Så du menar att antalet hatbrott per capita inte säger ngt om samhällsklimatet? Ja då har vi väl samma samhällets klimat som i Vitryssland och Ukraina eftersom antalet brott inte spelar ngn roll då ?Dvs det säger nada
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så du menar att antalet hatbrott per capita inte säger ngt om samhällsklimatet? Ja då har vi väl samma samhällets klimat som i Vitryssland och Ukraina eftersom antalet brott inte spelar ngn roll då ?Dvs det säger nada
Ställ frågan "Var tusan har jag jämfört hptq-folk med en produkt?"Tusen gilla på detta.
Nej, det är det inte. Vet jag med stor säkerhet. Sälja saker och ändra normer är inte samma sak, och av den anledningen så behöver man gå till väga på olika sätt.Ställ frågan "Var tusan har jag jämfört hptq-folk med en produkt?"
Sedan kan du gilla.
Men att marknadsföra ideén och att få samhället att ändra sig, det är som att sälja in en ny produkt. Då krävs rätt marknadsföring
Ja du, du sa det tidigare och nu sa du det igen. Du jämförde HBTQ med en produkt.Ställ frågan "Var tusan har jag jämfört hptq-folk med en produkt?"
Sedan kan du gilla.
Men att marknadsföra ideén och att få samhället att ändra sig, det är som att sälja in en ny produkt. Då krävs rätt marknadsföring
Anmälningarna har ökat. Precis som med anmälningar om våldtäkter och sexuella trakasserier. De utsatta vågar anmäla. Så naturligtvis ökar antalet då.Så du menar att antalet hatbrott per capita inte säger ngt om samhällsklimatet? Ja då har vi väl samma samhällets klimat som i Vitryssland och Ukraina eftersom antalet brott inte spelar ngn roll då ?
Allmän fråga:
Vad har ni fått med er hemifrån i fråga om värderingar i er uppfostran?
Har det format er eller har ni själva läst på och ändrat åsikt?
Helt skeva värderingar
Det har format mig på så vis att jag helt tar avstånd från deras sjuka värderingar. Jag insåg att allt de står för bara är så fel, bakvänt och vridet. Jag läste på och bildade mig min egen uppfattning.
Bra ändå att du insåg att det var skevt och valde att stå för annat!
Ja. Men jag skäms fortfarande för mitt fjortonåriga jag
Kunde du inte fantisera ihop något ännu mer långsökt?Så du menar att antalet hatbrott per capita inte säger ngt om samhällsklimatet? Ja då har vi väl samma samhällets klimat som i Vitryssland och Ukraina eftersom antalet brott inte spelar ngn roll då ?
Allmän fråga:
Vad har ni fått med er hemifrån i fråga om värderingar i er uppfostran?
Har det format er eller har ni själva läst på och ändrat åsikt?
Du har vid flera tillfällen påstått att du jobbar inom psykiatrin, är det såhär du bemöter dina brukare/patienter? Är det okej på din arbetsplats att inte tycka att alla är lika mycket värda och har rätt till samma behandling? Jag tippar på att det inte är så, för om så vore så skulle er verksamhet sannerligen vara i behov av granskning.
Så därför undrar jag hur du i tråd efter annan kan sitta och skriva nedsättande om personer som inte har samma förutsättningar som du själv? Kanske kan det vara läge att se över hur du uttrycker dig kring andra människor, om det nu är så att du tycker att dessa är lika mycket värda. För jag hoppas innerligt att det inte är det här uttryckssättet du har när du bemöter patienter inom psykiatrin.
(ja, det här är kanske rätt OT men det är chockerande och inte så lite hemskt att läsa sådana här fördömande från någon som jobbar med att stötta individer)
Fast allvarligt talat. Detta är så barnsligt att jag knappt ids svara. Min dator vill ej fungera just nu, svar kommer.
Ja, fast du förstår ju idag att det var fel. Det är nog svårt att inte bli påverkad i den grad när man omges av sånt tänk som ung.
Fast allvarligt talat. Detta är så barnsligt att jag knappt ids svara. Min dator vill ej fungera just nu, svar kommer.
Det enda jag motsätter mig är att man påstår att det går att födas som annat än kvinna eller man, det går tyvärr inte att ändra naturen.
Sen om du vill gå från manligt till kvinnligt eller så är en annan sak, helt okej och du får gärna kalla dig något annat, men man kan inte ändra naturen och födas som enhörning oavsett hur gärna man vill.
Och ang mitt jobb så säger vi inte hen men vi respekterar givetvis patientens önskan om att bli kallad kvinna istället för man under pågående könsbyte tex.
Vi? Är det något som är bestämt av någon annan? Om någon inte refererar till sig själv som kvinna eller man utan som hen så struntar ni i det då?
Könskorrigering. Inte könsbyte.Och ang mitt jobb så säger vi inte hen men vi respekterar givetvis patientens önskan om att bli kallad kvinna istället för man under pågående könsbyte tex.
Könskorrigering. Inte könsbyte.
Nej, jag bestämde inte själv.Fast ett tilldelat kön har vi ju alla. Jag tror inte att någon här, faktiskt, har fått bestämma sitt kön helt själv vid födsel eller innan födsel. Den stämpeln sätter väl folk redan på BB åt en. Och mig veterligen kan en inte bestämma det själv då... Eller kunde du det?