Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det sombehöver göras är en bodelning och väcka klander som det heter för de tillgångar som försvunnit, det måste göras skyndsamt för tidsfristen är snävt satt. Kontakta jurist omedelbart.Hej,
Finns det något man kan göra juridiskt för att förhindra att den ena parten i ett äktenskap tar alla gemensamma tillgångar och fördelar dem enligt eget tycke? Är det ett brott så att säga? Vem kan man kontakta i sådant fall? Gäller en närstående.
Går det att göra en bodelning fast de är gifta?Det sombehöver göras är en bodelning och väcka klander som det heter för de tillgångar som försvunnit, det måste göras skyndsamt för tidsfristen är snävt satt. Kontakta jurist omedelbart.
Du har rätt, det är lite knepigt eftersom båda måste vara överens om bodelningen. Det behöver också upprättas ett äktenskapsförord.Går det att göra en bodelning fast de är gifta?
Lite sent påtänkt kanske eftersom de varit gifta i 38 år.Du har rätt, det är lite knepigt eftersom båda måste vara överens om bodelningen. Det behöver också upprättas ett äktenskapsförord.
Det kan göras oavsett hur länge man varit gifta.Lite sent påtänkt kanske eftersom de varit gifta i 38 år.
De är inte överens.Ett äktenskapsförord kan upprättas även om en redan är gift, det behöver inte göras innan. Har jag fått lära mig, iaf. De lär ju dock vara hyfsat överens eftersom de lär skriva under.
Troligen.Ska de fortsätta vara gifta?
Hej,
Finns det något man kan göra juridiskt för att förhindra att den ena parten i ett äktenskap tar alla gemensamma tillgångar och fördelar dem enligt eget tycke? Är det ett brott så att säga? Vem kan man kontakta i sådant fall? Gäller en närstående.
Nä jag vet. Men personen tar sig inte loss tyvärr.Jag var i många år i ett sånt förhållande.
förstog inte det för en senare.
det är inte hälsosamt att vara kvar.
Alla andra former av psykisk misshandel har förkommit sedan länge. Tyvärr nu även ekonomisk sådan.Detta är en form av misshandel (ekonomisk misshandel) och det kan vara på sin plats att kontakta en kvinnojour som kan hjälpa till med vad som kan och bör göras.
Kanske, men fortsätter man leva tillsammans känns det som överkurs. Vilken nytta skulle det göra med en rättslig process mellan äkta makar mer än att kosta pengar? Det är ju knappast pengarna i sig som är problemet utan ett äktenskap som inte fungerar.Hej,
Då kanske det är bättre du lägger ditt engagemang att hjälpa till där istället. Så löser sig kanske resten på köpet.Nä jag vet. Men personen tar sig inte loss tyvärr.
Jag har gjort det, tro mig.Då kanske det är bättre du lägger ditt engagemang att hjälpa till där istället. Så löser sig kanske resten på köpet.