Det här med PASS igen

Sv: Det här med PASS igen

Alla nordsvenska godkända hingstar är blodtypade och det kostade inte mig något extra mär jag DNA-typade mina pållar. På möderne är det sällan som det är blod- eller DNA-typat, men man vet ju aldrig. Mitt stos mamma var blodtypad utan att jag hade en aning om det.

Sv: Det här med PASS igen

milly skrev:
Jaha?! :) Då skickar jag till dom också då (om jag inte får tag i den förre ägaren).

Eller förresten! Ingår båda summorna då?? dvs. DNA-test och att de tar DNA från hingstens (pappans) blod också? För hon Annika sa till mig att DNA-test kostar 650kr och det andra 325kr så det blir sammanlagt 975kr.
Det kanske bara var det förstnämnda du betalade för?

Det är SLU (blodgruppslab) som gör DNA-tester (och blodtypningar) ö.h.t. i Sverige......
Och detta (priset) är för EN häst.....Ska Du har fler tester kostar det lika mycket vill jag minnas.....Var så länge sedan jag DNA-testade min hingst och mina ston, så numera behöver jag bara DNA-testa fölen.....
Men då, när vi skulle komplettera med DNA-test (tagel) på våra blodtypade araber, så fick vi rabatt om blodtypningstestet fanns kvar (de kan sparas i x antal år på SLU)....så då vet jag att jag betalade mindre för stona och hingsten....
Men SLU vet väl allt det där...De är ju proffs på det!

mvh
Carina på Cesam Arabians

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 379
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 880
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar