skulle nog göra susen för pappan.


Haha det kanske vore en bra idé? ;) Undra om en knappt 2 åring är lättövertygad :p
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Oh ja, det är de! Haha! De säger praktiskt taget precis vad man ber dem säga. :D så du får prata lite om syskon bara och om hur kul det är så säger nog barnet till pappa att det vill ha ett syskon. Bra plan. :D
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Oh ja, det är de! Haha! De säger praktiskt taget precis vad man ber dem säga. :D så du får prata lite om syskon bara och om hur kul det är så säger nog barnet till pappa att det vill ha ett syskon. Bra plan. :D


"Tääänk vad kul det vore med en lillasyster eller lillebror som du kan leka med/reta" :D "visst vill du ha en liten lillasyster/lillebror??" :D :D :p
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Och det är ju ett barn du bär på, vad annars? En kaninunge? Ett foster är ett barn som inte är så stort än att det klarar sig utanför mammas mage. Det är min definition.


Att jag skriver det eventuella barnet beror på att jag inte helt 100 bestämt mig att behålla det, och att det lika gärna kan bli mf, plus att det inte är ett foster än.. 1 vecka kvar tills hjärtat börjar slå.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

TS kanske kan alliera sig med barnet, fråga om det inte vore roligt med ett syskon? :D det skulle nog göra susen för pappan.
Jag hoppas det här var ett skämt? Annars är det det dummaste jag läst i hela tråden! :yuck:

Jag hoppas TS inte är så korkad att hon börjar försöka blanda in 2-åringen i det hela och hade jag varit dens förälder hade jag gått i taket med besked om hon gjorde det! :rage:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag hoppas det här var ett skämt? Annars är det det dummaste jag läst i hela tråden! :yuck:

Jag hoppas TS inte är så korkad att hon börjar försöka blanda in 2-åringen i det hela och hade jag varit dens förälder hade jag gått i taket med besked om hon gjorde det! :rage:
Jag tänkte samma sak. Min dotter är drygt två år gammal och ska verkligen inte blandas in i något sånt :eek:

Hade en partner till mig gjort på det viset hade det varit tack och adjö.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

*delvis kl*

Jag tolkar de senaste inläggen som ett sätt för TS att skratta lite mitt i alltihopa, jag tror inte på allvar att hon tänkt blanda in en tvååring i det hela. Det vore ett bevis på ett synnerligt dåligt omdöme men att i en situation som denna skratta lite online ser jag som ett sundhetstecken, så länge man inte agerar på det irl.

I övrigt har jag inget att tillföra, jag vet vad jag skulle gjort i samma situation men det är mitt beslut baserat på mina omständigheter. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt för TS.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

kl

Eftersom jag inte ens har träffat hans barn så nej jag tänker inte på allvar blanda in ungen i detta.. Precis som Athena skriver så är det rätt skönt att faktiskt skämta lite också, skulle jag vara dödsallvarlig hela tiden så skulle jag antagligen gå under.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu syftade jag iofs mer på morgaine som föreslog det än på ditt svar. Det finns trots allt människor som kan tänkas blanda in både barn, föräldrar och andra (mer eller mindre) utomstående i sådana här saker så man vet aldrig vad folk menar och inte.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu syftade jag iofs mer på morgaine som föreslog det än på ditt svar. Det finns trots allt människor som kan tänkas blanda in både barn, föräldrar och andra (mer eller mindre) utomstående i sådana här saker så man vet aldrig vad folk menar och inte.


Nej klart man inte vet, men med smileysarna och så så tycker jag nog inte att det tyder på att h*n var dödsallvarlig heller :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag hoppas det här var ett skämt? Annars är det det dummaste jag läst i hela tråden! :yuck:

Jag hoppas TS inte är så korkad att hon börjar försöka blanda in 2-åringen i det hela och hade jag varit dens förälder hade jag gått i taket med besked om hon gjorde det! :rage:

Jo absolut ska hon göra det! Och om inte det funkar så skall hon spänna ögonen i ungen och säga "din pappa är duuum, han vill inte att du ska få ett syskon, han vill dööööda det! Säg tiiiiill pappa! :eek:

(Yes that was sarcasm) :laugh:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo absolut ska hon göra det! Och om inte det funkar så skall hon spänna ögonen i ungen och säga "din pappa är duuum, han vill inte att du ska få ett syskon, han vill dööööda det! Säg tiiiiill pappa! :eek:

(Yes that was sarcasm) :laugh:



Ursäkta... men :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Med tanke på hur många idioter som utan tvekan skulle följa ett sådant "råd" så tycker jag det är osmakligt. :wtf:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag håller med.
Ämnet är litet för allvarligt för sådant - faktiskt.
I framtiden så är det ju fullt möjligt att det äldre syskonet kan bli bitter på att det inte fick något syskon och att pappan tvingade fram en abort på ett möjligt syskon.
Så jag tycker inte att det hela är roligt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Med tanke på hur många idioter som utan tvekan skulle följa ett sådant "råd" så tycker jag det är osmakligt. :wtf:

Jag håller med.
Ämnet är litet för allvarligt för sådant - faktiskt.
I framtiden så är det ju fullt möjligt att det äldre syskonet kan bli bitter på att det inte fick något syskon och att pappan tvingade fram en abort på ett möjligt syskon.
Så jag tycker inte att det hela är roligt.


Nu tycker jag att det är ni som verkar bittra.. det är hälsosamt att skämta/skratta åt allting ibland. Det finns alltid folk som tar saker på fel sätt/för allvarligt, men nu är det mig och mitt liv det handlar om och jag tycker det är skönt att tillfälligt skämta lite om helvetet. :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag håller med.
Ämnet är litet för allvarligt för sådant - faktiskt.
I framtiden så är det ju fullt möjligt att det äldre syskonet kan bli bitter på att det inte fick något syskon och att pappan tvingade fram en abort på ett möjligt syskon.
Så jag tycker inte att det hela är roligt.

En sådan sak tycker jag definitivt inte ens att man ska berätta för ett barn. Kanske inte ens i vuxen ålder. Det finns liksom ingen anledning.

Vad ts än väljer i slutänden, tror jag man omöjligt kan tala om "rätt" eller "fel" val. Det är ett val helt enkelt och bägge alternativen har sina plus och sina minus. Jag tror att när man väl valt måste man sluta älta och grubbla på om man gjort "rätt" eller ej, utan gå vidare. Lätt sagt, javisst, men vad som egentligen (för vem har facit i hand) var "rätt" går inte att svara på, tror jag. Vi har inga parallella världar där vi kan se bägge konsekvenserna.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En sådan sak tycker jag definitivt inte ens att man ska berätta för ett barn. Kanske inte ens i vuxen ålder. Det finns liksom ingen anledning.

Vad ts än väljer i slutänden, tror jag man omöjligt kan tala om "rätt" eller "fel" val. Det är ett val helt enkelt och bägge alternativen har sina plus och sina minus. Jag tror att när man väl valt måste man sluta älta och grubbla på om man gjort "rätt" eller ej, utan gå vidare. Lätt sagt, javisst, men vad som egentligen (för vem har facit i hand) var "rätt" går inte att svara på, tror jag. Vi har inga parallella världar där vi kan se bägge konsekvenserna.

Jag tänkte samma sak, en abort berättar man väl inte för sitt barn om? Särskilt inte om barnet aldrig fick syskon?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag förstår inte varför du tar åt dig vad vi reagerar på från andra användare, är det för att "rådet" trots allt sådde ett frö? Allt för många använder sig av sina och andra barn som tillhyggen i relationer och att då råda någon annan till det är i mina ögon synnerligen osmakligt. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 404
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp