Det står renrasig schäfer, men...

Sv: Det står renrasig schäfer, men...

*kl*

:rofl: Jag skickade också ett mejl till henne innan jag så den här tråden.

Jag undrade om hon verkligen själv tror att det är en renrasig chihuahua eller om hon bara är ute efter att lura folk. Hon har inte svarat än. Skriver här när hon gör det.

Men det är så tråkigt med såna här annonser. Det finns säkert folk som går på dem och betalar 15000 för en korsning. Tråkigt.

Nu har jag iaf fått svar från henne. Hon menade att jag inte skulle lära henne om hennes hund. Hon hade minsann föräldrarna hemma.:rofl:

Vad har det med saken att göra om inte de är renrasiga?

Mitt svar jag fick: "det är en korsning. men hennes pappa är 100 % chihuahua"

hahaha :D

Nu mailade jag också henne och frågade och fick svaret

'dens pappa har stamtavla . . o han är 100 % chihuahua och flnns att se'

Men dåså vem är intresserad??:idea:

hahaha :D

"va trevligt då. . . jag har fått högrebud . . "

När jag tyckte att hon kanske borde påpeka att den inte är renrasig då det är att lura folk med priset :D

"ja den är registrerad, chipmärkt, vaccinerad mamma är nåon konstig ras det är två ord an lnte de l huvet men något med aspo . . ."

haha:p

*kl*

Blockets hundannonser kan man verkligen fördriva en hel kväll med. :D

Den här t ex, "Jättegullig sällskapshund".. Jag visste inte att om man korsade två strävhåriga trimraser så får man en ..långhårig hund som inte behöver trimmas :idea: http://www.blocket.se/vi/16286362.htm?ca=23_11_s

Finns en hel del sorgliga annonser också: http://www.blocket.se/vi/16527808.htm?ca=23_11_s De vet inte vad det är för ras eller ens när den är född, och den ska omplaceras fast den bara är fyra månader. Suck.

Härligt att "pris ej är bestämt". Måste man inte ha uppnått nån minimiålder för att få annonsera?

Visst, men om du goolar på Bichon Maltez och söker bilder så ska du se att de nog kallas annat i andra länder. Ägaren i fråga verkade inte riktigt hemma i det svenska språket och kommer antagligen från ett annat land.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 726
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 896
M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 333
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka