Kan inte säga det bättre än såhär, så jag citerar det igen:
@RedHyuuga, jag förstår att det känns jobbigt när du får andra svar än de du önskar här, men anledningen till att flera av oss stannar kvar i trådarna är för att vi faktiskt bryr oss, och att det berör oss att se någon må dåligt. För det är faktiskt så det ser ut utifrån, även om det ofta slutar med att du skriver att det inte är något problem så ser det ut som att någon del av dig bakom fasaden mår rätt dåligt. Och att du ens tänker tanken på att avsluta ditt liv gör mig än mer säker på att det bara är dig själv du lurar när du skriver att det jobbiga inte finns.
Du skriver också att du är helt olika personer IRL och på nätet, och för mig känns det som att det är personen IRL du vill kännas vid och mena är ditt "riktiga" jag och nätpersonen är inte lika sann. Men är det så? Är det inte så att vi alla bara väljer att låta olika sidor av oss själva i olika sammanhang (jobb, vänner, nätet, stallet etc...) men vi är ju ändå en och samma person. Alla människor har ju en mängd olika egenskaper och sidor av sig själv, och de kommer fram i olika sammanhang. Det betyder ju inte att någon sida är mer sanna än någon annan av en själv, bara att man väljer att ta fram olika i olika sammanhang. Och det fina med nätet är att man kan diskutera saker som man kanske inte har något passande sammanhang för IRL, eller som man av olika orsaker inte känner sig bekväm med att ta upp med folk man har nära. Det finns inget "fult" i det.