Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja när hjärtat slår finns det ju något att se, men innan dess ser man bara att där är ett embryo. Trodde du ville göra vul redan nu. Lycka till, glöm inte uppdatera hur det går med pappan också :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja när hjärtat slår finns det ju något att se, men innan dess ser man bara att där är ett embryo. Trodde du ville göra vul redan nu. Lycka till, glöm inte uppdatera hur det går med pappan också :)


Ja men redan nu kan man ju se om det sitter på rätt ställe och är nånting.. kan ju lika gärna vara en tom hinnsäck.. Och om 4 dagar är jag i v7, så det är ju ganska direkt man kan se hjärtat. :)

Pappan blir meddelad på söndag om att jag bestämt mig för att behålla :/
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har också följt tråden i smyg, men vill önska lycka till!!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja men redan nu kan man ju se om det sitter på rätt ställe och är nånting.. kan ju lika gärna vara en tom hinnsäck..

Men om det är en tomm hinnsäck så blir det ju relativt snart ett tidigt missfall, vilket inte är något medicinskt komplicerat och inget som man kan göra något åt. Så jag tycker inte att det är så konstigt att de inte vill undersöka dig av det skälet, när det ändå inte är medicinskt motiverat.

Ibland läser man ju att bortåt 45% (eller liknande extremt höga siffror) av alla graviditeter slutar i missfall, de allra flesta före vecka 12.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men med det räknades väl även de graviditeter som man inte ens märker av? Man tror det är mens men ibland är det inte det? Har för mej att i de högsta siffrorna va dom medräknad.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo, så var det. Det visar ju än otydligare hur medicinskt okomplicerat det är.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja.
Jag ville mest få med det för när jag väntade sonen vart jag livrädd när jag läste den statistiken. Men när jag insåg att även de "okända" graviditeterna va med blev jag lättad.<
:)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men om det är en tomm hinnsäck så blir det ju relativt snart ett tidigt missfall, vilket inte är något medicinskt komplicerat och inget som man kan göra något åt. Så jag tycker inte att det är så konstigt att de inte vill undersöka dig av det skälet, när det ändå inte är medicinskt motiverat.

Ibland läser man ju att bortåt 45% (eller liknande extremt höga siffror) av alla graviditeter slutar i missfall, de allra flesta före vecka 12.



Någon statistik över missfall och diskussion vill jag inte ha här. Så tack men nej tack!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo, så var det. Det visar ju än otydligare hur medicinskt okomplicerat det är.



Har dessutom inte påstått att det på något sätt är medicinskt komplicerat. Men hade jag kunnat få ett vul för några dagar sen och dom endast kunnat se en tom hinnsäck så hade jag inte fundera över abort eller inte.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men hade jag kunnat få ett vul för några dagar sen....

Det är inte bra för fostret med en massa upprepade ultraljud, så det är därför man bara får det när det behövs.
Jag rekommenderar dig att inte utsätta fostret för det på privat väg heller.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det är inte bra för fostret med en massa upprepade ultraljud, så det är därför man bara får det när det behövs.
Jag rekommenderar dig att inte utsätta fostret för det på privat väg heller.
Nja, det är ännu inte bevisat att UL faktiskt skadar fostret, däremot har det gått ut varningar som säger att det antagligen inte är bra att ul:a för mycket, dvs filma barnet i souvenirsyfte eller få extra bilder på sitt foster.

Men är man nervös eller stressad och vill få veta att allting ser bra ut ska man absolut göra ett ul. Skadorna som fostret utsätts för pga mammans långvariga stress är betydligt värre än ett ul.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har dessutom inte påstått att det på något sätt är medicinskt komplicerat. Men hade jag kunnat få ett vul för några dagar sen och dom endast kunnat se en tom hinnsäck så hade jag inte fundera över abort eller inte.

Med den motiveringen blir det nog en resursfråga för vården. Rätt många har ju samma problem.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det handlar nog mest om att inte göra onödiga undersökningar som kan ge skador på fostrets nervsystem.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Man behöver ju inte utsätta sig för onödiga faror.
Jag använder bilbälte, kör aldrig onykter, låter bli att röka och rider med hjälm och säkerhetsväst.
Av samma anledning som jag inte skulle utsätta ett foster för ett ultraljud innan alla organ är anlagda om det inte var absolut nödvändigt.
Jag åt folsyra när jag väntade mina barn och lät bli att dricka alkohol eller ta mediciner som kan innebära en risk.

Men vi är alla olika och vissa är mindre försiktiga än andra.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Klart att man undviker såna självklara saker, men om just vul inte är bevisat farligt och man ska låta bli allt som alla säger kan vara farligt eller alla tror är farligt så finns det ju massor man inte kan göra, inte äta osv...
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag har iallafall påbörjat att sluta röka.. har än så länge inte rökt sen igår förmiddag(fredag), har e-cigg utan nikotin..funkar jätte bra :)

Och imorgon kväll(söndag) kommer karln hit, så då måste jag berätta att jag bestämt mig för att låta naturen bestämma om det blir en bebis eller inte..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Grattis till ditt modiga beslut! Jag hoppas verkligen att ditt och pappans førhållande blir utvecklas och blir allt kærleksfullare och starkare med tiden.

Systerdottern har en pigg och fin tremånaders pojk som inte heller var planerad. Hon ær inte ihop med pappan men det funkar, han ær stolt øver sin son. Vi ær många som ovetande øveraskat førældrarna bara genom att råka bli till och vi ær sækert lika lyckliga som de vælplanerade...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 403
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp