Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha roligaste tråden på länge xD
ME om marken är frusen så blir det väl inte upptrampat? eller är jag okunnig nu igen
Hmm det dummaste var nog att jag såg en tjej stanna med en hingst utanför en annan hingsts boxdörr och låta de hälsa Det slutade i katastrof!
Ojoj.... Hur gick det med lillebror...?
Hon slaktade ponnyn en vecka senare.
Hon slaktade ponnyn en vecka senare.
Du ska ha en stor eloge för att du tog tag i problemet
Det värsta jag har sätt var för MÅNGA år sedan. Jag var en liten ridskole tjej som tillsammans med min kompis kollade på dem stora ponnytävlingarna ridklubben höll i.
Kommer ihåg att det var en ponny vi föll för, men den var väldigt het och ryttaren på ryggen var väldigt våldsam med sina händer. Men runt banan kom hon och snabbt gick det, efter hennes runda sprang vi efter henne för att fråga om vi kunde få klappa ponnyn. Vi såg henne svärandes ta med hästen bakom stallen och piska upp den mot en vägg. Kommer aldrig glömma ponnyns skrämda ansikte och tappra försök att springa ifrån piskan! Önskar att man varit lite större och tuffare så att man kunde sagt till.
Asså fy fan vad hämskt allt det här är,tänkt att det fins så många puckon är i världen som misshandlar sina hästar ! (fattar inte hur folk kan skriva "Haha roligaste tråden på evigt" :O ?! när nästan allt är djurplågeri) Något som varje hästtjej/kille måste veta är att hästar är levande varelser inte maskiner!behandla dom som du skulle vilja bli behandlad . Och om vi ska få något stopp på allt detta måste ALLA säga till om dom ser nån som gör något taskigt mot sin häst,även om det kan vara nån du känner och det kan va svårt så måste du ialf försöka vi vill juh inte att våra vänner ska behöva lida pågrund av att några människor inte fattar nånting om hästar ?!
jag har sett mktJa som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra?
Alltså det mest korkade....
Jag såg nog en av de dummaste sakerna idag.
En tjej galopperade med sin häst på ett fält, fram och tillbaka flera gånger. Inget speciellt med det tänkte jag, till jag kom fram och såg att fältet var plöjt!!! Hur dum i hela huvet får man var???
Det var ca 25cm snö och man såg tydligt plogfårorna.
Tjejen försvann innan jag kom fram, annars hade hon fått sitt livs avhyvling
Så vad har ni sett/upplevt/bevittnat ......
Ridskolechefen, hoppade studs med en av sina unghästar, när mobiltelefonen ringer och han tar lugnt upp telefonen ur fickan o svarar, innan han hoppar sista studsen och saktar av hästen till skritt... Man ska nog inte nämna namn i det här fallet, men han tävlingshoppade nationellt och lite inernationellt och jag tror han numera är banbyggare...