Det finns inte bara två kön

Wow, du lyckades få in både fatshaming och transfobi i samma mening.
Sätt dig ner och fundera varför de som ska föra fram nya idéer, nya produkter inte klär sig på det sättet utan försöker så mycket som möjligt att anpassa sig till gällande normer. Jo för att ett provokativt uppträdande lyfter fokuset från idén, produkten eller politiken. Du får tycka vad du vill om det men prata med en säljare, politiker eller marknadsförare så får du samma svar.
 
Jag bara konstaterar, med den erfarenhet jag har av att sälja och marknadsföra, så är en provokativ prideparad inte rätt sätt att vinna medelsvensson hjärta. För medelsvensson ser inte den kärlek du talar om. De ser bara kinky sex och exhibitionism. Le läser inte det symbolspråk som används. Där du ser positiva vibbar och kärlek som du säger upplever man ngt helt annat. Jag har hör folk säga att det är som om rödljusdistrikten i Amsterdam för en dag flyttar in på gatorna här.

Bullshit! Jag är och känner många medelsvenssons. Vi ser kärleken och respekterar deras budskap.
Du pratar om trångsynta människor. Det är inte standard bland alla medelsvenssons tack och lov.
 
Sätt dig ner och fundera varför de som ska föra fram nya idéer, nya produkter inte klär sig på det sättet utan försöker så mycket som möjligt att anpassa sig till gällande normer. Jo för att ett provokativt uppträdande lyfter fokuset från idén, produkten eller politiken. Du får tycka vad du vill om det men prata med en säljare, politiker eller marknadsförare så får du samma svar.
Goddag yxskaft :up:
 
Jag anser det inte provocerande, enbart löjligt. Hur sjutton ska man kunna ta ett budskap på allvar när den som lämnar det är en halvfet man i tangatrosor och bikiniöverdel?
Så mycket har jag jobbat med att sälja in varor och budskap så att jag vet att det är inte rätt väg att gå.
Att det finns de som går ingång på dylikt är klart, men varför då inte framföra sitt budskap inom de normala normerna och leva ut sina sexuella drifter privat eller slutna sällskap?
Men alltså, prideparaden handlar väl inte om att leva ut drifter så mycket som om att ha kul? Det är ju inte precis som att det är orgier på gatorna, utan mer att bejaka olikhet och att det faktiskt kan vara kul att klä ut sig. När det är Quarneval klär folk också ut sig och paraderar på gatorna, på ett sätt som inte hör till normen, men det är ju själva poängen med en karneval, att skapa ett utrymme där där normen är satt åt sidan. För att det är roligt. Och, när det gäller prideparaden, förhoppningsvis luckra upp normen lite grann. Men den är ju inte vidarevärst subversiv och chockerande, inte för de flesta iaf.
 
Är du hög?

Skämt åsido. Jag vet att folk förr i tiden uttalade sig sådär. Men idag, 2017, låter det minst sagt bara väldigt flummigt tycker jag.
Ja jösses, man kan undra vem som behöver sätta sig ner och kolla vad som är vad.
Här får du en saklig förklaring och så flummar du ut totalt. Så skrevs det förr och så skrivs det idag. Du använder ju begreppet hen. en form man använt i Latinet i över 1000 år. så mycket för din logik
 
De allra flesta har drömmar som de inte får uppfyllda eller hur?

Det är väl ändå milsvid skillnad på att jag inte får en enhörning som jag kan flyga runt mitt slott med och att inte kunna få gifta sig med den man älskar, bli utsatt för hot/våld/etc för att man klär sig på visst vis.

Jag kan må bra utan enhörningen och slottet. Det är inte ett behov jag har för att må drägligt.
Att få vara som man är när man inte skadar någon annan är däremot ett behov som man kan må enormt dåligt av att behöva undertrycka.
 
Beställde just något på Zalando och fick registrera mig, eftersom jag aldrig handlat där förut.

Och då fick jag kryssa i antingen det ena eller det andra av de här två:

Kvinna O Man O

Det där möts ickebinära av hela tiden. De finns inte. Måste kännas för jävligt.
 
Jag bara konstaterar, med den erfarenhet jag har av att sälja och marknadsföra, så är en provokativ prideparad inte rätt sätt att vinna medelsvensson hjärta. För medelsvensson ser inte den kärlek du talar om. De ser bara kinky sex och exhibitionism. Le läser inte det symbolspråk som används. Där du ser positiva vibbar och kärlek som du säger upplever man ngt helt annat. Jag har hör folk säga att det är som om rödljusdistrikten i Amsterdam för en dag flyttar in på gatorna här.

Pride är inget provokativt. Det är en festival för folk som älskar kärlek och att dela med sig av sin kärlek till allt och alla. Jag rekommenderar dig att faktiskt gå dit och titta, eller kanske till och med delta. Bor du i stockholmsområdet är du mer än välkommen att haka på mig! Kanske kan det bli en ögonöppnare för dig, eller bara en rolig erfarenhet. Jag tror att du behöver slappna av lite och faktiskt tillåta dig själv att känna kärlek. För det är som sagt det allt handlar om!
 
Beställde just något på Zalando och fick registrera mig, eftersom jag aldrig handlat där förut.

Och då fick jag kryssa i antingen det ena eller det andra av de här två:

Kvinna O Man O

Det där möts ickebinära av hela tiden. De finns inte. Måste kännas för jävligt.

Det gör det. Och man måste kategorisera sig på de mest absurda ställen, för att sen matas med reklam riktad till det könet.
 
Sätt dig ner och fundera varför de som ska föra fram nya idéer, nya produkter inte klär sig på det sättet utan försöker så mycket som möjligt att anpassa sig till gällande normer. Jo för att ett provokativt uppträdande lyfter fokuset från idén, produkten eller politiken. Du får tycka vad du vill om det men prata med en säljare, politiker eller marknadsförare så får du samma svar.

Du vet att syftet med Pride inte är vinstmaximering och försäljning? Ska man förändra normer, så är det otroligt ineffektivt att försöka göra det genom att i varje steg följa normen. Då förändras den inte, utan tvärtom reproduceras.

Ta en person som Eddie Izzard, jag skulle säga att han förändrar normen mer genom att vara på TV med delvis kvinnligt könsmärkta attribut, än när han är i "pojkläge". När han bryter normen så blir det ju tydligt att jaha , så kan man också göra utan att världen går under, och så har man flyttat normen en millimeter.

Dessutom, folk ska väl leva som de trivs med, oavsett om andra tycker att det är för normbrytande? Människors livsstil är väl inte bara ett politiskt statement, folk måste väl få vara som de trivs med?
 
Det gör det. Och man måste kategorisera sig på de mest absurda ställen, för att sen matas med reklam riktad till det könet.
Ja, det var ju syftet här också. Trots att jag inte bockade i att jag vill ha reklam fick jag ange kön.

Att först tvinga en ickebinär att välja, och sen peppra hen med reklam för ett kön ... :yuck:

Zalando skulle ju knappast gå under om det fanns ett tredje alternativ som kunde få lite blandad reklam.
 
Det är väl ändå milsvid skillnad på att jag inte får en enhörning som jag kan flyga runt mitt slott med och att inte kunna få gifta sig med den man älskar, bli utsatt för hot/våld/etc för att man klär sig på visst vis.

Jag kan må bra utan enhörningen och slottet. Det är inte ett behov jag har för att må drägligt.
Att få vara som man är när man inte skadar någon annan är däremot ett behov som man kan må enormt dåligt av att behöva undertrycka.
Alla har drömmar , en del jordnära och förståeliga , andra mer svävande.
Att alla ska få leva ut sina liv som de önskar under förutsättning att det inte skadar är en självklarhet, vilket jag har deklarerat vid ett flertal tillfällen.
Vad jag samtidigt säger är att överföra hur en människa vill bli sedd till hur hon verkligen blir sedd är inte så enkel. Och den transformationen blir inte lättare av hur Prideparaden marknadsförs och genomförs. Du kan inte tvinga någon att se det du ser, hon ser alltid det hon själv ser genom sina egna ögon. Därför är det hela en betydligt delikatare affär än att festa runt på ett lastbilsflak.
 
Pride är inget provokativt. Det är en festival för folk som älskar kärlek och att dela med sig av sin kärlek till allt och alla. Jag rekommenderar dig att faktiskt gå dit och titta, eller kanske till och med delta. Bor du i stockholmsområdet är du mer än välkommen att haka på mig! Kanske kan det bli en ögonöppnare för dig, eller bara en rolig erfarenhet. Jag tror att du behöver slappna av lite och faktiskt tillåta dig själv att känna kärlek. För det är som sagt det allt handlar om!
Ett bevis för det jag hävdat hela tiden. Genom dina ögon är det inte provokativt..Hur andra ser det är ngt annat.
 
Ja, det var ju syftet här också. Trots att jag inte bockade i att jag vill ha reklam fick jag ange kön.

Att först tvinga en ickebinär att välja, och sen peppra hen med reklam för ett kön ... :yuck:

Zalando skulle ju knappast gå under om det fanns ett tredje alternativ som kunde få lite blandad reklam.

Men hallå, hur sjutton ska de veta vilken reklam de ska skicka ut om det inte är en man som ska ha blåa byxor eller en kvinna som vill ha kjolar? :eek:

Det påminner mig om ett gammalt X, som blev helt ställd över att jag inte använder smink, parfymer eller smycken. Han utbrast förtvivlat "men vad ska jag köpa till dig i present då?". Butikerna reagerar likadant.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: vallhund
·
Samhälle Ja, det har vi väl alla gjort. Och det är något som många (även jag) gör, omedvetet. Vi är exempelvis lärda att det finns "flicknamn och...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
45 312
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 691
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp