Sv: Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?
Åherregud vad det finns mycket konstiga hästmänniskor. En del är bara kul och läsa, sitter och småskrattar men en del, gud man blir ju bara förbannad.
Själv har jag varit med om en hel del saker som gör mig arg, men ska inte ta det nu, kan istället berätta om min stora systers roliga tabbe. Hon var kanske 13, alltså nästan tio år sedan, fick rida på hennes kompis nya häst, rider runt lite i hästens hage, plötsligt blir hästen rädd och börja rusa lite, min syster som så snabbt kläckte den mest brillianta idéen att om hon styr hästen mot telefonstolpen så måste den ju stanna, hm.. det fungerade mest för henne själv, där tog det tvärstopp men hästen vek ju givetvis nättochjämt runt stolpen. haha det har vi skrattat åt länge.
Kan åandra sidan berätta detta med nu när jag ändå skriver :P , hjälpte till på ett galopp och travstall för par år sedan, där på deras privata galoppbana kom det ibland små ponnyryttar och tyckte den banan var ju perfekt att rida fort fort fort på, inte direkt så smart då dom blivit tillsagda många gånger att flyga och fara så red dom allt senare på dygnet, dvs i skymningen, helt livsfarligt! Tänk om någon rider eller kör ett snabbjobb och plötsligt står det par ungar med ponnyer mitt ivägen? Åherregud vad folk inte tänker.