Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen har hunden lärt sig hur han ska träna sin matte. Dels suckar han och pustar och gnölar så fort hans frukost är mer än 5 minuter sen. Han krafsar också på saker för att visa vad han vill, exempelvis krafsar han på köksskåpet när han vill ha ben för det är där vi förvarar dem, han krafsar på mina skor när han vill gå ut och på verandadörren när han vill ut på verandan. Han har en mycket lydig matte, tydligen.
Ammo är inkörd på att man går och sover efter att jag hämtat honom hos hundvakt på morgonen med. (Jobbar nätter).Min hund lärde sig rätt tidigt vad det innebär att gå och lägga sig och sova. Kanske inte så spektakulärt, men jag tycker ändå det är rätt intressant hur det spelar absolut noll roll hur aktiverad, trött, pigg, whatever han är - går jag och borstar tänderna och gör mig redo att sova, då är han också redo att vara helt utslagen/däckad inom kort. Sen han var typ 4 månader gammal har han aldrig gjort nått annat än att lägga sig och sova i sovrummet när jag lägger mig.
HAHAHAHAJag hade två shih tzu killar förr. Min Douglas var en matglad liten kille och satte i sig maten fortare än min Elvis. Han satte då in ett system (tills vi noterade och bröt det) att skälla och börja springa mot ytterdörren som om det kom någon. Det gjorde att Elvis lämnade maten som var kvar och sprang mot ytterdörren istället. När han gjorde det så sprang Douglas snabbt som attan till matskålarna och åt upp den Elvis mat som fanns kvar.
På morgonen när mitt alarm ringer brukar jag ta upp mobilen och scrolla på den ett tag för att vakna till. Hunden sover. Jag tänder lampan och sätter mig upp i sängen, hunden sover vidare, tillsynes i djup sömn. Men så fort jag stänger av mobilen, dvs trycker på knappen på sidan, flyger han upp och trycker in sin nos under min arm och ska bli klappad. Jag fattar inte att han hör ljudet, det låter liksom ingenting! Särskilt eftersom mobilen är på ljudlös, så det är bara ett stumt klickande ljud som han då lärt sig betyder gos. Antar att klicket blivit hans väckarklocka
LADDSLADDEN! Ja det är en extrem väckarklocka för min hund med :P Om man inte tagit bort det så gör ju telefonen ett ljud då med.Mina skägg har stenkoll på att första gången jag går upp på morgonen så har det inget med dem att göra så då kan de ligga kvar och sova. Men andra gången jag går upp är det dags för dem att vakna också Jag går alltså nästan alltid på toa när jag vaknar och sen lägger jag mig i sängen på min spikmatta. Den yngre reagerar på när jag tar ut laddsladden ur telefonen, då sätter han sig upp direkt
Zvante hade koll på hur det lät när ett Sex and the City-avsnitt tog slut och trodde att det då var dags för mat Jag plöjer hela serien med ojämna mellanrum och kollar oftast på serie när jag äter kvällsmat. Han kom ihåg ljudet även när jag inte hade kollat på SatC på länge