Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Du gör dig själv en otjänst genom att hoppas på att han ska komma tillbaka.

Vill du verkligen ha honom igen? Efter allt han gjort? Eller är det, som mandalaki skriver, förhållandet du vill ha tillbaka?

Det klokaste i det här läget är att jobba med de förutsättningar du har. Inte leva i en drömvärld. Inte titta tillbaka.

Du vill inte ha den han är idag. Du vill ha den du trodde han var, för åratal sedan.
Försök inse vem han är idag. Det är den personen det handlar om. Vill du verkligen ha den personen?

Man kan inte backa bandet. Gå vidare.

Du har rätt. Den mannen som han var innan vi fick barn...Tyvärr måste jag säja att barnet förändrade väldigt mycket. Han är en bra pappa men mellan oss blev det sämre när det kom in ett barn i bilden. Jag förändrades väldigt av att få barn. Jag gick helt upp i mammarollen och tappade nog bort honom där. Och ett år efter att vi fick barn så byter vi land. För stor påfrestning för oss som par.

Jag mår tyvärr rätt dåligt nu.

Jag som ville försöka rädda förhållandet gör tydligen allt fel. Tror att det är slut nu.

Du sörjer, och det är som det ska vara. Känslorna kommer gå lite fram och tillbaka under lång tid. Det är stressen som gör att du blir mosig i huvudet och har svårt att koncentrera dig och ta in information. men det kommer inte alltid att vara så.

Just nu är det som att trampa vatten i en kall sjö. Du håller dig flytande men inte mer. Efterhand som tiden går kommer du att kunna börja röra dig, simma framåt. Du kommer komma in i varmare vatten där solen kommit till. När du fortsätter simma kommer det ibland stråk av kallt vatten igen men du rör dig igenom dem ut i solen igen. Och så småningom är du uppe på torra land.

Du fixar detta!! :love: :love:

Jag hade en rejäl dipp nu i torsdags. Mycket beroende på mitt tuffa arbete under veckan. Ett helt omöjligt arbete som knäckte mig rejält. Det finns liksom en gräns för hur mycket stress jag kan klara av. Men lite samtal på Skype med en mycket förstående vän så mådde jag bättre lite senare. Bara att någon orkar lyssna är så viktigt för mig. Finnas där för mig.

Nu äntligen börjar jag känna att jag inte vill ha honom tillbaka. Ett litet steg vidare uppåt. Ligger sömnlös och tänker.

Nu äntligen börjar jag känna att jag inte vill ha honom tillbaka. Ett litet steg vidare uppåt. Ligger sömnlös och tänker.

Bra.

Nästa steg blir att uppskatta det liv du har. Ditt eget liv, på dina villkor, efter din vilja och ditt tycke.

Man brukar ju säga att fattig är bara den som saknar något. Det gäller känslor också.

Jag börjar sakta förändra mig. Jag växer, det vet jag men det gör gräsligt ont.

Igår hade jag och en kollega ett riktigt bra jobb på en arbetsplats där folk t.o.m. var trevliga och snälla. Det var mycket bra för mig att få känna mig uppskattad och värdefull och bli behandlad som en människa. På övriga arbetsplatser brukar folk tro att man är en idiot bara för att man inte har fått något bättre jobb.

Inatt kunde jag t.o.m. börja bli lite arg på karln! Äntligen är jag inte bara ledsen utan annat börjar kunna få plats. Drömde bra drömmar inatt.

Hoppas att jag kan få några fler vettiga arbetsplatser att gå till och inte bara ställen där man behandlas som skit.

Inatt kunde jag t.o.m. börja bli lite arg på karln! Äntligen är jag inte bara ledsen utan annat börjar kunna få plats. Drömde bra drömmar inatt.

Hoppas att jag kan få några fler vettiga arbetsplatser att gå till och inte bara ställen där man behandlas som skit.

Det låter så härligt att höra att du är arg och börjar tänka på dig själv som en som är värd respekt :bow: :bow:
För det är du verkligen. Det är inte lätt, det du håller på med.
Krama dig själv ifrån mig :love:

Jag tror det kan vara bra att läsa på om sorgeprocessen, för den är ju en sådan du går igenom. Det brukar lätta lite, mitt i allt elände. Och ge hopp om ljuset i tunnel. Det verkar som du redan ser det, och är på väg ut.

Att du börjar bli arg på honom och känner på riktigt vad han gjort mot dig och er, det tror jag är en riktigt självförtroendeboost. Sedan tror jag också det är viktigt att du själv känner att du gör ett bra jobb, oavsett vad du jobbar med. Själv har jag konstaterat att det är lättare att hitta en bra jurist än en bra städare - bara för att ta ett exempel. Vilket gör att jag högre skattar en bra städare över en bra jurist, och där kan man ändå säga att timpriset är på vars en sida om skalan.

Jag vet att min arbetsgivare uppskattar mig och att jag gör ett bra jobb. Nu har jag sagt ifrån om att jobba i resturangköket, det är inget jobb som jag vill göra. Där går min gräns. Och min arbetsgivare hade inget att invända mot det. Just det köket är tydligen känt för att kocken är en galning. Men naturligtvis så försöker min arbetsgivare hitta någon som är villig att göra det jobbet. Men nu kommer min arbetsgivare inte längre skicka dit folk på jobb sa han. Ingen vill jobba där som timanställd utan det får huvudarbetsgivaren lösa själv framöver sa han.

Bra!

Du ser, ute i den verkliga världen finns det människor som lyssnar på dig och som delar ditt omdöme i viktiga frågor.

Som chef är det viktigt att få reda på om någon anställd har preferenser eller tvärtom, absolut inte vill jobba på en viss plats eller med vissa uppgifter. Ibland går det inte att undvika, men själv försöker jag så gott det går att matcha platser och uppgifter med de som tycker om att utföra just detta.

En bra kommunikation med chefen är guld värd, det verkar arbetsmässigt ha löst sig bra för dig. Du tar tag i saker på ett helt annat sätt redan!

Vad bra att du har sagt ifrån :) Det är jätteviktigt att sätta ner foten de där egentligen små men så otroligt viktiga gångerna. För varje gång du gör det så växer du som människa både i privatlivet och i arbetslivet.
Snart kommer du att kunna sätta ned foten mer och mer angående ditt ex också. Han ska inte försöka bestämma vad du får/ska göra och inte utan det bestämmer du själv. Jag hoppas att du ser ljusglimtarna visa sig där framme i slutet av tunneln. Om inte just nu så väldigt snart.
Bra också att du börjar bli arg. Man behöver adrenalinpåslag i kroppen för att orka ta sig igenom en sådan här process.

Peppkramar

Det går bättre! Helgen kommer att bli tung eftersom vi ska på tävling med dottern då och sova borta.

Har fått hjälp att börja ta tag i att återanskaffa busskortet. Behöver ögonläkarundersökning, läkarundersöknig samt en första hjälpen kurs på 16 timmar. Det går framåt! Sen är det ytterligare någon test som ska göras som tar hela dagen. Reaktionstest.

Det går bättre! Helgen kommer att bli tung eftersom vi ska på tävling med dottern då och sova borta.

Har fått hjälp att börja ta tag i att återanskaffa busskortet. Behöver ögonläkarundersökning, läkarundersöknig samt en första hjälpen kurs på 16 timmar. Det går framåt! Sen är det ytterligare någon test som ska göras som tar hela dagen. Reaktionstest.

Strålande bra.

En fot framför den andra. Det verkar som din handlingsförlamning gett med sig och du är på banan igen. Bankkonto, busskort. Det löser sig vart efter.

Så glad jag blir.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 471
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka