D
dusty
Sv: dessa underbara inspektörer
Synd att inte den inspektören har den kommunen där fölet i leran fick avlivas.
Då hade det kanske aldrig hänt
Där är hästar som står inne vinter halvåret och får inte se dagsljus under denna tid. Och de stackars avels ston som aldrig får komma in i en box... Står i så blöta hagar att fölen går ner sig i lera och riskerar att drunkna, vad är detta för hästhållning och hur kan kommunen acceptera detta
Anmälningar är gjorda men inspektören tycker stona har det bättre där än att föla i en trång box... Hur f*n kan man se det på detta vis och vara inspektör och värna om djurens bästa???
ja men det var inte det värsta
jag hade inte mockat på förmiddagen pga oliak anledningar(ibland mockar jag på kvällar när alla hästar är motionerade och ompysslade) + att jag får ju mocka kl 00 på natten om det vore så, eftersom det är utgödling en gång om dagen, iallafall så sa hon,
- DET där måste du göra någonting åt!
- Vadå för något, sa jag och såg ut så här
- DET DÄR!
- Vadå?? och såg ännu mer förvånad ut
-Du måste ta ut skiten!
- Eh ja? det gör jag varje dag
Summa kardemumma så kommer hon ut på måndag och då måste jag ha mockat för hon ville se att jag gör det + att hon sa att jag måste mocka ur bäddarna?
Hon klagade även på att det va spindelväv i ett av fönstrerna i hörnet.
OK? Är mina hästars hälsa i fara pga det så skulle jag ju såklart ta bort det men vad är det frågan om????
Synd att inte den inspektören har den kommunen där fölet i leran fick avlivas.
Då hade det kanske aldrig hänt
Där är hästar som står inne vinter halvåret och får inte se dagsljus under denna tid. Och de stackars avels ston som aldrig får komma in i en box... Står i så blöta hagar att fölen går ner sig i lera och riskerar att drunkna, vad är detta för hästhållning och hur kan kommunen acceptera detta
Anmälningar är gjorda men inspektören tycker stona har det bättre där än att föla i en trång box... Hur f*n kan man se det på detta vis och vara inspektör och värna om djurens bästa???