Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Det kommer en ny dag imorgon, tyvärr är det svårt att inte låta en dålig sak påverka så resten av dagen går åt skogen. Det blir lite självuppfyllande.

cloud.jpg

Dagen började bra i alla fall, bilen gick igenom besiktningen, sen fick jag telefonsamtalet från killen, var nere en stund, sen blev det bättre och jag var glad igen, iväg till ridlektion, pigg häst som ville springa och ta varje skänkel som drivande, så det gick inte riktigt som jag ville, sen irriterad person, men nåväl nu hoppas jag att jag får sova gott i natt. För imorrn får jag köra min lastbil igen och prata med kollegorna igen. :heart
Ska nog gå och krama kudden snart så det blir fredag fort.

Dagen började bra i alla fall, bilen gick igenom besiktningen, sen fick jag telefonsamtalet från killen, var nere en stund, sen blev det bättre och jag var glad igen, iväg till ridlektion, pigg häst som ville springa och ta varje skänkel som drivande, så det gick inte riktigt som jag ville, sen irriterad person, men nåväl nu hoppas jag att jag får sova gott i natt. För imorrn får jag köra min lastbil igen och prata med kollegorna igen. :heart
Ska nog gå och krama kudden snart så det blir fredag fort.

Det är bra! Notera det positiva hela tiden så mycket det bara går! Vad som också brukar hjälpa mig är att tänka ungefär "bara för att dagen börjat dåligt behöver den inte fortsätta/sluta dåligt". Hur dålig dag jag än haft så försöker jag också att vara på ok humör när jag lägger mig. Det kan en dålig dag krävas att jag lyssnar på bra musik och spelar spel på mobilen tills jag somnar av utmattning för att slippa tänka på jobbiga saker, men då har jag åtminstone sluppit avsluta med något negativt :p

Jag är förkrossad, det värker i hela bröstkorgen och det känns som om någon stuckit en kniv i mitt hjärta. Det är nu jag hade önskat jag hade haft någon att krama, någon som man kan gråta ut med, men nej här är det bara jag och mina kära gamla gosedjur. Bättre än inget antar jag, men men..

Mitt självförtroende ligger väldigt lågt just nu, fick reda på idag att killen jag "dejtat", inte är intresserad av ett förhållande. Verkar mer som han vill stanna i KK läget och ha kakan och äta den. Det vill inte jag så nu blir det inget mer, sen har förvisso inte sexet varit det bästa heller, snarare det värsta då det fått mitt nästintill obefintliga självförtroende där att bli urkasst. Jag kan inte så mycket för jag har ingen bra erfarenhet och när jag försöker och tror jag gör rätt och hör en suck eller inte får nått gensvar, ja då tappar jag lusten, vågar inte och ger upp.

Det är inte kul att försöka göra något rätt, men inte få någon liten hint att man är på rätt väg eller lite pepp för den delen. Nä, jag tror banne mig jag ska leva i celibat resten av livet, känns lugnast så. Inga förhoppningar att krossa då, inga besvikelser.

Likaså börjar jag tro mer på att leva själv för alltid, jag har ingen tur när det gäller kärlek. Verkar mer som oturen kommit ifatt och har ett finger med i spelet. Jag tror på ett sätt att det var bra att det inte blev något med den killen, som sa att han inte var intresserad, men samtidigt vet jag att jag inte kommer träffa någon annan.
Jag är inte den som tycker det är kul att gå ut och träffa folk, t ex pub, osv. Jag är heller inte den som flirtar, så jag vet inte. Jag tror inte helt enkelt jag kommer träffa någon, och jag tvivlar på att det kommer ramla ner någon utanför ytterdörren en vacker dag.

Fast å andra sidan, det är inte så tokigt att leva själv heller, aldrig någon som tjatar på en att diska, städa, tvätta. Ingen som blir sur över att man spenderar för mycket tid i stallet osv.
Enda nackdelen är väl egentligen att inte ha någon att krama och prata med, som även kan svara.

Nu är det bara att resa på sig, borsta bort dammet och gå vidare..
*försöker peppa mig själv*

Det är inte lätt att hitta någon som passar, ska man dessutom vara tankeläsare i sexlivet blir det ännu värre. Men det verkar som om du mer är ledsen för att du har förlorat "någon" än just denna individen, vilket jag förövrigt anser du nog ska vara glad för. Sluta slösa mer tid och energi på en sådan person. Det bara hindrar dig från att träffa någon annan.

Har funderat på nätdejtning, men är en smula skeptisk.
Testa! Det kan vara en himla bra egoboost!
Enligt min erfarenhet får tjejer flera meddelanden nästan bara genom att logga in. Det betyder ju inte att man måste träffa eller ligga med alla, men att man känner sig sedd och får uppleva känslan av att det finns flertalet intresserade.
Sen är det himla roligt att snacka med nya människor lite kravlöst sådär. Vill man inte ha någon kontakt med personen mer så är det enkelt att sluta höra av sig (men skriv då det till personen ifråga först), för så länge man inte lämnat ut några andra kontaktuppgifter kan denne ändå bara nå en genom nätdejtingsiten. Se det lite som att du övar på att ta kontakt och flirta, och förhoppningsvis får en trevlig pratstund med någon :) Dessutom så blir man bättre på att sålla om flera skriver till en samtidigt. Det är värdefullt att lära sig att man inte måste "ställa upp" eller liknande känslor för att någon annan visar intresse, utan att man själv också ska känna något för den andre och har ett val.

Skulle du sen komma fram till att det inte var något för dig så är det enkelt att ta bort sitt konto :)

Jag träffade min pojkvän online (på happypancake, där var det gratis och enkelt upplagt). Jag som inte alls skulle ha något förhållande, utan bara boosta mitt ego och ha lite roligt (obs: inte på någon annans bekostnad, utan genom trevliga snack). Sen dök han upp, och nu har vi varit tillsammans i ett år.

Alltså jag fattar inte, först detta skitbesked, sen en misslyckad ridlektion som resulterar att en blir irriterad på mig för att jag försökte men det gick ändå inte och den sa att jag hela tiden letar problem fast jag inte ens gjorde det och när jag sen försökte förklara så fick jag inte förklara för jag kunde tydligen inte ändra på hur den personen hade upplevt det. Alltså skjut mig, jag vill inte leva längre... jag orkar inte :cry:

Fast det var ju inget skitbesked med tanke på vad du skrev. Skitstövel och mycket bra är orden som ska användas.

Även om det inte känns så omedelbart.

Testa! Det kan vara en himla bra egoboost!
Enligt min erfarenhet får tjejer flera meddelanden nästan bara genom att logga in. Det betyder ju inte att man måste träffa eller ligga med alla, men att man känner sig sedd och får uppleva känslan av att det finns flertalet intresserade.
Sen är det himla roligt att snacka med nya människor lite kravlöst sådär. Vill man inte ha någon kontakt med personen mer så är det enkelt att sluta höra av sig (men skriv då det till personen ifråga först), för så länge man inte lämnat ut några andra kontaktuppgifter kan denne ändå bara nå en genom nätdejtingsiten. Se det lite som att du övar på att ta kontakt och flirta, och förhoppningsvis får en trevlig pratstund med någon :) Dessutom så blir man bättre på att sålla om flera skriver till en samtidigt. Det är värdefullt att lära sig att man inte måste "ställa upp" eller liknande känslor för att någon annan visar intresse, utan att man själv också ska känna något för den andre och har ett val.

Skulle du sen komma fram till att det inte var något för dig så är det enkelt att ta bort sitt konto :)

Jag träffade min pojkvän online (på happypancake, där var det gratis och enkelt upplagt). Jag som inte alls skulle ha något förhållande, utan bara boosta mitt ego och ha lite roligt (obs: inte på någon annans bekostnad, utan genom trevliga snack). Sen dök han upp, och nu har vi varit tillsammans i ett år.
Jo, det är väl kanske det.
Känner mig lite osäker då det känns som om de mer seriösa nätdejtingsidorna kostar pengar och de som är gratis kanske lockar vem som helst. Sen är det kanske lite skrämmande att det kan sitta vem som helst bakom skärmen på andra sidan, men det kanske inte är så vanligt att man blir lurad?

Jo, det är väl kanske det.
Känner mig lite osäker då det känns som om de mer seriösa nätdejtingsidorna kostar pengar och de som är gratis kanske lockar vem som helst. Sen är det kanske lite skrämmande att det kan sitta vem som helst bakom skärmen på andra sidan, men det kanske inte är så vanligt att man blir lurad?
Det finns nog puckon på alla sidor :)
Så länge du stämmer träff på en offentlig plats första gången ni ses borde det inte vara någon större fara. Till skillnad från nån man tar hem från krogen så har man ju faktiskt ett hum om vem personen är :) Det är dessutom ett toppensätt att träna på att dejta också, det är ju många man inte klickar med i det verkliga livet och då är man en erfarenhet rikare.

Det finns nog puckon på alla sidor :)
Så länge du stämmer träff på en offentlig plats första gången ni ses borde det inte vara någon större fara. Till skillnad från nån man tar hem från krogen så har man ju faktiskt ett hum om vem personen är :) Det är dessutom ett toppensätt att träna på att dejta också, det är ju många man inte klickar med i det verkliga livet och då är man en erfarenhet rikare.
Det är förvisso sant, finns det något knep till att veta vilken sida som är bäst och hur ska man presentera sig på bästa sätt?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 967
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 265
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 301
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?