Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?

Sv: Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?

mjo.. :grin:
det var väl säkert så...
skrämmande tycker jag!

I ett stall jag stått i fanns en tonårstjej som hade en c-ponny, som var lite seg att rida dessutom var den livrädd för sprutflaskor - Då började tjejen rida med en vattenfylld sprutflaska, varje gång hon gjorde ett sprut vart det full fart på ponnyn - Men det vart ingen seriös ridning, då ponnyn bara ville fly undan ljudet.

Tror någon av de äldre hästägarna sa till henne till slut. //Linda

Jag har varit med om mycket både roligt, hemst och sorligt. Men en gång så skulle min kompis rida upp till sommarhagen med sin häst (barbacka i grimma och grimskaft) Hon försökte komma upp på hästen från en sten men misslyckades några gånger. Hennes morfar som stog jämte frågade om han inte skulle hjälpa henne upp. Men Nej det skulle han minsann inte, sa hon lite irriterad. Hon tog sats och försökte hoppa upp igen, och DUNS så ramlade hon över på andra sidan, tog lite för mycket sats med andra ord. hahaha :) De så så himla roligt ut. Men gud vad sur hon blev, haha!

åh jag har en annan rolig sak. Jag och två kompisar red ut. På hemvägen så skulle vi rida mellan två paddockar, och i den ena paddocken var det ridskole lektion, i den andra tränade några hoppning det var dessutom jätte duktiga, sånna man verkligen såg upp till som tävlade MSV och allt (skit coolt när man var 14).
Ja, och såklart ville man ju rida igenom ganska snabbt och lätt mellan dessa padockar. Jag och min första kompis red igenom, inga problem. Men sen, DUNS... våran andra kompis hade fastnat med stigbygeln i en parkbänk och hästen fick lite panik och hon ramlade av och låg på backen med ett stort dammoln runt om sig. haha. som tur är gick det bra så att man kan skratta åt det. hahah FY sjutton vad vi skämdes!

ME om marken är frusen så blir det väl inte upptrampat? eller är jag okunnig nu igen :angel:

Hmm det dummaste var nog att jag såg en tjej stanna med en hingst utanför en annan hingsts boxdörr och låta de hälsa :grin: Det slutade i katastrof!

jaa nu är du nog lite okunnig. Om du någonsin har sett en frusen, plöjd åker så skulle du förstå att om man rider, framför allr gallopperar där så bryter hästen benen av sig i pricip när som helst

Jag har sett och varit med om mycket i mitt 22åriga liv..

Men det allra allra värsta var nog när en tjej, direkt efter att de lokala tävlingarna var slut hoppade upp och skulle hoppa sin d-ponny igen då den vägrat ut sej. Hon vinklar då fram spöet och spöar hästen över hindret, alltså spöar den i ansiktet! :eek:

Då blev jag förbannad och tog tag i hennes tygel och ledde bort henne till överdommaren. Hon fick tävlingsförbud ett bra tag efter det. :devil: Hon slaktade ponnyn en vecka senare. :mad:

Det dumaste jag har sett är en som skrittade ett varv travade 2 och galopperade 45 min :O

Sen har jag juh sett massa människor som tävlar och inte tänker på hästen utan bara att komma imål :/

Det värsta jag har sätt var för MÅNGA år sedan. Jag var en liten ridskole tjej som tillsammans med min kompis kollade på dem stora ponnytävlingarna ridklubben höll i.
Kommer ihåg att det var en ponny vi föll för, men den var väldigt het och ryttaren på ryggen var väldigt våldsam med sina händer. Men runt banan kom hon och snabbt gick det, efter hennes runda sprang vi efter henne för att fråga om vi kunde få klappa ponnyn. Vi såg henne svärandes ta med hästen bakom stallen och piska upp den mot en vägg. Kommer aldrig glömma ponnyns skrämda ansikte och tappra försök att springa ifrån piskan! Önskar att man varit lite större och tuffare så att man kunde sagt till.

Asså fy fan vad hämskt allt det här är,tänkt att det fins så många puckon är i världen som misshandlar sina hästar ! (fattar inte hur folk kan skriva "Haha roligaste tråden på evigt" :O ?! när nästan allt är djurplågeri) Något som varje hästtjej/kille måste veta är att hästar är levande varelser inte maskiner!behandla dom som du skulle vilja bli behandlad . Och om vi ska få något stopp på allt detta måste ALLA säga till om dom ser nån som gör något taskigt mot sin häst,även om det kan vara nån du känner och det kan va svårt så måste du ialf försöka vi vill juh inte att våra vänner ska behöva lida pågrund av att några människor inte fattar nånting om hästar ?!

Det värsta jag har sätt var för MÅNGA år sedan. Jag var en liten ridskole tjej som tillsammans med min kompis kollade på dem stora ponnytävlingarna ridklubben höll i.
Kommer ihåg att det var en ponny vi föll för, men den var väldigt het och ryttaren på ryggen var väldigt våldsam med sina händer. Men runt banan kom hon och snabbt gick det, efter hennes runda sprang vi efter henne för att fråga om vi kunde få klappa ponnyn. Vi såg henne svärandes ta med hästen bakom stallen och piska upp den mot en vägg. Kommer aldrig glömma ponnyns skrämda ansikte och tappra försök att springa ifrån piskan! Önskar att man varit lite större och tuffare så att man kunde sagt till.

Asså fy fan vad hämskt allt det här är,tänkt att det fins så många puckon är i världen som misshandlar sina hästar ! (fattar inte hur folk kan skriva "Haha roligaste tråden på evigt" :O ?! när nästan allt är djurplågeri) Något som varje hästtjej/kille måste veta är att hästar är levande varelser inte maskiner!behandla dom som du skulle vilja bli behandlad . Och om vi ska få något stopp på allt detta måste ALLA säga till om dom ser nån som gör något taskigt mot sin häst,även om det kan vara nån du känner och det kan va svårt så måste du ialf försöka vi vill juh inte att våra vänner ska behöva lida pågrund av att några människor inte fattar nånting om hästar ?!

Glöm inte knapplån nästa gång om ni inte vill skriva till mej "direkt"! ;)

Asså min f.d. kompis som red i stallet sär jag rider nu: (Som heter Cathy, bara för info. skull...) När hon började frågade jag vilken häst hon ville rida, det finns bara två, så valde hon den lilla frjordingen, sedan, ett år efter när hon växt ur hästen så kommer hon till mig och KRÄVER att fåå byta häst med mig! Medans vi bestämde att JAG skulle ha honom!! Sedan när jag e borta så rider hon honom och tror att jag inte får reda på det! Men jag kom på ett oanmält besök för att lämna lite grejor, och tro mej f*n på att MITT träns e borta, hästen e borta och hon tokgalopperar på åkern bredvid, som e plöjd och rappar honom när han inte gjort ngt!!! F*N va sur jag blir!!! Sedan säger hon: "Men han bockade ju..." Det kan väll han inte ro för att det sitter ´ngt litet missfoster på ryggen och rappar honom skriker jag o går därifrån. Sedan nästa dag ringer hennes MAMMA och skäller på mig och säjer att jag har kallat henne både hästmisshandlare, Mongolid, cp-barn, h*ra, o.s.v.... Sedan säger hon att Cathy borde få rida honom (hästen) För att hen e större än den andra och för att hon e längre än mig!!! Men hallå!? Hon valde den lilla hästen framför den stora!! Hon kan inte kräva att få byta med mig då!! E det ngt som går i släkten eller e dom bara lite anmält dumma i huvudet!!? Någon mer som håller med mig!? Sedsn går hon och säger att JAg ska ta hand om hästen! Hon bara lämnar honom med sadel o träns och säger: "Men det e ju faktiskt din ridhäst!" Hon tar ju inte ens om hand om honom efter sig!!!!! F*n va sur jag blir! nu har jag fått sagt mitt... Tack för att du läste:bump:

PS: Hon fick sluta rida här när hästens ägare (Min typ "styv-farfar" fick reda på vad hon höll på med:))

://Krozzy

vilken ridskola ?
om dt är lcr, vilken ridlärare? :D
jag undrar bara :angel: jag rider där
:love:

Ja som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra?
Alltså det mest korkade....

Jag såg nog en av de dummaste sakerna idag.

En tjej galopperade med sin häst på ett fält, fram och tillbaka flera gånger. Inget speciellt med det tänkte jag, till jag kom fram och såg att fältet var plöjt!!! Hur dum i hela huvet får man var???
Det var ca 25cm snö och man såg tydligt plogfårorna.

Tjejen försvann innan jag kom fram, annars hade hon fått sitt livs avhyvling:grin:

Så vad har ni sett/upplevt/bevittnat ......
jag har sett mkt :(
fattar nt hur folk kan behandla hästar såhär, hästen är en vän ocj inget man sitter och skriker på! :S Hästen blir som man behandlar den nu kanske dt nt har något med denna tråden att göra men.

en av mina kompisar har ridit ett halvår på ridskola.
Jag vill nt ge ut hennes riktiga namn så hon får heta Amanda. Amanda och hennes syster är mkt bortskämda :S
Och Amanda är skötare på en häst på hennes ridskola som låt oss säga heter Ztar. (som den inte gör.)
Hon ska köpa Ztar denna sommaren.
Jag menar, hon kan ju itne ens rida! :s
Jag har varit och sett på när Amanda ridit många ggr och får hon nt rida Ztar blir hon suur!
Asså, man ska nt bli suuur om man nt får riida sin favorit häst man ska kunna rida alla sorters hästar.
Och nu kanske du tror att hon nt köper hästen men dt gör hon för hon har redan alla papper hemma ochsådant, menändå, man ska kunna
1.Galoppera >.<
2. Hoppa.-.-
om man har häst!
Annars får den ingnen variation.
Så , det var allt för ig.

Eller nä
på min ridskola kom jag en söndag för att sköta min sköthäst :) ridskolan är öppen på söndagar men det är inga ridlektionerna eftersom hästarna får vila.
MEN en tjej som låt oss säga heter Pernilla ^^ sköter en ponny som är mkt stark ^^ Hon vr där och hon tog ut ponnyn som låt oss säga heter Choco xD ^^
till ridhuset !
o gick runt och ledde och jag fråga - va fan håler du på med?
och hon ba - asså fan vad choco är stark, agnes sa att jag fick!
Agnes är en ridläre men hon bestmer nt om ridhuset och allt! !!
och sen så såg hon två tjejer och frågade om de ville rida
och jag stod på läktaren och såg allting
men sen när choco började gå
var jag tvungen att gå ner och hjlpa till
som agt är han tark
och jaa,
då kom tjejerna och pernilla gjorde ett "träns" av grimma och "grimskaft och tjejerna red (2 tjejer som nu slutat på min ridskola för jag har nt sett dem!) barbacla utan hjälm utan väst några varv.
och han skenar väldigt ofta..
som tur var
som tur var
gjorde han inget
menmen..
Det är ju IDIOTSKT ! Sen kom de som sku fodra och Pernilla sa att hnon sku skritta av hnm (leda av hnm)
och sen gick hon in :S
om de bara visste! jag gjorde ju inget.. jag lovar.
men pernilla och de 2 tjejerna

tkr ni jag borde säga till nån?
Det går nt att bära omkring på detta förevigt
men nu har jag ju sagt dt till hla averigaa
*SVerige, Hela
Jag har en dampdator
Och mitt tangentbord dampar sig.
Tack och hej

Ridskolechefen, hoppade studs med en av sina unghästar, när mobiltelefonen ringer och han tar lugnt upp telefonen ur fickan o svarar, innan han hoppar sista studsen och saktar av hästen till skritt... :rofl: Man ska nog inte nämna namn i det här fallet, men han tävlingshoppade nationellt och lite inernationellt och jag tror han numera är banbyggare...

Ja då jäklar har man i allafall koll på hästen! :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama