Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Kan bara håll amed, det tänkte jag oxå på :)

Sen är det Meredith tror jag? (rätta mig om jag har fel, det kan va Jessica Kurten oxå) Som när hon vunnit/ridit en bra runda alltid pekar ner på hästen när publiken applåderar :) Det tycker jag är mysigt på ngt sätt, "det är hästens förtjä'nst!"

Måste bara säga, vilken härlig tråd! =)

MEEEEEEEEEEER ;D Vill höra mmmer!

Jag älskade Jan Brinks och Briars sista runda i Scandinavium! Var väldigt mäktigt att få vara med o hylla denna underbara sista ritt på Svensk mark! :love::bow: Ställde mig upp med en gång de va klara och tårana rann från det att de kom in på banan! :love:

Och Jan som pekade på Briar och bara log från öra till öra med tårar i ögonen! :bow: Bästa var det han sa om Briar:

- Briar är som ett fint vin, blir bara bättre och bättre med åren! :d:)

En till :D:D

Minna´s ritt vid samma tillfälle var också mycket lyckad! (2:e placeringen) och hon blev så glad över sin fina Don Charly att hon gav honom en kram! :love: Inte ofta man ser det på den nivån! :D

Nej men gud! Låter som en saga! Jag kan riktigt se framför mig hur det såg ut.^^
Konstigt nog ser jag en "Lena Furberg-gubbe" (hon som tecknar serier och mulle i min häst)och en "Lena Furberg-häst"!:P Tror det är för att jag säkert nån gång läst något liknande i den tidningen.:)

Kommer ihåg serien. En av de som fastnade stenhårt. Om en problem häst som inte kände sig förstådd. Gubben bytte box med orden "du möblerar väl om hemma ibland" samt började arbetet med att galoppera istället så den fick bli av med spänningar.

Man lär sig mycket av LF serier.

:)

Detta har inget med ridning eller människor att göra men jag berättar det i alla fall.
En kompis till mig har en häst ca 180 cm. Hon tar in honom i hans box för han ska äta kraftfoder. Men hästen ställer sig inte som vanligt när han ska äta utan han står helt snett med kroppen och äter i lugn och ro. När min kompis går in i boxen och tittar i ena hörnet så ligger det en liten höna och ruvar på ägg! Tycker det är farcinerande att ett så stort djur bryr sig om en liten höna....

Det där har jag varit med om med min första häst. Ställde in henne i boxen efter en ridtur. Det fanns lite hö kvar och jag tänkte att matvraket (riktigt matvrak) kunde äta upp det.

Någon minut senare tyckte jag hon stod lite underligt med mulen hängandes över höt och rörde det inte alls. Slängde in en tuss extra som hon genast slukade och sedan stod på precis samma sätt, rörde inte det som låg kvar. Då gick jag in för att kolla om det var något fel på höt. Hon flyttade inte ens på mulen när jag kom in utan stod bara där med näsan några centimetrar över höt och tittade lite på mig.

Inbäddat i höt låg några nyfödda kaninungar. Pålle stod bara och andades varmluft på dom (ja, det är skillnad på att nosa och andas och det var andas hon gjorde). Ninisarna visade ingen rädsla alls utan njöt bara av värmen.

Den hästen saknar jag än idag.

Inbäddat i höt låg några nyfödda kaninungar. Pålle stod bara och andades varmluft på dom (ja, det är skillnad på att nosa och andas och det var andas hon gjorde). Ninisarna visade ingen rädsla alls utan njöt bara av värmen.

Nej vad sött! :)

Jag har också sett ett otroligt fint hoppekipage. Jag var på en tävling, allt var som på blodigt allvar. Hade sett ett ekipage där före när en häst vägrade och flcikan som red slog hästen för liv och död och tryckte sporrarna in i sidorna på hästen. Jag var uppriktigt sagt chockad över det jag såg, när ett ekipage kommer in som ser SÅ harmonsikt ut. Tjejen hade varken sporrar eller spö, hästen hade öronen framåt under hela rundan. Och de märktes hur roligt de hade tillsammans. Tjejen blev dessutom en av de bästa placerade i den tävlingen. :bow: Det går inte att tvinga fram ngt med våld.

Det där har jag varit med om med min första häst. Ställde in henne i boxen efter en ridtur. Det fanns lite hö kvar och jag tänkte att matvraket (riktigt matvrak) kunde äta upp det.

Någon minut senare tyckte jag hon stod lite underligt med mulen hängandes över höt och rörde det inte alls. Slängde in en tuss extra som hon genast slukade och sedan stod på precis samma sätt, rörde inte det som låg kvar. Då gick jag in för att kolla om det var något fel på höt. Hon flyttade inte ens på mulen när jag kom in utan stod bara där med näsan några centimetrar över höt och tittade lite på mig.

Den hästen saknar jag än idag.

Fan vad gulligt!! Kan se det framför mig, fan vad fint!! :bow::bow: :love::love:

Åh om du hade haft en kamera i innerfickan! Vilken fin bild det hade blivit!

Nu fick jag en liten tår i ögat... sötaste hästen.

Skriver för att komma ihåg tråden!

Var funktionär på en ponnytävling på klubben här i närheten. Det är en liten pojke (10år) som brukar tävla C-ponny där. Killen är gansk liten till växten tror jag och ponnyn är för stor för honom. Benen går inte ens i närheten av att vara nere vid hästens mage. Dom hoppar iaf LB och det går bra ! Ponnyn är kanonsnäll och gör allt vad den där killen ber om. På den här tävlingen som var utomhus så gick det riktigt bra och dom kom till omhoppning och då stannar han plötsligt vid staketet och ropar; -Mamma vart ska jag nu ?!
Haha, så gullig är han ju ! Tror inte han blev placerad för jag tror att han fick tidsfel för att han stannade men så gulligt är det iaf och han verkar tycka så mkt om sin ponny ! (:

Har inte med ridning o göra, men med hästar ;)

Mina medryttarponnyers ägare är en tjej på 14 år. Den ena ponnyn är en unghäst, 05:a, och väldigt osäker.
När hon skulle skos första gången var hon helvild (ägaren var inte närvarande). Vi ringde ägaren o hon kom. Ponnyn stod lugn som en filbunke hela tiden, ända tills ägaren skulle åka till Stockholm. Så fort tjejen gått utanför dörren krånglade hästen igen. Hon hade då ägt ponnyn ca 1 mån.
Den andra ponnyn hon har litar oxå på henne till 100%.

KL

Blir alldeles tårögd av alla fina berättelser! Vill läsa fleera!! :)

*puttputt*

Min dotter på tre år har en särdeles härlig hästkänsla! Mitt stora lite avstängda och nervösa sto blir alltid lugn och fin när hon är med och sänker ofta ner sitt huvud i lilltjejens famn!
När hon rider shettisen och den tar tillfället i akt och gör ett par bock-språng, skrattar hon och säger: "Hon vill att jag ska lukta på hennes hår!" :laugh:
Ja, hon blir vare sig rädd eller sur men har ofta förklaringar till varför hästarna reagerar som de gör, som stämmer förvånansvärt bra! Hoppas hon får bevara detta, då blir hon nog en kanon-ryttare så småningom! :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 752
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 739
Senast: Freazer
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka