Fast jag tror att anledningen till bra självförtroende i trafiken kommer av att där finns det ingen som klagar (ingen som man själv hör i alla fall), medan i andra sammanhang finns det människor som sätter käpparna i hjulen och många av dom går tyvärr inte att undvika, hade såklart varit det bästa men IRL är inte så lätt att det går att ignorera som man kan göra på nätet t ex, vilket kan vara lite synd ibland.
Jag tror att du skulle ha mycket att vinna - för din egen skull alltså - på att arbeta med din självkänsla och ditt självförtroende på andra områden än på arbetet och rena prestationsbaserade saker. Det är inte ovanligt att man har en bra självkänsla när det kommer till vissa områden, men inte i andra. Arbetet vet du att du gör bra och du får uppskattning och förtroende och det stärker naturligtvis självkänslan ytterligare. Att klara av saker ökar självförtroendet och det kan även ge en bättre självkänsla, så det är väldigt bra.
Medan jag skriver det här så opponerar du dig mot att du inte skulle utmana dig och arbeta på självförtroendet på andra områden. Det jag reflekterar över är att det är ytterligare något som är kopplat till prestation och genomförande. Jag tror att man kan lära sig mycket om sig själv genom sådana utmaningar, men samtidigt behöver man också backa och se bortom prestationerna och gå till den man är utan sådana saker. Ofta är det "den man är" utan prestationer som har blivit mest skadad och som är svårast att reparera efter mobbing. Det är lätt att fastna i tankar om att man antingen är dålig eller att andra vill en illa eller att ens liv hade sett annorlunda ut "om inte bara ...". Oftast är det inte särskilt sant. Det som har hänt har visserligen hänt, men ytterst sällan påverkar det faktiskt hur livet är idag (om man inte tillåter sig att det gör det).