Det finns inte bara två kön

Men vem i all världen tycker prideparaden är provokativ? Den är väl snarare sönderälskad, den kritik jag har hört är snarare att den är för mainstream, inte tillräckligt provocerande och subversiv. Jag har aldrig hört någon som tycker den är provokativ, inte i Sverige iaf.
Ja jo, men vilka "älskar den ljudligast? En hel del politiker (man kan ju vinna röster)
Om man istället frågar sig har acceptansen ute bland vanligt folk ökat eller minskat de senaste åren, har antalet brott gentemot gruppen ökat eller minskat. Har vissa, i mina ögon klandervärda grupper profilerat sig med en anti inställning ?
 
Ledsen, i slutet på månaden är jag på jobb i Tjeckien och Tyskland. Och jag tror säkert jag skulle ha roligt. Jag hör inte till de lättprovocerade, mer till de tungt provocerande.
Jag är inte negativ till paraden, hävdar bara att den är kontraproduktiv till ett normalare förhållande mellan hbtq-världen och det "normala" samhället.

Iaf i Stockholm tror jag paraden för väldigt mycket gött med sig i form av att ena olika "samhällen" som du kallar det.
Jag har nog inte mött någon som uttryckt negativa åsikter om paraden. Däremot tycker jag mig se att den påverkat många positivt och sas byggt broar.
 
@landsbygdsbo alltså jag tror faktiskt inte att det du skriver är din sanning. Jag tror att du sitter och driver med oss alla. Det KAN inte finnas så trångsynta människor som du verkar vara. Och du kommer säkert säga att du visst säger sanningen och blablabla. Men jag tror dig inte. Jag vet att många i vårt samhälle behöver jobba på sin attityd mot sina medmänniskor, men att det är så här. Det kan bara inte vara på riktigt. Så jag tror faktiskt att du bara driver med oss.
 
Dina inlägg är HELT verklighetsfrånvända och saknar alla former av historisk och nutida kunskap om rättighetsrörelser.

Tur att Martin Luther King och suffragetterna inte hade ditt "marknadsföringstänk".
King valde rätt väg, var väl därför han till skillnad från Malcom X förespråkade ickevåld.
 
@landsbygdsbo alltså jag tror faktiskt inte att det du skriver är din sanning. Jag tror att du sitter och driver med oss alla. Det KAN inte finnas så trångsynta människor som du verkar vara. Och du kommer säkert säga att du visst säger sanningen och blablabla. Men jag tror dig inte. Jag vet att många i vårt samhälle behöver jobba på sin attityd mot sina medmänniskor, men att det är så här. Det kan bara inte vara på riktigt. Så jag tror faktiskt att du bara driver med oss.
Det är ett sätt att diskutera på, att leende hävda, du menar inte vad du säger. Kan bara säga, öppna dörren ut till den verkliga världen, slå upp en kvällstidning, lyssna på dem som råkat illa ut.
 
Iaf i Stockholm tror jag paraden för väldigt mycket gött med sig i form av att ena olika "samhällen" som du kallar det.
Jag har nog inte mött någon som uttryckt negativa åsikter om paraden. Däremot tycker jag mig se att den påverkat många positivt och sas byggt broar.
+ att den omsätter en massa pengar, så krogägarna är nog nöjda
 
Men du måste för bövelen skämta med mig? Har du absolut ingen kunskap om rättighetsrörelser och de metoder de har använt och också använder? Där har du din fakta. Du behöver se en dokumentär, eller kanske snarare 20.
De rörelser som haft en sund marknadsföring och skickliga ledare har nått framgång, vilket bevisar just det jag säger. Titta bara på ex Mandela eller Gandhi. Det är förbaskat svårt att finna folk med bättre insikt om hur marknadsföringen av en ide ska fungera. Medborgarrättsrörelsen var knivskarp med att man inte skulle provocera hela folket utan endast i sydstaterna. Hade man drivit på hårdare, så som de svarta pantrarna önskade hade det hela slagit bakut och gått i baklås. Så ja jag är informerad och det var därför jag efterfrågade fakta, inte ditt tyckande.
 
King valde rätt väg, var väl därför han till skillnad från Malcom X förespråkade ickevåld.

Och så är vi där igen. I en diskussion där du målat in dig själv i ett hörn på grund av din uppenbara trångsynthet och okunskap. Svarar på 1% av hela inlägg och bankar på som om du faktiskt inte alls har helt fel trots att det är uppenbart. Pratar om "rätt och fel" som vedertagna sanningar när det i verkligheten är DU som tycker så. Du och andra under stenen. Malcolm X valde "rätt" väg, men du glömmer visst att den fortfarande var provokativ för sin tid. Precis som Prideparaden tydligen gör ont i kroppen på dig.
 
De rörelser som haft en sund marknadsföring och skickliga ledare har nått framgång, vilket bevisar just det jag säger. Titta bara på ex Mandela eller Gandhi. Det är förbaskat svårt att finna folk med bättre insikt om hur marknadsföringen av en ide ska fungera. Medborgarrättsrörelsen var knivskarp med att man inte skulle provocera hela folket utan endast i sydstaterna. Hade man drivit på hårdare, så som de svarta pantrarna önskade hade det hela slagit bakut och gått i baklås. Så ja jag är informerad och det var därför jag efterfrågade fakta, inte ditt tyckande.

Suffrageterna var inte framgångsrika? :rofl:
Du snurrar till det som vanligt och gömmer felaktigheterna i dina inlägg. Fakta: du har fel när du påstår att provokativ "marknadsföring" av en idé eller/och av människor rättigheter inte fungerar. Historien visar att du har fel. Källa: närmaste skolbok alternativt Wikipedia. Så enkelt är det.

Tack och bock.
 
+ att den omsätter en massa pengar, så krogägarna är nog nöjda

Jag känner inte så många som påverkats ekonomiskt av Pride. Och de som gör det påverkas positivt av modeevent, sportevent etc i samma grad(nattklubbar etc som håller avslutningsfest för tex Pride, Golfcuper etc).

Sen kan jag tänka mig att det förvisso drar en del kulor just för att när man vill festa vill man ha kul och att det ska vara glatt och utan dömande. Det blir det rätt ofta på gayklubbar med.
Jag har själv när jag var ute mycket varit frekvent på tex Regnbågsrummet på Sture när det var i ropet. Det är skön kärleksfull stämning.
Precis som på Pride.

Men den del människor jag pratade om hänger varken frekvent på gayklubbar eller får ekonomisk vinning av det.
De har helt enkelt bara matats med intryck som gör att acceptansen ökar och det blir mer normaliserat för varje gång de ser det.
 
Och så är vi där igen. I en diskussion där du målat in dig själv i ett hörn på grund av din uppenbara trångsynthet och okunskap. Svarar på 1% av hela inlägg och bankar på som om du faktiskt inte alls har helt fel trots att det är uppenbart. Pratar om "rätt och fel" som vedertagna sanningar när det i verkligheten är DU som tycker så. Du och andra under stenen. Malcolm X valde "rätt" väg, men du glömmer visst att den fortfarande var provokativ för sin tid. Precis som Prideparaden tydligen gör ont i kroppen på dig.
Ledsen King valde rätt väg, det är honom och hans rörelse man kommer i håg. Frågar du folk på gatan vem Malcom X är/var så svarar de : -tja det är väl ngn rappare...Han valde fel väg , att med vål agera mot samhälle och statsmakt i USA betyder döden och att ens rörelse försvinner.
Att sedan hävdar att jag kryper under stenar betyder ju att du själv varit där efter som miljön verkar vara familjär för dig.
 
Suffrageterna var inte framgångsrika? :rofl:
Du snurrar till det som vanligt och gömmer felaktigheterna i dina inlägg. Fakta: du har fel när du påstår att provokativ "marknadsföring" av en idé eller/och av människor rättigheter inte fungerar. Historien visar att du har fel. Källa: närmaste skolbok alternativt Wikipedia. Så enkelt är det.

Tack och bock.
??var har jag hävdat det. Men du visar ju att du fantiserar ihop åsikter hos mig som passar din ngt svaga argumentation...
I de skolböcker du nämner finns gott om rörelser och idéer som stupat på just dålig marknadsföring.
 
Jag känner inte så många som påverkats ekonomiskt av Pride. Och de som gör det påverkas positivt av modeevent, sportevent etc i samma grad(nattklubbar etc som håller avslutningsfest för tex Pride, Golfcuper etc).

Sen kan jag tänka mig att det förvisso drar en del kulor just för att när man vill festa vill man ha kul och att det ska vara glatt och utan dömande. Det blir det rätt ofta på gayklubbar med.
Jag har själv när jag var ute mycket varit frekvent på tex Regnbågsrummet på Sture när det var i ropet. Det är skön kärleksfull stämning.
Precis som på Pride.

Men den del människor jag pratade om hänger varken frekvent på gayklubbar eller får ekonomisk vinning av det.
De har helt enkelt bara matats med intryck som gör att acceptansen ökar och det blir mer normaliserat för varje gång de ser det.
"AKTUELLT. Den 27 juli – 1 augusti är Stockholm hem åt Skandinaviens största Pridefestival. Förutom att sätta huvudstaden på kartan som öppen och välkomnande genererar festivalen hundratals miljoner i intäkter."
Från http://www.besoksliv.se/artikel/pridefestivalen-ger-stockholm-goodwill-vaert-miljoner-66671

Så nog märks evenemanget i plånböckerna också.
 
"AKTUELLT. Den 27 juli – 1 augusti är Stockholm hem åt Skandinaviens största Pridefestival. Förutom att sätta huvudstaden på kartan som öppen och välkomnande genererar festivalen hundratals miljoner i intäkter."
Från http://www.besoksliv.se/artikel/pridefestivalen-ger-stockholm-goodwill-vaert-miljoner-66671

Så nog märks evenemanget i plånböckerna också.

Det har jag inte nekat till.

Jag menade bara på att de flesta som upplever Pride som positivt inte drar ekonomisk nytta av det. Man behöver heller inte vara direkt påverkad iom att man själv är cis och ens nära och kära är det.
Och man ser inte till det ekonomiska när man anser det är bra med Pride för det mesta.
 
Om det vore så enkelt, jag unnar verkligen folk nöjet att vara glada, festa, släppa loss och vara sig själva. Vad jag hävdar är att paraden är kontraproduktiv gentemot många eftersom de anser den provokativ. Viket knappast gynnar saken man kämpar för.
Jag tror att det kan vara både en generationsfråga och handla om var man bor. Äldre människor på landet kanske blir provocerade men det löser sig ju kemiskt om några år.
 
Ö
Ledsen King valde rätt väg, det är honom och hans rörelse man kommer i håg. Frågar du folk på gatan vem Malcom X är/var så svarar de : -tja det är väl ngn rappare...Han valde fel väg , att med vål agera mot samhälle och statsmakt i USA betyder döden och att ens rörelse försvinner.
Att sedan hävdar att jag kryper under stenar betyder ju att du själv varit där efter som miljön verkar vara familjär för dig.
Men hur menar du att MLK inte var provocerande? Han var ju uppenbart superprovocerande för en del?
 
Ö

Men hur menar du att MLK inte var provocerande? Han var ju uppenbart superprovocerande för en del?
visst provocerade han, men han valde en väg som var kontraproduktiv vilket ledde till hans död och rörelsens avstannande. till skillnad från den väg King valde. Han mördades visserligen också men hans rörelse överlevde och bar frukt
 
Enligt Brottsförebyggande rådet (Brå) anmäldes 6 980 hatbrott under 2015, vilket är 11 procent mer än 2014 och den högst noterade nivån hittills. Av dessa uppskattades 600 anmälningar ha homo-, bi- eller heterofobiskt motiv. 60 anmälningar hade transfobiska motiv. Det vanligaste brotten var ofredande och olaga hot, ärekränkning och våldsbrott. Statistiken ska ses som en minimiskattning av polisanmälningarna då alla hatbrott som anmäls till polisen inte uppfattas eller registreras som sådana. Transfobiska hatbrott särskiljs i statistiken från homo- eller bifobiska hatbrott, men ofta överlappar brotten.

Och jag tror inte detta antal minskade under 2016 och fram tills nu. Men jag kan ju ha fel
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: vallhund
·
Samhälle Ja, det har vi väl alla gjort. Och det är något som många (även jag) gör, omedvetet. Vi är exempelvis lärda att det finns "flicknamn och...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
45 312
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 691
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp