Det bästa med Buke???

Klart att Buke är bra! Håller med övriga i det som skrivits.

Jag läser i regel mer än jag skriver, är med i någon ulvlek då och då, samt nu på senare tid någon urspårad tråd eller två :angel:

Tycker det är fantastiskt vad alla delar med sig, av kunskap, erfarenheter, tragedier och glädjeämnen.

Jag kan bara hålla med om en massa som redan skrivits!

Jag kan också lägga till att Buke är ett enormt bra tidsfördriv, det är den första sida jag kollar på om jag har tid över på jobbet och vill slösurfa på datorn. Arbetskamraterna vet när jag suttit vid datorn för då är Buke uppe ;)

Det bästa med buke för mig är att mina tre bästa vänner hittade mig här för 9 år sedan. Buke har även bjudit på andra vänskaper och bekantskaper genom åren, vissa varaktiga, andra kortvariga.

Och så får man ju bra svar när man undrar något, för det mesta.

För mig är det bästa med Buke att jag lär mig så mycket. I och med att jag i princip vuxit upp på det här forumet (och Stallet etc) så har jag liksom formats här och till exempel min feministiska övertygelse har definitivt förstärkts och renodlats. Alla dessa diskussioner och debatter där man vänder och vrider på argument och får läsa riktigt riktigt kloka inlägg som bara ger en total "Wow! Det där är SÅ sant!"-känsla.

Dessutom har jag fått världens finaste vänner genom Bukefalos, helt utan tvekan. Speciellt min fina @Mammas , @Killaloe , @Lillelorden och såklart @Araminta . Utan Buke hade jag aldrig träffat någon av dem och mitt liv skulle verkligen vara ofantligt mycket tråkigare utan dem :love:

Dessutom har jag fått världens finaste vänner genom Bukefalos, helt utan tvekan. Speciellt min fina @Mammas , @Killaloe , @Lillelorden och såklart @Araminta . Utan Buke hade jag aldrig träffat någon av dem och mitt liv skulle verkligen vara ofantligt mycket tråkigare utan dem :love:

:love:

Jag får hålla med här! Utan buke och de fina människorna jag träffat härigenom hade mitt liv varit så ofantligt mycket tråkigare! Det är helt fantastiskt att kunna hitta så underbara personer som betyder så mycket tack vare ett forum :love:

Skulle vilja ha mer tid att läsa här, för det finns så mycket intressant. Jag lär mig en hel del och får nya perspektiv på saker. Buke är också en sofistikerad kunskapsbank när t ex google inte räcker till. Det som jag nog gillar allra mest är inlägg av roliga, kreativa människor som är fria i anden, går sin egen väg och verkar skapa för sitt nöjes skull.

För mig är det bästa med Buke att jag lär mig så mycket. I och med att jag i princip vuxit upp på det här forumet (och Stallet etc) så har jag liksom formats här och till exempel min feministiska övertygelse har definitivt förstärkts och renodlats. Alla dessa diskussioner och debatter där man vänder och vrider på argument och får läsa riktigt riktigt kloka inlägg som bara ger en total "Wow! Det där är SÅ sant!"-känsla.

Jag skriver också under på allt det här. Jättemycket. :love:

Buke är bäst :love:

Här har man fått vänner för livet ....o ovänner också tydligen ;)
Men jag tyckte det var bättre förr faktiskt , men det kanske bara är jag som blitt gammel :D

Det bästa med buke är hur kloka människor här har fått mig att fundera och reflektera över strukturer och beteenden i samhället och relationer. Inte bara i diskussioner med mig utan även diskussioner jag läst och inte själv varit del i. Jag kan ärligt säga att jag hade varit en mer trångsynt person utan åren på bukefalos.

När det dessutom tillkommer värme, sorg, klädtips, bilder på fina hästar, träningstrådar, en support öppen 24/7 vad än frågan gäller; ja då blir det ju helt sanslöst bra.

Det bästa med buke är hur kloka människor här har fått mig att fundera och reflektera över strukturer och beteenden i samhället och relationer. Inte bara i diskussioner med mig utan även diskussioner jag läst och inte själv varit del i. Jag kan ärligt säga att jag hade varit en mer trångsynt person utan åren på bukefalos.

När det dessutom tillkommer värme, sorg, klädtips, bilder på fina hästar, träningstrådar, en support öppen 24/7 vad än frågan gäller; ja då blir det ju helt sanslöst bra.

+1 på den!

Att man aldrig är ensam, oavsett om man behöver stöd i sorg, eller dela sin glädje med någon finns buke där med stora famnen, kloka ord, tröst och allt man bara kan önska :love:
Gång på gång på gång har det bevisats hur bukefalister står redo att hjälpa, oavsett om det är någon som behöver stöd till att ta sig ur kriser, svår sorg eller traumatiska händelser, eller bara få en vardag att fungera...
Omtanken, gemenskapen och värmen som finns på buke tror jag helt ärligt inte går att hitta någon annanstans! :love::love:

Ja, vad är det bästa för DIG med buke??

För mig är det alla kloka människor som ger råd, ibland peppande, ibland inte alls det jag VILL höra, men som kanske inte folk runt mig har mod att säga:p

Alla urspårade trådar, just nu bara älskar jag enhörnings/draktråden, den får mig att le även i de mörkaste stunderna!!

Just nu i en kris är buke otroligt viktigt för mig:love:

Varför är buke bra (eller inte!) för er???
För mig är det bästa med Buke att när man som mest behöver det så finns det människor här inne som ställer upp att svara så gott dem kan. Flertalet gånger har även människor fått annan hjälp vid kriser som boende hos otroligt godhjärtade personer som ställer upp för en främling! Det tycker jag är oerhört sällsynt på andra forum! :love::love:

För mig är det bästa verkligen all spridd kunskap som finns här! Har lärt mig väldigt mycket, och stärkts, i min feminism. Överlag i diskussioner ges det perspektiv som inte finns i min umgängeskrets här i Göteborg, men likväl i min "umgängeskrets" på Buke. Det är fantastiskt! Den spridda kunskapen visar sig ju också i att det finns experter inom allt från cykling till typ fiskkunskap till relationer till kläder till sex osv i all oändlighet. Älskar det :love: Sitter på en massa kunskap som jag aldrig hade fått utan Buke!

Det bästa med buke är all enormt fint stöd man får och att totalt okända människor kan glädjas med en i framgångar :love: Jag har lärt mig otroligt mycket från allt om hur från hur man tar hand om orkidéer till hur man lär in en hund slalom. Buke har också gjort att jag vidgat mitt tankesätt genom att möta så många olika åsikter och synsätt.

Och jag ska inte glömma att jag träffade @Kethets genom buke!

Det bästa med buke är all enormt fint stöd man får och att totalt okända människor kan glädjas med en i framgångar :love: Jag har lärt mig otroligt mycket från allt om hur från hur man tar hand om orkidéer till hur man lär in en hund slalom. Buke har också gjort att jag vidgat mitt tankesätt genom att möta så många olika åsikter och synsätt.

Och jag ska inte glömma att jag träffade @Kethets genom buke!

Vad fin du är då:love: Jag håller med dig dessutom, även om jag inte lärt min hund slalom och mina orkidéer alltid stendör.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 301
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar