U
unspection
Sv: Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?
en som hoppade utan hjälm ca 1m är det sjukaste jag vart med om :P
en som hoppade utan hjälm ca 1m är det sjukaste jag vart med om :P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tog ett tag att få ordning på ponnyn sen och mitt knä oxå för den delen :P
Ja som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra?
Alltså det mest korkade....
Jag såg nog en av de dummaste sakerna idag.
En tjej galopperade med sin häst på ett fält, fram och tillbaka flera gånger. Inget speciellt med det tänkte jag, till jag kom fram och såg att fältet var plöjt!!! Hur dum i hela huvet får man var???
Det var ca 25cm snö och man såg tydligt plogfårorna.
Tjejen försvann innan jag kom fram, annars hade hon fått sitt livs avhyvling
Så vad har ni sett/upplevt/bevittnat ......
När ni ser hästar som far illa så MÅSTE ni säga ifrån. Det FÅR INTE gå till så och det har alla vi som håller på med hästar och tycker om dem ett gemensamt ansvar att kämpa för. Spelar ingen roll vem som är duktigast eller om ni tror att ingen lyssnar, försök och visa åtminstone att ni har en åsikt. Ingen som behandlar hästar så som ni beskriver är "duktig", hur mycket eller vad man tävlat har inte med saken att göra.
Ni måste försvara varenda häst som far illa, varenda gång. Kom ihåg det!
Frida
Vad jag har lärt mig innom NH är något som alla behöver lära sig ens innan dem startar med hästar! Bara genom att gå igenom Parelli Level 1 kan man lära sig mer om hästar än vad de felsta OS-ryttare vet, vilket är skrämmande!
En dum sak som jag kan avsluta med är att jag hörde att en ryttarte som hade vunnit guld i dressyr (på världs cup nivå) kunde inte komma in och hämta guldet eftersom hennes häst skenade iväg med henne, 6 poliser med hästar fick sätta upp en blokad för att så stop på hästen! DÅ tycker INTE jag man är värd guld i dressyr!
Hästkörkort kanske vore något?
Hon red,alltså inte bara skrittade och böjde som andra gör.Allltså hon red helt normal dressyr fast det var hård mark och isigt!
Och det här med olympiabett,hon hade en tygel i första ringen och en i sista..Jag känner INGEN,vet ingen som gör så!
Och stegrandet,hon var ca 13-14 när hon började lära sin ponny det,för att det var "tufft"..Och den stegrade lite nu som då när den ville..