Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja när hjärtat slår finns det ju något att se, men innan dess ser man bara att där är ett embryo. Trodde du ville göra vul redan nu. Lycka till, glöm inte uppdatera hur det går med pappan också
Ja men redan nu kan man ju se om det sitter på rätt ställe och är nånting.. kan ju lika gärna vara en tom hinnsäck..
Men om det är en tomm hinnsäck så blir det ju relativt snart ett tidigt missfall, vilket inte är något medicinskt komplicerat och inget som man kan göra något åt. Så jag tycker inte att det är så konstigt att de inte vill undersöka dig av det skälet, när det ändå inte är medicinskt motiverat.
Ibland läser man ju att bortåt 45% (eller liknande extremt höga siffror) av alla graviditeter slutar i missfall, de allra flesta före vecka 12.
Jo, så var det. Det visar ju än otydligare hur medicinskt okomplicerat det är.
Men hade jag kunnat få ett vul för några dagar sen....
Nja, det är ännu inte bevisat att UL faktiskt skadar fostret, däremot har det gått ut varningar som säger att det antagligen inte är bra att ul:a för mycket, dvs filma barnet i souvenirsyfte eller få extra bilder på sitt foster.Det är inte bra för fostret med en massa upprepade ultraljud, så det är därför man bara får det när det behövs.
Jag rekommenderar dig att inte utsätta fostret för det på privat väg heller.
Nja, det är ännu inte bevisat att UL faktiskt skadar fostret, .
Har dessutom inte påstått att det på något sätt är medicinskt komplicerat. Men hade jag kunnat få ett vul för några dagar sen och dom endast kunnat se en tom hinnsäck så hade jag inte fundera över abort eller inte.
Med den motiveringen blir det nog en resursfråga för vården. Rätt många har ju samma problem.
Det handlar nog mest om att inte göra onödiga undersökningar som kan ge skador på fostrets nervsystem.