Det är roligt att vara gravid, det är roligt att...

MittNyaJag

Trådstartare
Saxat ur min senaste msn-konversation med svägerskan;

carina säger:
är det 27 dagar för många kvar till utploppet eller?
Anna* säger:
ja..
carina säger:
är det jobbigt?
Anna* säger:
Nått så fruktansvärt.
Anna* säger:
Jag är så leds på det här nu så jag kan kräkas...
carina säger:
hihi men anna.. kräkas på det har du redan gjort
carina säger:
i början
carina säger:
du kan ju inte börja och avsluta graviditeten med det
Anna* säger:
Jo, men nu är jag beredd att göra det igen bara den kommer ut!!
carina säger:
hihihi
carina säger:
kan inte du säga vad som är värst.. eller allt så att jag inte får för mig att skaffa barn
Anna* säger:
haha.
Anna* säger:
Det var ju rätt drygt att kräkas, men det är så länge sen nu så det har man glömt.
Anna* säger:
så det känns inte som att det var så farligt.
Anna* säger:
Mitten har varit helt okej, då känner man sig rätt bra, magen är snygg och allt är rätt skönt.
carina säger:
haha
Anna* säger:
Nu väger den elendiga ungen över 2,5 kilo och satsar på en karriär som typ sumobrottare/kickboxare och sparkar på revben och höftben om vartannat.
man kan inte ligga på rygg för då trycker elendet på typ stora kroppspulsådern så halva kroppen domnar. Jag kan inte sova på höger sida för då domnar hela högerarmen bort. Sover jag på vänster sida får jag ont i höften och mage har jag inte kunnat sova
Anna* säger:
på på ett halvår....
Anna* säger:
Jag har gått upp nästan 15 kilo och allt sitter rakt fram vilket innebär att jag inte har någon normal tyngdpunkt och vinglar ner för trappan, blir blöt om magen när jag diskar och inte kan plocka upp saker från golvet.
15 kilo frestar dessutom ganska bra på ryggen som mer eller mindre sagt upp sig.

Om två veckor räknas bebis inte som förtidigt född utan normalgången. det är possitivt.
Anna* säger:
Det negativa är att den lika gärna kan ligga kvar därinne SEX (6!!!) veckor till utan att räknas som övergången.
Anna* säger:
Ska jag behöva bära på den i sex veckor till så kan jag lika gärna skära ut den med en bordskniv!
Anna* säger:
Och av någon konstig och för människan outgrunnad anledning kommer man ändå på sig att planera barn nummer två!
Anna* säger:
Hur sjutton ska man klara av det här samtidigt som man ska hålla koll på en unge på utsidan oxå?

Avskräckande nog?
Anna* säger:
lol
carina säger:
jajemen
carina säger:
blir nog inga barn för mig... någonsin!!
carina säger:
jag använder mig av dina istället

Senast ändrad:
Sv: Det är roligt att vara gravid, det är roligt att...

Ha ha :D

Jag är också ganska trött på det hela, även om jag tycker att jag har haft det himla bra största delen av graviditeten. Början var ju inge rolig med alla kräkningar och så (men som du själv säger så är det ju glömt för länge sen) och nu det sista har inte varit så roligt heller med njuren och nu ljumskarna (förvärkarna hade jag kunnat hantera om det bara var de liksom), men överlag har det varit underbart! Det är fantastiskt att känna ett litet liv växa i magen och jag är så stolt över min fina mage :love:

Särskilt tungt tycker jag inte att det är faktiskt, även om bebisen är viktskattad till ca 3,5 kg och jag i princip bara lagt på mig på magen och borde vara rätt framtung. Men jag har kunnat göra det mesta som jag brukar ända tills nu, även om det naturligtvis tar emot med en så stor mage som är ivägen när man böjer sig ner, står i köket, kratsar hovar, bär saker och rör på sig... men men. För att inte tala om att jag inte har fått sova på typ...9 veckor. Dels för alla förvärkar men också för de ständiga och många toalettbesöken som är obligatoriska varje natt. Man hinner ju knappt tillbaka till sängen innan man måste kissa igen! Och nu är jag faktiskt ganska trött på det hela, det måste jag erkänna! Jag längtar så efter vår lilla bebis och vill mer än gärna att hon tittar ut nu, nu, nu, nu!!! Men det verkar inte riktigt som att vi är överens, även om jag inte för mitt liv kan förstå hur hon kan tycka att det är mysigt där inne i den trånga magen!

Men, vi får helt enkelt stå ut, både du och jag =) Jag hoppas för din skull att din unge är inte lika enveten som min och att h*n snällt ploppar ut när du är i v 38 eller något sådant ;)

//julia

Jag är helt övertygad om att Saga fortfarande skulle ligga kvar i min mage om jag inte hade blivit snittad akut..
Och då är Saga ändå 15 månader nu.. :rofl:
Så hopplöst kändes det för mig i slutet.

Haha, ja det är bara att stå ut. :)

Egentligen har jag haft en riktigt bra graviditet, jag har kunnat göra allting jag gjort innan även om man fått utarbeta lite andra taktiker för att lösa vissa saker.
Jag har varit på fyra (eller fem?) kurser med hästen under graviditeten och kan fortfarande rida om jag vill, red i förra veckan som senast.
Jag sover hela nätterna (men gnäller förbannat för att det är svårt att hitta en bekväm somna-in-ställning) och har nog bara varit upp och kissat på natten totalt kanske 10 gånger.
Jag har inte lidit särskilt av foglossning eller något annat heller för den delen så jag har ju mått ganska bra.
Precis som du säger;
Det är fantastiskt att känna ett litet liv växa i magen och jag är så stolt över min fina mage.
Men det räcker nu, den får komma ut precis när den vill! :love:

Nu har jag varit i stallet och fixat och känner mig betydligt piggare, psykiskt, än innan. Förmiddagen var dryg och bitter men nu så. Nu är det bara eftermiddagen kvar sen får man sova igen! :D

Jag sa det åt min kära sambo i dag när jag satt med tårarna rinnande över mitt blekfeta ansikte (iaf är det vad jag ser när jag ser mig i spegeln;)) "-Den kommer aldrig komma ut, jag kommer vara fet och blek i all evighet!!"
Hur logisk man än är i normalfall så lyckas man ju intala sig att bebis aldrig kommer komma ut. Sambons lugnande ord att "-Det går ju över, jag lovar!" kändes mer som ett slag i ansiktet än det pepptalk det var menat som.

Har jag verkligen tänkt igenom det här med att vilja ha tre barn?? Jag tror vi satsar på tvillingar nästa gång. :D

Jisses var patetisk man är! :rofl:

Har jag verkligen tänkt igenom det här med att vilja ha tre barn?? Jag tror vi satsar på tvillingar nästa gång. :D

fast glöm inte att man inte blir gravid för att man vill vara gravid utan för att få ett barn :D det roliga har inte ens börjat!:bump:

fast glöm inte att man inte blir gravid för att man vill vara gravid utan för att få ett barn :D det roliga har inte ens börjat!:bump:

Underbara Vindvissla!
Det var det skönaste jag hört på länge!!!

Nu har jag visserligen bara gått knappt halva tiden, men tycker det tar en fasligt lång tid, syns inte riktigt att jag är gravid, och ibland känner jag mig inte gravid heller, då jag inte har gått så långt att jag känner några sparkar ännu.
Men jag ska komma ihåg dina visa ord, när jag närmar mig slutet och bara vill få lov att föda!

Sitta stilla i soffan med en servande sambo som är hemma = Livet som gravid är rätt gött

Försöka träna lydnad med hunden eller gå runt sjön = Livet som gravid suger hårt

Jag ska försöka komma ihåg det. :)

Det är ju faktiskt så. Man är ju "bara" gravid i 9 månader, men ungen ska ju förhoppningsvis leva i 90 år. :D

Det är så härligt att ha 24 dagar kvar till BF. Framförallt när man har en 2 åring och en 4 åring att roa. Som tur är har vi fått låna farfars bil i två veckor så idag har vi varit i rönninge hos min väninna och hämtat killarnas gamla bebiskläder till nya bebisen, sån otrolig tur att hon hade känslomässiga band till de kläder hon lånat att hon tog hand om dem eftersom vi inte skulle ha fler barn.

Sen åkte vi till Trollskogen och lekte i två timmar. Att klättra i gångar med två åring när man är höggravid är så lagom skojigt men det gick.

Och så har vi tittat på riddare i kristinebergsparken.

Det är kul att vara gravid med trean..... 24 dagar kvar, snart börjar jag räkna timmar;)

Haha, du gnäller så milt jämfört med mig och då har du de två ungarna på utsidan jag bara bävar inför! :rofl:

Inte så många dagar kvar nu!

*peppdansar*

:rofl::rofl::rofl:

Ja jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag saknar INTE att vara gravid!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Moderator får flytta om tråden passar bättre på barn. Jag tänker dock att det fokuserar på jobb mest. På min pågående praktik, som jag...
Svar
12
· Visningar
2 327
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka