Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men gud! Låter som en saga! Jag kan riktigt se framför mig hur det såg ut.^^
Konstigt nog ser jag en "Lena Furberg-gubbe" (hon som tecknar serier och mulle i min häst)och en "Lena Furberg-häst"!:P Tror det är för att jag säkert nån gång läst något liknande i den tidningen.
Detta har inget med ridning eller människor att göra men jag berättar det i alla fall.
En kompis till mig har en häst ca 180 cm. Hon tar in honom i hans box för han ska äta kraftfoder. Men hästen ställer sig inte som vanligt när han ska äta utan han står helt snett med kroppen och äter i lugn och ro. När min kompis går in i boxen och tittar i ena hörnet så ligger det en liten höna och ruvar på ägg! Tycker det är farcinerande att ett så stort djur bryr sig om en liten höna....
Inbäddat i höt låg några nyfödda kaninungar. Pålle stod bara och andades varmluft på dom (ja, det är skillnad på att nosa och andas och det var andas hon gjorde). Ninisarna visade ingen rädsla alls utan njöt bara av värmen.
Det där har jag varit med om med min första häst. Ställde in henne i boxen efter en ridtur. Det fanns lite hö kvar och jag tänkte att matvraket (riktigt matvrak) kunde äta upp det.
Någon minut senare tyckte jag hon stod lite underligt med mulen hängandes över höt och rörde det inte alls. Slängde in en tuss extra som hon genast slukade och sedan stod på precis samma sätt, rörde inte det som låg kvar. Då gick jag in för att kolla om det var något fel på höt. Hon flyttade inte ens på mulen när jag kom in utan stod bara där med näsan några centimetrar över höt och tittade lite på mig.
Inbäddat i höt låg några nyfödda kaninungar. Pålle stod bara och andades varmluft på dom (ja, det är skillnad på att nosa och andas och det var andas hon gjorde). Ninisarna visade ingen rädsla alls utan njöt bara av värmen.
Den hästen saknar jag än idag.