"Det är bedrägeri på hög nivå"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Om du ska citera så se till att läsa också.

Jag skrev kommit till tals i denna TRÅDEN.

Ok så du menar för att VL inte kommit till tals i just denna tråden så kan man inte tro på vad jag skriver :confused:

De andra trådarna har hon inte heller kommit till tals i, mig veterligen. Men däremot i samtliga artiklar förutom den om vanvård av djur som någon polisanmälde. Det handlade ju mer om Knorrevången i o fs.

Jag menar att saken har två sidor.

Varav endast den ena har uttalat sig i dessa trådar.

Vad har din slaktade hästs betingande pris för 22 år sedan med slaktpriser idag att göra?

Ett antagande var att den summan för 22 år sedan betingar ett annat värde idag och det borde vara om inte högre så åtminstonde
inte lägre...ska det var så svårt att förstå??? Ja jusst ja du var ju dålig på matte sa du.. ok då. Dessutom finns ju möjligheten att plötlsigt blev hästbiffen oxbiff tex...om nu det skulle vara mer lönsamt...

Mycket enkelt.

Det kanske inte alls handlar om "bedrägeri på hög nivå"
Eller så gör det det.
Inget vet ju....

så därför kan endast ena sidan bemötas i diskutionerna.

Fast hur ofräsch/fräsch var din häst egentligen?

Ena stunden får man uppfattningen att den inte ska ridas, den andra att den går att ridas bra, docK ej samlat?

Ametist var mycket fräsch - men - hade en skada på halskotpelaren som upptäcktes när han var på väg upp i de högre klasserna.

Beroende på denna (ursprungliga sparkskada som unhäst) så fick han sluta sin karriär som tävlingshäst.

Ametist går bra att rida "vanligt" - men fungerar inte på en bana att sitta och "flascha" med. Då kommer han att få problem. Vi såg den största faran med Ametist - just med att han är en så utpräglad gångartshäst - att han skulle missbrukas med "fel" ridning. Slaktad för sitt kött skull hade jag aldrig ens kunnat drömma om.

Ett antagande var att den summan för 22 år sedan betingar ett annat värde idag och det borde vara om inte högre så åtminstonde
inte lägre...ska det var så svårt att förstå??? Ja jusst ja du var ju dålig på matte sa du.. ok då.

Om jag skriver att jag är dålig på matte så är det ändå jag som skriver om mig själv.

Att du väljer att använda dig av det för att själv förklara varför jag inte förstår vad slaktpriser för 22 år sedan har med slaktpriser idag att göra...tja..enligt mig betyder det en sak... du kan inte förklara för det har ingen som helst betydelse.:grin:

Va bra du gjorde det som kändes bäst för dig. Var det någon som antydde att det gjort var fel eller varit en bödel?

Jag gjorde det enda jag kunde för Ametist. Det var helt FEL att slakta en frisk häst enligt min åsikt. Att det nu är som det är beror på världens otur (inte sjutton händer det alla eller ens en bråkdel av alla som ger bort häst) det som troligtvis har hänt för Theres, Kristina och mig.

Visst fick jag skit för det av folk som inte kände varesig mig eller hästen. Alla som träffat honom förstod till 100% varför jag tog det beslutet. Han var fysiskt frisk, men mentalt; njae.

Avlivning var inte enda alternativet för dig förutom att ge bort honom. Det är lika fel i mina ögon att ge bort en häst till en okänd människa som det är för dig att ta bort en frisk häst.

Senast ändrad:

Rätt stor skillnad på att få sina liv förstörda och ett stort sår i själen.

Jo men förstå mig rätt nu. Liv förstört för ett tag! Alla har vi överlevnadsinstinkter även våra djur vill leva och självklart repar man sig så småningom. Om någon i din familj dör eller förvinner spårlöst..tänk efter själv hur dina tankar dag som natt skulle handla om.. självklart får vi våra liv omkullkastade. Behöver jag utveckla min syn på saken ytterligare eller kan du nöja dig med detta svar????? Jag förstår att du inte delar min åsikt, det behöver du inte alls heller göra och jag kan även förstå att det är svårt för dig att ta till dig min åsikt men EMPATI är tyvärr en egenskap som inte alla männsikor är utrustade med. Bara att konstatera.

Slaktad för sitt kött skull hade jag aldrig ens kunnat drömma om.

Jag kan faktiskt förstå det.

Det kan man bara om man själv råkat ut för det eller är en lurendrejare som vill tjäna pengar.

Det är därför det är så bra att andra kan läsa om vad som kan hända så att man inte behöver veta om det för man har egen erfarenhet eller tänker som din Tagare.

Om jag skriver att jag är dålig på matte så är det ändå jag som skriver om mig själv.

Att du väljer att använda dig av det för att själv förklara varför jag inte förstår vad slaktpriser för 22 år sedan har med slaktpriser idag att göra...tja..enligt mig betyder det en sak... du kan inte förklara för det har ingen som helst betydelse.:grin:

Men vad är det som är så svårt att förstå?? Jag har ju redan förklarat..!!

Jag menar att saken har två sidor.

Varav endast den ena har uttalat sig i dessa trådar.

Det är sant - men vad gör man då om motparten inte vill uttala sig av någon anledning? Ska jag bara vara tyst och gilla läget då?

Visst fick jag skit för det av folk som inte kände varesig mig eller hästen. Alla som träffat honom förstod till 100% varför jag tog det beslutet. Han var fysiskt frisk, men mentalt; njae.

Avlivning var inte enda alternativet för dig förutom att ge bort honom. Det är lika fel i mina ögon att ge bort en häst till en okänd människa som det är för dig att ta bort en frisk häst.

Tack för dessa delvis kloka ord.

Jag respekterar dig för ditt sätt att hantera din situation och hoppas du kan göra detsamma med mig och min situation. Vi gjorde bägge det vi ansåg/kände var bäst. Din häst avlivades av dig och jag hade otur med min och hamnade i detta dilemma. Våra avsikter var lika god och det är ingen av oss som gjort fel.

Tråkigt att höra att även du fick "skit" för det du gjorde och ansåg vara bäst för din häst.

Annat val??? Foderhäst avtal då - antar jag. Vad hjälper/skyddar detta om min motpart uppger falsk adress och är helt oanträffbar. Att inbilla sig att ett kontrakt skyddar mot en sådan här person är löjligt.

Annat val??? Foderhäst avtal då - antar jag. Vad hjälper/skyddar detta om min motpart uppger falsk adress och är helt oanträffbar. Att inbilla sig att ett kontrakt skyddar mot en sådan här person är löjligt.

Där är vi överens.Och många med mig antar jag, ja, utom LIA då förståss.

Tack för dessa delvis kloka ord.

Jag respekterar dig för ditt sätt att hantera din situation och hoppas du kan göra detsamma med mig och min situation. Vi gjorde bägge det vi ansåg/kände var bäst. Din häst avlivades av dig och jag hade otur med min och hamnade i detta dilemma. Våra avsikter var lika god och det är ingen av oss som gjort fel.

Tråkigt att höra att även du fick "skit" för det du gjorde och ansåg vara bäst för din häst.

Du kunde ha sålt hästen. Eller lämnat hästen till någon du känner. Där har du två val till.

Jag tycker att du gjorde fel och det står mig fritt att tycka, precis som att det står folk fritt att tycka att jag gjorde fel med min häst.

Du kunde ha sålt hästen. Eller lämnat hästen till någon du känner. Där har du två val till.

Jag tycker att du gjorde fel och det står mig fritt att tycka, precis som att det står folk fritt att tycka att jag gjorde fel med min häst.

Sålt hästen med restrektionen "du får inte träna dressyr". Det går inte att göra. Lika dumt som att sälja ett hus och säga du får inte tapetsera om. (Juridik igen oskäliga villkor i avtal).

Jag hade uttömt min bekantskaps krets och ingen kunde i nuläget ta emot hästen. Till skillnad mot dig ser jag slakt för att undvika någon enstaka oärlig som grotesk tanke - slakt inget alternativ mer än för sjuk häst.

Jag fattar inte vad en 22 år gammal avräkning har för betydelse i hur slaktpriserna ser ut idag.

Då får du läsa inlägg 165 igen.. för jag vill inte upprepa mig. Det blir bara så tjatigt. Ta dig en funderare på det och lägg ihop 1+1 och dra din egen slutsats....för det kan jag inte göra åt dig. För så mkt tydligare än så kan jag inte bli och om du trots det inte begriper så kan jag inte göra mkt åt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka