Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och så överlevde hela familjen även till nästa år och kan komma hit igen. Så kan vi ju inte ha det.
För lönar sig årets tiggarresa så kommer man nästa år igen och då tar man med sig några släktingar för att skrapa ihop lite mer.
Att vi centralt via EU tvingar Rumänien att agera. Exempelvis genom att EU kanaliserar bidrag till den rumänska staten direkt till verksamheter som bygger upp infrastruktur, hälsovård o utbildning i de semahällen där
Vilka du väljer att hjälpa och hur är upp till dig. Man kan hjälpa de personer som är här till en dräglig tillvaro kortsiktigt och även hjälpa dem hemma långsiktigt om man vill.
Att ge pengar till malariavaccin och barnhem i Polen hjälper dock inte de Rumänska romerna. Rädda barnen verkar inte heller ha något pågående hjälpprojekt i Rumänien.
Att vi centralt via EU tvingar Rumänien att agera. Exempelvis genom att EU kanaliserar bidrag till den rumänska staten direkt till verksamheter som bygger upp infrastruktur, hälsovård o utbildning i de semahällen där
Och så överlevde hela familjen även till nästa år och kan komma hit igen. Så kan vi ju inte ha det.
Utesluter den åtgärden en tia i en tiggares pappersmugg utanför hemköp idag?
(jag sätter mig snart på cykeln, vore bra med snabbt svar så jag vet hur jag ska göra!)
Var har jag skrivit att det skulle göra det? Jag har ju tvärtom skrivit att man själv ska besluta om man vill ge. Men samtidigt bör man vara medveten om att lönsamma tiggarresor innebär att vi får hit fler tiggare.
Var har jag skrivit att det skulle göra det? Jag har ju tvärtom skrivit att man själv ska besluta om man vill ge. Men samtidigt bör man vara medveten om att lönsamma tiggarresor innebär att vi får hit fler tiggare.
Men din lösning på 'problemet' ska ju göra att människorna vi pratar om i termen 'tiggare' får det bättre på hemmaplan. Och det vore ju jättebra. Tills dess, kan vi i jämförelse med dessa människor som faktiskt är här nu, vi som är snuskigt rika - dela med oss av valfritt skrammel eller prassel i pappersmuggarna. Att uppfostra andra länder hur de ska ta hand om sina medborgare kan ta tid. Kommer sen dessutom fördelande instanser ha inslag av partier som SD så kommer aldrig den hjälpen/uppfostan att hända på annat än visionära snömosretoriska flygblad inför valet.
cyniskt sagt men inte helt orätt. människan är ett djur och agerar som ett djur i en utsatt situation.Det är som sparvarna på McDonalds.
Att hjälpa enskilda individer här är behjärtansvärt men det är ungefär som att ge en alkoholist pengar, det hjälper för dagen men han kommer inte ur sin situation.
cyniskt sagt men inte helt orätt. människan är ett djur och agerar som ett djur i en utsatt situation.
Tack för att du påpekar det uppenbara, det var snällt. Det finns gott om stiftelser och organisationer som hjälper tiggarna/Romer/projekt i Rumänien så jag förstår inte varför du snöar in på Polska barnhem.@Angel Trådämnet handlar om hur man ska hjälpa de romska tiggarna, de som finns på våra gator. Det är svårt att hjälpa dem genom att ge pengar till polska barnhem.
Det är en hel del skillnader mellan romers situation och alkoholisters situation. Om vi antar att DN talar sanning så behöver tiggarna hjälp för dagen ganska desperat, och man får anta att pengarna i allmänhet inte går till alkohol.
Att hjälpa enskilda individer här är behjärtansvärt men det är ungefär som att ge en alkoholist pengar, det hjälper för dagen men han kommer inte ur sin situation.
Men om du som förstår, förklarar hur vi ska göra och vad det verkligen innebär dvs vilka följder det får så får du en stjärna i kanten.Du har förstått precis ingenting. Sorgligt men sant.