,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan mycket väl stämma. Jag undrar bara vad du tycker, inte vad du tror kommer att hända.
Jag tycker inte alls att den första frågan vi bör ställa oss är hur stor "belastning av de kommunala resurserna" vi kan acceptera.
Den första frågan vi bör ställa oss är "Hur kan jag hjälpa stackaren som sitter hela dagen utanför en affär i främmande land för att skramla ihop småpengar till sina barn?"
De större frågorna, som hur man ska hantera vågor av tiggare, lämnar jag till andra. Om experterna kan visa att min futtiga medmänsklighet håller på att ruinera sverige får jag kanske revidera mitt beteende.
Jag kan inte lösa gåtan på cancer heller, men jag gör mitt bästa för de som är drabbade som jag möter.Men om du som förstår, förklarar hur vi ska göra och vad det verkligen innebär dvs vilka följder det får så får du en stjärna i kanten.
fast det skulle förvåna mig storligen om du kunde göra.....
"Vi", haha, eller hur.
Jag kan inte lösa gåtan på cancer heller, men jag gör mitt bästa för de som är drabbade som jag möter.
Kan inte bara alla som så gärna vill ge alla tiggare pengar helt enkelt bara göra det , o vi andra som inte vill slipper
Jag skänker pengar till annat och kan inte ge alla bara för att dom sitter och tigger där jag är.
Ja, "vi" som grupp. Jag tror knappast mitt individuella agerande spelar någon större roll.
Men vårt agerande har ändrat beteendet hos många som tidigare åkte till Tyskland eller Frankrike.
Det plus det faktumet att säsongsarbetena numera tas av de regionala arbetslösa istället.
Men om det påståendet är att lyfta näsan för högt över horisonten så...ngt svar erhöll jag som väntat inte.
Det låter som du har det jättejobbigt? Kanske du skulle låta bli att gå ut, börja handla bara på nätet så slipper du dessa jobbiga tiggare?Kan inte bara alla som så gärna vill ge alla tiggare pengar helt enkelt bara göra det , o vi andra som inte vill slipper
Jag skänker pengar till annat och kan inte ge alla bara för att dom sitter och tigger där jag är.
Tråkigt väder just nu, men det blir nog bättre vad det lider Z..z.z.Jag förstår inte vad du är ute efter. Jaha, tiggare åker till olika länder eftersom resultaten varierar. Snark.
Självklart skulle en tiggare få hjälp av mig och av myndigheterna om han eller hon råkat ut för en olycka. Men annars så förutsätter jag att personen ifråga följer de lagar som gäller, bla att kunna försörja sig själv vid besök i ett annat Schengenland....
eeeh, nej , allt annat än jobbigt kära du ....en väldigt enkel lösning skulle jag förklara det som i stället ...
Men du kanske inte förstår enkelheten
Du tror att det står horder av potentiella tiggare utanför muren, och när nights watchmen har lunch smiter några förbi över murkanten då och då och ja - sätter sig utanför ICA och börjar tigga?Låt oss säga t.ex att vi skulle öppna gränserna som en del politiska partier vill. Då skulle det bli ännu flera tiggare.
Låt oss säga t.ex att vi skulle öppna gränserna som en del politiska partier vill. Då skulle det bli ännu flera tiggare.
Fast jag förstår inte, i Sverige så finns det hem för hemlösa. Man borde kanske bygga fler sådana och på något sätt få dit så många tiggare som möjligt så att dom slipper vara ute på gatorna. En buss som åker runt i Sverige någon gång kanske?
Enda problemet är att det blir dyrt. Fast man kan ju försöka?
Du tror att det står horder av potentiella tiggare utanför muren, och när nights watchmen har lunch smiter några förbi över murkanten då och då och ja - sätter sig utanför ICA och börjar tigga?
Nej.
Dom skulle vara olagligt inne i landet, och då får dom inte hjälp eftersom att dom inte har sökt asyl. Alltså måste dom istället börja tigga vilket är otroligt synd. Ingen borde behöva vara i den situationen.
Soc i min hemkommun har varit ute och frågat om dom vill ha någonstans att bo men fått Tack men nej tack till svar. Dom är ofta ute och kollar till sovplatser osv så ingen "far illa". Dom har även fått hemresa betald vilket några accepterade.