Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Har fått hjälp att börja ta tag i att återanskaffa busskortet. Behöver ögonläkarundersökning, läkarundersöknig samt en första hjälpen kurs på 16 timmar. Det går framåt! Sen är det ytterligare någon test som ska göras som tar hela dagen. Reaktionstest.

Underbart!! You rock!

Det går bättre! Helgen kommer att bli tung eftersom vi ska på tävling med dottern då och sova borta.

Har fått hjälp att börja ta tag i att återanskaffa busskortet. Behöver ögonläkarundersökning, läkarundersöknig samt en första hjälpen kurs på 16 timmar. Det går framåt! Sen är det ytterligare någon test som ska göras som tar hela dagen. Reaktionstest.

Härligt att det går framåt :)

Försök att inte tänka så långt framåt som till helgen utan ta en dag i taget. Oroar du dig hela tiden så hinner du inte njuta av att du faktiskt gör framsteg för det gör du ju. Tänk istället att ja, nu har jag klarat den här dagen och tänk efter vad som faktiskt blev bra och strunta i det som inte blev så bra. Ta med dig det som blev bra till morgondagen så kan det bara bli bättre och bättre :)

Vi slipper åka på tävlingen imorgon. Dottern skadade sig på träningen i
måndags och tränaren tog idag beslutet att vi inte åker. Jag är så lättad! Inte bra att dottern blev skadad, men jag slipper stressen kring hela resan.

Tänk att slippa sitta tillsammans i en bil många timmar, slippa att dela hotellrum (ja , egentligen borde vi beställt två rum) och slippa stressen kring att tillbringa så många timmar på tävlingen. Dagens bästa.

Nu måste vi istället gå på klubbens julfest, men det är ju en enkel sak i jämförelse med att vara iväg över en hel helg. Men eftersom ingen ännu vet att vi är separerade så blir det avigt tycker jag. Om jag får en direkt fråga, vad svarar jag då? Har redan fått frågan om min man är hemma när det har gällt lite praktiska saker med dottern och jag har svävat lite och sagt att han jobbar. Men jag behöver ju inte skydda honom. Men jag har inget sagt ännu.

Det blir värre att säga det ju längre tid du skjuter upp det.

Kan du säga tex "vi ligger i skilsmässa" eller något sådant? (För mig personligen är just det uttrycket lite opersonligt, och skulle därför inte vara jobbigt att säga. Kanske finns det något uttryck som funkar så för dig, menar jag?)

Sen tycker jag nog att nu när det hela är så färskt, så är det överdrivet att ni båda föräldrar åker med dottern på tävlingar. Det måste väl räcka med att en åker med? Förslagsvis pappan, eftersom han och dottern ses mindre.

(Nästa gång, menar jag.)

Nu måste vi istället gå på klubbens julfest, men det är ju en enkel sak i jämförelse med att vara iväg över en hel helg. Men eftersom ingen ännu vet att vi är separerade så blir det avigt tycker jag. Om jag får en direkt fråga, vad svarar jag då? Har redan fått frågan om min man är hemma när det har gällt lite praktiska saker med dottern och jag har svävat lite och sagt att han jobbar. Men jag behöver ju inte skydda honom. Men jag har inget sagt ännu.

Men nu får du sluta!!

Varför ska du dadda honom?

Om han betraktar sig som icke separerad så låt honom göra det.

Du har separerat och lever efter det.

Det finns ingen anledning att ställa sig på torget och deklarera saken. Men däremot kan du ju hänvisa till honom så fort det gäller något om honom.

*pepp*

Och nu försöker jag komma överrens om när och hur dottern ska träffa pappan. Han kräver att hon ska sova över annars kan han inte träffa dottern. Den nya kvinnan bor i nästa by, 10 minuters resväg. Dottern vill inte sova över. Så nu är jag skurken som vill skydda dottern eftersom hon har en del goda skäl till att inte vilja sova över där.

Och jag inser att det här bara är början. Jag har redan sett en del nya otrevliga sidor hos karln. Vi är så olika när det gäller dottern.

Är det så får han väl skaffa ett eget boende helt enkelt! Annars är ju tio min verkligen ingenting.. Det är ju nog för dottern att han dragit just nu, lite väl att få en ny familj dessutom. Stå på dig. Och försök få någon utomstående hon kan få prata av sig med om allting.
*kram*

Och nu försöker jag komma överrens om när och hur dottern ska träffa pappan. Han kräver att hon ska sova över annars kan han inte träffa dottern. Den nya kvinnan bor i nästa by, 10 minuters resväg. Dottern vill inte sova över. Så nu är jag skurken som vill skydda dottern eftersom hon har en del goda skäl till att inte vilja sova över där.

Och jag inser att det här bara är början. Jag har redan sett en del nya otrevliga sidor hos karln. Vi är så olika när det gäller dottern.

Kräver och kräver. Det känns otrevligt.

I det här läget kan inte han kräva något och inte du heller. Vad gäller barnet är det samarbete, och lyhördhet för henne som gäller - eller hur? Det borde även han inse.

Det verkar som om du får bereda dig på nya överraskningar vartefter. Du är stark. Du fixar det här klokt och förnuftigt.

Heja dig! ;)
Om jag varit dig hade jag frågat honom hur han har mage att kräva att hon sover där! :rage:
Han ska vara glad att hon går med på att åka dit i nuläget. Många ungar hade vägrat det. Vad är han för en far som inte vill köra sin dotter hem 10min? Fattar han vad han gjort mot hennes tillvaro just nu?
Skall jag läxa upp honom åt dig? :devil: bara välj språk, jag talar tyska med. :sneaky:

jag tycker som övriga att du skall sluta täcka upp för honom. Varför skall du skydda hans anseende? Bara säg att ni inte bor ihop längre! Sluta skämmas över det. Du är inte värd mindre för att han flyttat.

Skulle inte du tycka samma om det gällde en vän? Inte vore hon sämre för att karln stuckit? Sånt händer. Du skall inte må dåligt och ljuga för att han skall leka perfekt familjefar.

Skäll hjälper tyvärr inte. Han är mest fokuserad på hur mycket pengar han kommer att förlora på att skiljas. Jag har försökt att ge honom utrymme och tid, men när han bara gillar läget och tycker att allt är bra så ledsnar jag. Han förhalar och vill tydligen fortfarande fundera? Fundera på vad? Om han är välkommen tillbaka? Nu har han sagt till dottern att han kanske kan komma tillbaka men nu vill inte mamma det längre? Och dottern panikar och hyperventilerar eftersom hennes mamma plötsligt blev en skurk. Visst är det en fin kille jag gifte mig med?

Vad lågt av honom!

Sätt dig med dottern och förklara allt för henne. Hon är stor nog att förstå om du jämför med kompisrelationer.
Ex. Om hennes bästa vän sviker henne och är med en annan trots att hon är ledsen så kanske hon inte vill vara med den vännen mer när den helt plötsligt ringer och säger att den bara skojade.
Vuxna människor som gift sig blir ju ledsna också och nu har pappa en ny tant och då kan man inte flytta runt hursomhelst.

Om du säger något i den stilen har du förklarat utan att snacka skit om pappan.

Varför inte säga som det är? Mamma tycker inte om pappa på det sättet längre, och pappa har ju redan flyttat till xxxx. Därför kan vi inte bo ihop längre. Spela bollen där den ligger. För inte tusan vill du väl flytta ihop med honom igen?!

Om jag får en direkt fråga, vad svarar jag då?

Du ska svara det du vill svara, beroende på vilken fråga du får. Det verkar ju inte så sannolikt att någon skulle fråga "hur är det, är ni fortfarande ett par?" om det inte finns goda skäl att anta att något har förändrats jämfört med de senaste 20 åren.

Och du ska inte svara utifrån vad ditt ex tycker, utan utifrån vad du tycker. Varför ska du ljuga för dina vänner, det finns ingen anledning.

"Vi har haft det jobbigt ett tag och har flyttat ifrån varandra" är väl något du i alla lägen kan säga, utan att lämna ut någon eller avslöja för mycket.

Det är så himla svårt. Jag försöker väga orden men det är svårt att säja rätt saker. Nej, den mannen vill jag inte ha tillbaka.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 471
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• "Överlevnadsskuld" efter varsel
  • Tvillingar!?
  • Mens