Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?
Åh , har sett så mycket saker som är bra .
Jag försöker inte skryta men tycker att ni ska läsa detta,
Jag och min lillasyster & en kompis skulle hyra en ponny tilsammans .
Vi hittade en som hette glory , en vit häst.
Vi åkte dit och provred , jag som var med efaren fick hoppa lite hinder & dom två mindre efarna fick trava lite .¨
hon var väääldigt pigg och hade mycket motor .
Min syster skulle trava , och det regnade så vi tog fram paraply , men när paraplyn " öppnade" sig , blev glory rädd för paraplyt & började galopper , min syster satt och försökte stanna glory , jag gick ropa " stanna glory , det är inte farligt " , hon lyssnade och stannade jätte snällt , jag hade bara avrt där en gång innan , tänk vad förtroende hon måste haft för mig .
Iafl vi skulle ha henne på prov i 2 månader .
Vi fick henne på en lördag , jag var inte med och hämtade hästen , var och tävla .
Men jag & min kompis cykla bort till stallet & glory gnägga så sött.
Iafl , efter 3 dagar funkade det inte , hon var för pigg och för stark för dom två små.
Så med gråten i halsen fick vi lämna tillbaks henne .
Jag ville vekerligen försöka , men insåg att jag inte kanske var så efaren ...
Jag stod inne i transportenoch såg på ponnyn som skulle bli min stjärna .
Hon åkte hem , och jag saknade henne så , och undrade vad som hade hänt om vi hade försökt.
Tog kontakt med ägaren genom bilddagboken , hon berättade att hon hade lånat ut glory till några långt borta härifrån , jag blev lite besviken på mig själv att jag inte hade klarat av henne .
Men sen så såg jag att ägaren hade laddat upp en bild på glory och skrev att glory hade kommit hem & att hon inte trivdes där uppe.
Vet inte hur vi kom in på ämnet , men till slut hade jag & ägaren bestämt att jag skulle dit och prova henne igen ( hemma hos ägaren ) , det gick hur perfekt som helst , glory är en häst som behöver en ryttare som hon kan lita på , när hon var mindre ¨så ahde hon en skötare som bara stack när hon blev halt .
Just nu är jag väldigt glad att jag kom tillbaka till glory och försökte .
Ägaren tycker att det är modigt gjort , eftersom jag var så rädd för henne när hon stod hos oss .
Hon skulle aldrig göra något för att vara elak .
Glory har haft många skötare som inte klarat av henne ( mer efarna än jag )
Tycker det är fantastiskt att jag klarar henne igentligen.
har en till berättelse som kanske inte hör till detta , men aja
Jag hade en sköthäst som hette candy , en korsning , en 26 årig .
Hon var världens snällaste , och jag avgudade henne .
Jag var i en mycket jobbig period med kompisar och sånt .
Då fanns hon där.
Jag har tävlat med henne en gång & hon är pigg och glad som en unghäst.
Innan sommaren blev hon halt , jag tänkte , aja det går över .
Jag hade planerat massa tävlingar & ridläger med henne .
Det gick inte över .
Prata med ägaren och vetrinären ville ta bort henne om hon nt hade blivit bättre innan feb 09.
Jag satt och grätt , hade mardrömmar om att candy's ägare skulle komma till min skola och säga att candy var avlivad .
Jag var så rädd & ledsen.
Jag var i stallet en dag efter skolan , gick ut i hagen , ställde mig vid candy och kramade henne hårt , och sa " candy , jag sviker dig aldrig , jag gör allt för att du ska få vara kvar , allt du gjort för mig , ska du få tillbaks ".
Jag kommer ihåg varje sekund !
Februari kom och jag blev orologare än vanligt eftersom inte candy blivit bättre , åker och hälsar på .
Ägaren berättar att candy inte har ont av det & att hon kan bli frisk.
Kan ni fatta vad glad jag blev då eller ?
Fyfan , det finns nog inget bättre än sånna hät historier.
Älskar att berätta om candy för folk .
Hon är värd guld !
(L)