Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Men varför i hela friden låtsades du??

Varför sa du inte att de fick fråga honom direkt eftersom ni inte bor ihop längre?
Varför måste han berätta - kan inte du säga det?

För att han inte vill att folk ska veta...Han håller masken än så länge.

Ja, jag vet att det inte är mitt ansvar att skydda honom men jag vill verkligen inte göra saker värre i dagsläget.

Skit i det , han har ju inte varit så speciellt hygglig mot dig ...tala om så kan du gå vidare ett steg bättre iallafall , att stå upp för dig själv och inte hjälpa honom att "hålla masken" ..
Tänk om de flesta vet att han bor hos henne, och tror att du inte vet , så tisslas o tasslas det bakom din rygg pga honom , nej fy fan ...

kan det bli värre ?

För att jag inte vill få folk att bli besvärade. Det är inte alltid som folk vill bli indragna i ens privata problem. Och jag kände att jag inte kan göra folk generade och obekväma. Plus att jag hade börjat att storgråta och det ville jag inte.

Ok, om du verkligen inte orkar berätta, och det ändå handlar om kontakter som främst är hans, så ska du ju så klart göra det du mår minst dåligt av.

Men jag tycker absolut inte att du har någon anledning att skydda honom, och att låta bli att berätta därför. Du står helt fri i dina sociala kontakter med andra vuxna och du säger och gör precis som du vill.

Sitt liv får han sköta. Du har ditt att tänka på.

Ok, om du verkligen inte orkar berätta, och det ändå handlar om kontakter som främst är hans, så ska du ju så klart göra det du mår minst dåligt av.

Men jag tycker absolut inte att du har någon anledning att skydda honom, och att låta bli att berätta därför. Du står helt fri i dina sociala kontakter med andra vuxna och du säger och gör precis som du vill.

Sitt liv får han sköta. Du har ditt att tänka på.

Ja, jag har bett att han ska berätta och han har lovat att han ska informera dem som kan behöva veta.

Han och han och han...

Du då?

Varför bestämmer han vad du ska säga? Varför ska du skydda den man som bedragit och lämnat dig?

Ledsen kära du. Jag begriper inte.

Jag hade begripit om du sagt att DU inte vill berätta. Men när du säger att det är HANS version du framför... Näe. Sträck på dig igen.

Han och han och han...

Du då?

Varför bestämmer han vad du ska säga? Varför ska du skydda den man som bedragit och lämnat dig?

Ledsen kära du. Jag begriper inte.

Jag hade begripit om du sagt att DU inte vill berätta. Men när du säger att det är HANS version du framför... Näe. Sträck på dig igen.

För att jag inte reder ut det om jag släpper ut allt som jag har burit på. Då skulle jag ligga på golvet och hyperventilera. Inget bra alternativ :crazy: Jag är så trasig.

Själv hade jag iofs sagt att de fick fråga mannen själva oavsett om vi hade separerat eller inte. Eftersom jag inte kan svara för andra än mig själv.

Så om det upprepas kan du ju bara säga att det är enklast om de frågar honom direkt.

Jag förstår att du inte vill börja storgråta inför kreti och pleti.

Själv hade jag iofs sagt att de fick fråga mannen själva oavsett om vi hade separerat eller inte. Eftersom jag inte kan svara för andra än mig själv.

Så om det upprepas kan du ju bara säga att det är enklast om de frågar honom direkt.

:bow: :bow: :bow:

Nej i dotterns idrottsklubb är det ganska ytlig kontakt med folk. Vi råkar bara ha barn som är intresserade av samma idrott. I stallet är det bättre, där har vi något gemesamt.

För att jag inte vill få folk att bli besvärade. Det är inte alltid som folk vill bli indragna i ens privata problem. Och jag kände att jag inte kan göra folk generade och obekväma.

Har du tänkt på att en sån där fråga kan vara ett sätt att försiktigt undersöka om du vet något eller inte? Folk skvallrar, så är det bara, och om din man är välkänd och social är det säkert många som har vetat om en längre tid att det finns någon annan. Det är ju inte säkert att hans nya är så diskret. Så ställer man en fråga om din man för att sondera terrängen.

Så tror jag också att det är. Tyvärr.

TS, jag förstår att det inte är en drömtanke att bryta ihop inför alla, men det räcker förmodligen med att få fram det till en, central person. Och be denne meddela vidare, för att du inte orkar prata med alla. Det lägger också ribban för vad du vill och inte vill prata om med kreti & pleti.

Självklart är du fri att berätta om det som berör dig. Att spela med i hans spel fortfarande gör dig verkligen en gigantisk björntjänst.

Dottern vill inte berätta för någon för hon tror att chansen att pappa kommer tillbaka är större om ingen får veta vad som pågår nu. Och jag försöker lugna henne och säja att riktigt så är det ju tyvärr inte. Alla behöver ju inte veta allting, men jag behöver ju kunna prata med folk om att han har lämnat också. Just i stallet var det bra för mig att folk vet. Grannarna är ju en annan sak. I idrottsklubben är det väl egentligen ingen som behöver veta, vi träffas ju inte privat. Men det är ju lättare för mig att kunna få hjälp om folk vet, man kan ju få oväntad hjälp av någon som man inte förväntar sig hjälp ifrån.

Jag behöver ju utnyttja de kontakter som jag har. Ska försöka hitta en advokat här i stan, vill helst slippa åka i timmar för att träffa en advokat. Men mina osäkra arbetstider så kan jag inte planera långt i förväg.

det är ju lättare för mig att kunna få hjälp om folk vet, man kan ju få oväntad hjälp av någon som man inte förväntar sig hjälp ifrån.

Jag behöver ju utnyttja de kontakter som jag har.

Rätt så. Att inte berätta, att inte vilja låtsas om, är en del av en normal sorgeprocess, nämligen den initiala förnekelsen. "Detta händer inte, han kommer nog tillbaka". Därför är det ett steg framåt, att börja berätta. Man har tagit in det som har hänt och börjar anpassa livet. Så även om det är tufft så är det ett framsteg att du börjar vilja berätta. Det visar att du är på väg att sätta ditt liv i rörelse. DU sätter det i rörelse, är inte ett offer utan en aktiv person. Bra!!!

Dottern vill inte berätta för någon för hon tror att chansen att pappa kommer tillbaka är större om ingen får veta vad som pågår nu.

Det går ju inte heller att låta henne bestämma över det. Det är ju tråkigt, men så är det ju bara.

I normalfallet om någon bekant berättar att han/hon har separerat, så ställer man ju inga följdfrågor. Så att berätta allt för alla möjliga, kan jag inte tänka mig att du skulle behöva. Dessutom kan man ju svara att det är en privatsak om folk ställer närgångna följdfrågor.

Karln skickade SMS nu ikväll och undrade när jag hade slutat på jobbet. Han skickar SMS hellre än via Facebook eftersom det stör hans nya kvinna mindre:p

Jag jobbar inne på mässan i stan och vet inte när jag slutar. Man slutar när jobbet är klart ungefär. Och träningen för dottern börjar 18.40 och idag hade jag inte hunnit skjutsa. Trafiken var grym så det tog gräsligt lång tid att komma hem. Positivt att han tänker på dotterns träning.

Karln skickade SMS nu ikväll och undrade när jag hade slutat på jobbet. Han skickar SMS hellre än via Facebook eftersom det stör hans nya kvinna mindre:p

Jag jobbar inne på mässan i stan och vet inte när jag slutar. Man slutar när jobbet är klart ungefär. Och träningen för dottern börjar 18.40 och idag hade jag inte hunnit skjutsa. Trafiken var grym så det tog gräsligt lång tid att komma hem. Positivt att han tänker på dotterns träning.

Positivt?
Det normala är väl att han skjutsar om du inte kan?

Jo, så är det ju men jag förväntar mig inget från honom i dagsläget. Jag kommer att försöka klara det jag kan på egen hand. Dvs jag kommer inte att "jaga" honom för att han ska göra saker som jag kan lösa på annat sätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 471
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka