Det finns inte bara två kön

Varför är det så provocerade, tycker du, att folk är "halvnakna i kinky sexattiraljer" under Pride? Pride är en otroligt viktig del för många HBTQ-människor. Vad är egentligen ett "vanligt liv" och ett "vanligt jobb" nu för tiden? Varför tycker du att det är ovärdigt att vara halvnaken på Pride?
Jag som är kroppspositivist lägger upp halvnakna bilder på min kropp, offentligt på min instagram. Det är MÅNGA som blir peppade och själva får styrka och energi när dom ser att andra tjocka människor vågar visa sig offentligt.
Jag anser det inte provocerande, enbart löjligt. Hur sjutton ska man kunna ta ett budskap på allvar när den som lämnar det är en halvfet man i tangatrosor och bikiniöverdel?
Så mycket har jag jobbat med att sälja in varor och budskap så att jag vet att det är inte rätt väg att gå.
Att det finns de som går ingång på dylikt är klart, men varför då inte framföra sitt budskap inom de normala normerna och leva ut sina sexuella drifter privat eller slutna sällskap?
 
Observation: Det är märkligt att så många personer som uppger sig vara trygga i sin könsidentitet känner sig så hotade av att andra vill bli tryggare i sin. Så hotade att de till och med måste använda diverse kraftuttryck för att visa sin avsky över deras medmänniskors önskan att bli tryggare.
 
Jag anser det inte provocerande, enbart löjligt. Hur sjutton ska man kunna ta ett budskap på allvar när den som lämnar det är en halvfet man i tangatrosor och bikiniöverdel?
Så mycket har jag jobbat med att sälja in varor och budskap så att jag vet att det är inte rätt väg att gå.
Att det finns de som går ingång på dylikt är klart, men varför då inte framföra sitt budskap inom de normala normerna och leva ut sina sexuella drifter privat eller slutna sällskap?

Men du behöver ju inte gå med i prideparaden om du inte vill. Varför lägger du ner negativ energi på något du tycker är löjligt? Varför kan du inte glädjas åt att dina medmänniskor vågar vara sig själva för en gångs skull? Min uppfattning och erfarenhet av Pride, är att det enbart är en massa massa kärlek. Och kärlek behöver vi ju alla, till och med du. Jag tror nog att du faktiskt skulle behöva lite extra mycket kärlek för att få bort all din negativitet.

Pride handlar inte om sex. Det handlar om kärlek.
 
Observation: Det är märkligt att så många personer som uppger sig vara trygga i sin könsidentitet känner sig så hotade av att andra vill bli tryggare i sin. Så hotade att de till och med måste använda diverse kraftuttryck för att visa sin avsky över deras medmänniskors önskan att bli tryggare.
Vilka syftar du på? Jag ser ingen här som stämmer in på det du skriver.
 
Jag anser det inte provocerande, enbart löjligt. Hur sjutton ska man kunna ta ett budskap på allvar när den som lämnar det är en halvfet man i tangatrosor och bikiniöverdel?
Så mycket har jag jobbat med att sälja in varor och budskap så att jag vet att det är inte rätt väg att gå.
Att det finns de som går ingång på dylikt är klart, men varför då inte framföra sitt budskap inom de normala normerna och leva ut sina sexuella drifter privat eller slutna sällskap?

Fast det handlar ju inte om att sälja in budskap. Det handlar om att få vara som man vill.
Jag tycker det är jättehärligt!

Jag är hetero, kvinna och har inga tveksamheter kring min läggning eller mitt genus. Jag är cis.
Men jag förstår att det finns andra som inte är cis, inte är normativa på ngt vis och applåderar de som vågar vara sig själva så publikt trots att de riskerar både hot, våld och kränkningar.
 
Observation: Det är märkligt att så många personer som uppger sig vara trygga i sin könsidentitet känner sig så hotade av att andra vill bli tryggare i sin. Så hotade att de till och med måste använda diverse kraftuttryck för att visa sin avsky över deras medmänniskors önskan att bli tryggare.
Vilka syftar du på? Jag ser ingen här som stämmer in på det du skriver.
Jag räknade till minst två på 6 sidor i tråden.
Konstigt svar på vilka.
 
Allmän fråga:

Vad har ni fått med er hemifrån i fråga om värderingar i er uppfostran?

Har det format er eller har ni själva läst på och ändrat åsikt?
 
Men du behöver ju inte gå med i prideparaden om du inte vill. Varför lägger du ner negativ energi på något du tycker är löjligt? Varför kan du inte glädjas åt att dina medmänniskor vågar vara sig själva för en gångs skull? Min uppfattning och erfarenhet av Pride, är att det enbart är en massa massa kärlek. Och kärlek behöver vi ju alla, till och med du. Jag tror nog att du faktiskt skulle behöva lite extra mycket kärlek för att få bort all din negativitet.

Pride handlar inte om sex. Det handlar om kärlek.
Jag bara konstaterar, med den erfarenhet jag har av att sälja och marknadsföra, så är en provokativ prideparad inte rätt sätt att vinna medelsvensson hjärta. För medelsvensson ser inte den kärlek du talar om. De ser bara kinky sex och exhibitionism. Le läser inte det symbolspråk som används. Där du ser positiva vibbar och kärlek som du säger upplever man ngt helt annat. Jag har hör folk säga att det är som om rödljusdistrikten i Amsterdam för en dag flyttar in på gatorna här.
 
Håller så med dig i allt du skriver. Klokt formulerat.
Däremot tycker jag att det är riktigt konstigt att inte kunna förstå... Jag är själv cis men jag har full förståelse (även om jag säkert aldrig kommer kunna veta exakt hur det är) för de som inte är cis. Men jag har ju fortfarande förståelse. Jag kan inte förstå hur folk INTE kan förstå :P
Jag kan ärligt säga att jag fattar inte. Alltså, jag förstår rent teoretiskt, men jag förstår inte egentligen. Det är för långt från min egen värld, jag fattar inte riktigt. Men så tänker jag att det spelar ju egentligen ingen roll om jag på djupet kan förstå, man måste inte fatta allt och de som är trans har ingen skyldighet att ägna sig åt att förklara för mig.

Men jag är benägen att tänka att lösningen är färre etiketter, inte fler. Jag tänker att det finns kroppar, sätt, intressen, kroppsspråk, kläder etc som är manligt/kvinnligt könsmärkta, och de flesta har någon sorts sammelsurium av det där, manligt och kvinnligt könsmärkt om varandra, som de är och trivs med. Det finns heterosexuella män som är superbutch, och det finns de som inte alls är det, osv. De flesta, eller väldigt många, är icke-bindande på något sätt. För mig är det själva etiketterna "kvinna" och "man" som skaver, jag tänker t ex på filmen "nånting måste gå sönder", där märks det ju att båda huvudpersonerna liksom är sig själva, och då känns etiketterna inte så intressanta. Varför måste det vara så binärt allting?

Dock är jag inte alls inne i HBTQ-världen, så jag har nog inte riktigt insikt i varför etiketter är så viktiga. Jag har förstått att det finns hur många som helst, dels för olika kombinationer av olika saker, och sen för grupperingar inom varje kombination.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: vallhund
·
Samhälle Ja, det har vi väl alla gjort. Och det är något som många (även jag) gör, omedvetet. Vi är exempelvis lärda att det finns "flicknamn och...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
45 312
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 691
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp